Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Pritt plakband zonder schaar...  (gelezen 2207 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Pritt plakband zonder schaar...
« Gepost op: 26-01-2008, 13:03 »
De techniek staat voor niets: Pritt heeft nieuw Sellotape uitgebracht, waardoor je tijdens het plakken van het roadbook geen schaar of 'dispenser' meer nodig hebt! Scheelt weer gewicht als je op reis gaat!

Ik heb het nog niet geprobeerd maar alvast wel een rolletje gekocht:

http://henkel.supplies-channel.nl/getme.php?site_ID=485&pageid=6359&dealercode=362&category=807&cat_ID=807&subcategory=23343&sort=field8|asc&catresult=1

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Pritt plakband zonder schaar...
« Reactie #1 Gepost op: 26-01-2008, 13:17 »
Mooie uitvinding van Prit, gebruik zeelf al een normaale pritstift voor een roadbook maar gebruik er wel plakband bij.
Heb wel gezien dat iemand alleen prit stift gebruikte voor een roadbook, tijdens de touareg rally.
Grz,
Peter

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Pritt plakband zonder schaar...
« Reactie #2 Gepost op: 26-01-2008, 14:29 »
Ik gebruik altijd van dat matte plakband om een roadbookje te plakken. Zonder schaar. Gewoon afscheuren. Ligt in elke Albert Heijn.

Is dit nog beter? Of eigenlijk gewoon hetzelfde?  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Pritt plakband zonder schaar...
« Reactie #3 Gepost op: 26-01-2008, 14:43 »
Schaar is wel handig als het roadbook op A4 is zoals soms gebeurt (Ad Ketelaars volgens mij). Ik heb van Tesa een heel compact  rolletje tape met houder gevonden. Ongeveer de helft van een normale tapehouder. Robuust en klein. Ook handig.
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Pritt plakband zonder schaar...
« Reactie #4 Gepost op: 26-01-2008, 15:00 »
Ik gebruik altijd van dat matte plakband om een roadbookje te plakken. Zonder schaar. Gewoon afscheuren. Ligt in elke Albert Heijn.

Is dit nog beter? Of eigenlijk gewoon hetzelfde?  :-\

Die gebruik ik ook, ideaal spul, niet moeilijk doen met knippen of doorbijten :P. Plakt prima.

Trouwens nog nooit iemand met lijm bezig gezien, dat zou bij mij één puinhoop worden. Waarom lijmen en plakband? Plakband alleen is toch voldoende?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Pritt plakband zonder schaar...
« Reactie #5 Gepost op: 26-01-2008, 16:15 »
Trouwens nog nooit iemand met lijm bezig gezien, dat zou bij mij één puinhoop worden. Waarom lijmen en plakband? Plakband alleen is toch voldoende?
[/quote]

ff een klein stipje met de prit stift en het papier verschuift niet meer, plakbankplakken word een stuk gemakkelijker.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Pritt plakband zonder schaar...
« Reactie #6 Gepost op: 26-01-2008, 16:37 »
Joh , die hadden de Eriks in Spanje al bij zich.... :D

groeten man,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Pritt plakband zonder schaar...
« Reactie #7 Gepost op: 26-01-2008, 18:30 »
dat spul bestaat al 2 jaar ofzo.

Ik vind  het alleen absoluut geen fijn plakband: Het plakt te hard aan je vingers, maar in de volle zon laat het los van het papier....
Verder is het nogal dik, waardoor je roadbook dik en stijf wordt.

Doe mij maar gewoon scotch tape in zo'n goedkoop plastic dispencertje, dan heb je ook geen schaar nodig.

Die pritt rollertjes, die zijn wel echt handig, maar veeeeeeel te duur voor roadbooks vind ik (1 roller per roadbook...)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Pritt plakband zonder schaar...
« Reactie #8 Gepost op: 06-02-2008, 14:12 »
De Hema heeft het ook al jaren .... gewoon dun plakband met een kartelrandje waardoor het heel makkelijk af te scheuren is.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Pritt plakband zonder schaar...
« Reactie #9 Gepost op: 06-02-2008, 16:59 »
Noppy wordt het niet eens tijd om te gaan rijden i.p.v over plakband te leuteren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Pritt plakband zonder schaar...
« Reactie #10 Gepost op: 06-02-2008, 19:53 »
De Hema heeft het ook al jaren .... gewoon dun plakband met een kartelrandje waardoor het heel makkelijk af te scheuren is.

Oh, kijk dat wist ik nu weer niet. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat Pritt dit wel gepatenteerd zou hebben..

Misschien plakt dat Hemascheurplakband wel goed....  ;)