Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: allroadbandjes 19" achtervelg  (gelezen 1847 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
allroadbandjes 19" achtervelg
« Gepost op: 09-05-2008, 11:43 »
Mijn KLX heeft achter een 19" YZ achterwiel. Nu had ik eens zitten zoeken naar allroadbandjes a-la TKC, Karoo, T63, K60, etc. in de maten 120/90-19 of iets wat erop lijkt. Reden: die KLX is zoooooo'n leuk brommertje om vreselijk asociaal naar het werk op en neer te raggen. Blaft lekker uit de uitlaat, gorgelt lekker lucht onder m'n kont, gaat er als een dolle vandoor als je de gaskraan opendraait, is over of door elk gaatje en obstakeltje te peren, en die schone luchtstroom van het windschermloze brommertje is lekker met dit weer. Fijn speleding dus; het duurt zeker een uur voor die grijs van m'n gezich af is op het werk. En al die lol gebeurt beneden rijbewijs-kwijt snelheden. De BMW is wat dat betreft toch weer een stuk geciviliseerder en vereist veel hogere snelheden voor dezelfde lolsensatie.

Maar een Trackmaster achterbandje heb je met de hooligan uithangen zo opgestookt, en da's zonde. Met dit weer en deze droge ondergrond mag het bandje ook voor allroaduitstapjes wat minder agressief.

'k vind alleen geen '50/50' allroadbandjes voor een 19" achterwiel. Het meest beschaafde is nog wel zo'n beetje een MT-21, daarna ga je al gauw via K760 naar crossbanden zonder wegkeuring.

Iemand nog tips?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: allroadbandjes 19" achtervelg
« Reactie #1 Gepost op: 09-05-2008, 12:42 »
18" velgje misschien
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: allroadbandjes 19" achtervelg
« Reactie #2 Gepost op: 09-05-2008, 13:08 »
19" voorbandje misschien...... Geen idee of dat wel veilig is,maar ze zijn er in ieder geval wel!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: allroadbandjes 19" achtervelg
« Reactie #3 Gepost op: 09-05-2008, 14:13 »
18" velgje misschien

Dan liever meteen een 17" wiel met rubberen transmissiedemper erin van een Kawasaki KLX650C, en als 't effe kan een 2e voorwiel erbij. Maarja, dat kost meteen weer zo'n bak geld.

19" voorbandje misschien...... Geen idee of dat wel veilig is,maar ze zijn er in ieder geval wel!

Je zult de band zowiezo omgekeerd moeten monteren. Zou wel een oplossing zijn als dat enigzins veilig is. Wie weet meer?

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: allroadbandjes 19" achtervelg
« Reactie #4 Gepost op: 09-05-2008, 19:48 »
doei maar lekker dempertjes in je achterwiel, als je na een tijdje nog veel lol wilt hebben.

Dus een C setje achter.

Voorwiel is de naaf van de c en r verschillend andere remschijf.
c heeft M8 schroeven,
r M6


heb je mikuni er al opzitten.
gaat dat.

geef even een PN als je er ok een voor mij weet!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: allroadbandjes 19" achtervelg
« Reactie #5 Gepost op: 09-05-2008, 21:53 »
Hewb jij enig idee wat de gangbare prijs is van zo'n 2e hands C-wiel? Voorwiel hoeft opzich geen andere; bandje wisselen is nou ook weer niet zoveel werk.


De mikuni TM40 zit er nu 10 minuten op. Eerste idee over die carb:

Halleluja! Sjezus! Nondekanonne! Holy F**k!

Ding klimt als een zot in z'n toeren, en het eerste voorzichtige rondje om het blok met zadel los op de motor belooft echt veel goeds. Dat gaat me achterbandjes kosten :D

Nu moet ik er wel bijzeggen dat de afstelling van de CVK niet echt geweldig was (veel te rijk), en dan is het al gauw een flinke verbetering. Al zal de afstelling van de TM40 ook nog niet helemaal goed zijn.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: allroadbandjes 19" achtervelg
« Reactie #6 Gepost op: 10-05-2008, 11:19 »
Is eigenlijk wat de gek er voor geeft.

Vraag je de slopers bedr of particulier in DE.
Die houden hun prijs hoog.
Vele hebben wel een set liggen.
Je weet de weg waar je vragen kunt
honney klxracer und so

Heb je geduld er word op ebay ook aangeboden, of kijk bij de verschillende landen eens in de ebayshops. Moet je een beetje geluk mee hebben gaat wel eens voor minder als 50 euro weg.


Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: allroadbandjes 19" achtervelg
« Reactie #7 Gepost op: 10-05-2008, 12:46 »
Heidenau K60 voorbandje achterstevoren gemonteerd lijkt me niet eens een stom idee.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: allroadbandjes 19" achtervelg
« Reactie #8 Gepost op: 10-05-2008, 20:29 »
Hewb jij enig idee wat de gangbare prijs is van zo'n 2e hands C-wiel? Voorwiel hoeft opzich geen andere; bandje wisselen is nou ook weer niet zoveel werk.


hier hebben ze veel 2de hands ... en mijn ervaring was nooit te duur

http://www.offroadcentrum.nl/
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: allroadbandjes 19" achtervelg
« Reactie #9 Gepost op: 10-05-2008, 21:50 »
'k zal eens rondvragen wat zo'n C-wiel kost. Er moeten er bergen van in schuren liggen aangezien een aanzienlijk deel van de KLX-en zijn leven slijt als supermotard op 17" gietwielen.

Word dat niks, dan is een Heidenau voorbandje nog wel een optie. Wat zijn de grootste nadelen van een voorband als achterband gebruiken?

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: allroadbandjes 19" achtervelg
« Reactie #10 Gepost op: 10-05-2008, 21:53 »
Dat de profieltiefe standaard minder is dan van een echte achterband?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: allroadbandjes 19" achtervelg
« Reactie #11 Gepost op: 10-05-2008, 21:58 »
Als dat alles is.... Voorbandjes zijn meestal ook goedkoper dan een achterband.
Bovendien is de levensduur van zo'n Heidenau toch al zeker niet beroerd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: allroadbandjes 19" achtervelg
« Reactie #12 Gepost op: 11-05-2008, 08:24 »
Iemand nog tips?

Ik heb mijn KLX een jaar of 4 geleden tot supermotard laten omspaken bij Bon Motoren in Den Bosch. Deze wilde mijn oude velgen toen graag overnemen. Dat is vast omdat die KLX-en veel minder voorkomen als de rest wat hij ombouwt. Wellicht is een mailtje daarheen een optie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: allroadbandjes 19" achtervelg
« Reactie #13 Gepost op: 11-05-2008, 10:07 »
Bon Motoren zou wel ideaal zijn; die zitten erg dichtbij. Kan ik ze zo oppikken.
'k zal ze eens een mailtje sturen.