Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tuareg rally 2008  (gelezen 16916 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #105 Gepost op: 10-04-2008, 23:16 »
- totaal 100 cc olie bijgevuld (2400km, offroad, zandduinen etc)
- geen filters gewisseld
- geen olie gewisseld
- olie nog zo helder dat ie moeilijk te zien is aan de pijlstok

Zie je nou wel, je had gewoon een harder moeten rijden   :D ;D !!!! :-)

 :stupid:
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #106 Gepost op: 11-04-2008, 08:44 »
Betrouwbaar spul hè die KTM. 8)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #107 Gepost op: 13-04-2008, 20:22 »
Wat geweldig allemaal, heerlijk al die verslagen en reacties te lezen. Zeker als jezelf geen tijd hebt om het goed te volgen. 1 ding is voor mij duidellijk. veel rijders hebben verrassend goed gereden en sommigen zullen wel pech gehad hebben. Dat Daniel gewonnen heeft zegt wat voor de toekomst. wie weet !!!! toch verrekte jammer dat je niet overal bij kan zijn.

maar voor mij kan de Dakar de pot op, te veel geld en smuk. zo een amateur rally is veel mooier. gelijke midellen gelijke kansen zeg maar.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #108 Gepost op: 16-04-2008, 22:33 »
Voor al degene die nog zin hebben om een verslagje te lezen: tuareg-rally.blogspot.com

GrtZ,
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #109 Gepost op: 16-04-2008, 23:12 »
He Marcel,


leuk verhaaltje!  Gaat het weer een beetje?? alle blauwe plekken al groen geworden  ;) :D

nu is het een beetje wachten op al die mooie foto;s he!

grts

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #110 Gepost op: 17-04-2008, 14:56 »
Hoi Marcel, goed verhaal zeg. Ik herkende veel uit de verhalen van Jeroen vD. Leuk om te lezen.
gr. Jaq.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #111 Gepost op: 24-04-2008, 16:14 »
He Marcel,

Het lijkt wel het gat waar ik vorig jaar half ben in gereden. Ik lag ook wat te pielen met mijn imo en deze klote washout had pas 100 m moeten komen. Zag hem op het laatste moment en hoopte met gas erbij erover heen te gaan. Mijn voorwiel raakte de achterste wand en ik werd gelanceerd. Kwam op mijn kop, rug en knie terecht. Motor was gelukkig over het gat heen gekomen en niets mee aan de hand. Deze jonge was er wat zwaarder aan toe. Een stapel paratroopers erin en maar weer rijden. Mijn nadeel was wel dat dit op dag twee was gebeurd. Dat was van dag 3 tot einde iedere ochtend knie in positie trekken en rijden. Bijsteppen in duinen was er niet bij, dat betekende gewoon vallen. Maar ja rally spirit, zoals je het noemt, uitrijden. Was wel blij dat vorig jaar de laatste ettape uitviel en geen stenen meer waren.
Thuis blijkt een band afgescheurd. Ik hoop dat bij jou de schade meevalt. Ik heb lang lopen klooien en het is nog gevoelig.

succes ermee

gr Paul

He Marcel,


leuk verhaaltje!  Gaat het weer een beetje?? alle blauwe plekken al groen geworden  ;) :D

nu is het een beetje wachten op al die mooie foto;s he!

grts

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #112 Gepost op: 24-04-2008, 18:12 »
Haha, greppeltjes ken ik ook nog van de Tuareg...

Ik was hier in gedoken:


Ik had 'm totaal niet aan zien komen, dus ging er ook zonder gas te minderen of wat dan ook overheen (vanaf die hoge rand), of liever gezegd net niet... Mijn voorwiel stuitte nog precies aan de bovenkant van de overkant dus ik kletste vol tegen die wand, motor bleef nog met zijn achterwiel op het vage richeltje staan, dus de motor plakte als het ware tegen de bovenste helft van die wand. Ik was ook tegen de wand gesmakt met mijn gezicht en vervolgens naar beneden gerold... Gevolg... een iets gevoelige neus en mijn roadbook terugduwen  8)
Had blijkbaar dus nog een engeltje over  :-X

(was overigens ook al de 2e dag)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #113 Gepost op: 24-04-2008, 18:37 »
Nou Roos , om over zón greppel te komen moet je wel HEEL hard gereden hebben  ;D ;D
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #114 Gepost op: 25-04-2008, 13:52 »
Hoi, nou de blauwe plekken hebben niet eens de kans gekregen om groen of geel te worden want vorig weekend was het alweer 3 dagen klimmen en dalen over stenen, boomwortels en blub in de Beaujolais streek in Frankrijk. Dus ik heb er gewoon nog een laag blauw overheen gelegd...

Inmiddels begint het lichaam weer op orde te raken, heb aardig bijgeslapen en nu kan ik ook overdag mijn ogen open houden.

Wat ik natuurlijk al wist is dat je ALTIJD je kop erbij moet houden in dit soort rallies want dit soort greppels, washouts en onverwachte situaties heb je gewoon overal, ik heb motoren en rijders gezien die behoorlijk verkreukeld waren en dat wil je niet meemaken.

Zoals bij de briefing elke avond werd gezegd:

Expect the unexpected.. en dat is een waarheid als een koe...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #115 Gepost op: 25-04-2008, 15:50 »
Wortel ik heb van je verhaal genoten,

en Expect the unexpected..

is juist wat voor mij de Rally sport zo mooi en verslavend maakt.

Maar als ik jouw verhalen lees ben jij ook verslaafd !!

Wortel en alle anderen ga vooral zo door.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #116 Gepost op: 17-05-2008, 10:55 »
Ls,

volgens mij is gisteren de video gepresenteerd, heeft iemand dat bijgewoond, kunnen we die al ergens krijgen?? Wie o wie

groeten Jeroen van Daele

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #117 Gepost op: 17-05-2008, 15:00 »
nope, ik ben niet geweest...

Wij krijgen hem vast wel via Matin. De Orga wacht nog op plaatjes (ik geloof dat ze er niet zo veel hadden), en dan moet de DVD nog verzonden worden maar dat duurt allemaal altijd zo lang.  :-\

komende week krijg ik wel een fotoCD van onze teamfotograaf, maar daar staan alleen mijn eigen plaatjes op.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #118 Gepost op: 26-05-2008, 16:02 »
Heb een paar dagen geleden de fotoCD van de organisatie ontvangen.. errug veel foto's en veel mooie.. kostte me een uur om alle foto's (snel) te bekijken..

Ben wel benieuwd naar de film DVD ... als iemand die heeft... backupje ruilen???