Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: suzuki dr 650 of suzuki dr big voor Afrika?  (gelezen 11905 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: suzuki dr 650 of suzuki dr big voor Afrika?
« Reactie #15 Gepost op: 14-10-2008, 22:06 »
Daar drinken we volgende keer dan een biertje op. :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: suzuki dr 650 of suzuki dr big voor Afrika?
« Reactie #16 Gepost op: 10-11-2008, 18:05 »
Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om toch een nieuwe dr te kopen omdat hij echt niet lekker draaide!
Ik heb me een DR 650 rse uit 1996 aangeschaft met 20.000 km. voor 1000 euro. Dit is een prima motootje dat lekker draait en geen kosten te voorzien heeft!
Het enige wat me een beetje afschrikt is de elektrische starter. Deze doet het prima maar stel nu dat ik met een platte batterij kom te staan ergens in de woestijn, dan is in gang duwen geen optie!
Is het mogelijk om op een moto voorzien van een elektrische starter ook een kickstarter te monteren?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: suzuki dr 650 of suzuki dr big voor Afrika?
« Reactie #17 Gepost op: 10-11-2008, 18:09 »



Als je goed kijkt staat er boven het zwart cirkeltje: "kickstarter"


Dit is hem mijn nieuwe aanwinst die me hopelijk tot kaapstad brengt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: suzuki dr 650 of suzuki dr big voor Afrika?
« Reactie #18 Gepost op: 10-11-2008, 21:42 »
Mooi ding voor een mooie prijs 8)
Om bouwen naar kickstarter moet kunnen volgens mij, ik weet dat voor hte ombouwen van de BIG er onderdelen van de DR 650 nodig zijn..
Maar weet het fijne er niet van ;)

Aan duwen moet lukken, als hij een auto-kleppen lichter heeft tijdens het laten opkomen van de koppeling de startknop indrukken.. hopelijk nog net genoeg stroom in de accu om de kleppen te lichten ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4385
Re: suzuki dr 650 of suzuki dr big voor Afrika?
« Reactie #19 Gepost op: 11-11-2008, 07:55 »
Aanduwen is op straat geen probleem, maar in de woestijn een beetje lastig denk ik.

http://www.cmsnl.com/suzuki-dr650_model13229/
Hier heb je alle onderdelen, denk dat een kickstarter van een ouwe DR650 zonder veel problemen zal passen, maar da's wel een redelijke operatie. Er moet namelijk een langere as is waar de kickstarter op komt en denk dat je daarvoor je blok moet splitsen. Extra startmotor en kabels lijkt me makkelijker als je het niet vertrouwt.

None of us is as strong as all of us.