Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Stappersterveldrit afgelast ivm vorst, herkansing in 2009  (gelezen 1132 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
De Stappersterveld rit gaat komende dinsdag 30 December niet door!
Dit heeft de Off Road commissie van de AMBC vandaag besloten. De oorzaak is de toenemende vorst en de daarmee gepaard gaande gevaren op de route. De commissie gaat maandag 29 December een beslissing nemen over een vervangende datum. Dit zal dan naar alle waarschijnlijkheid zaterdag 3 Januari of zaterdag 10 Januari worden. Maar de definitieve beslissing hierover volgt dus later.

http://www.ambc-staphorst.nl/
Naar verluid waren er te weinig ambulances in de omgeving om alle gebroken botten tijdig naar het ziekenhuis te vervoeren....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4275
Re: Stappersterveldrit afgelast ivm vorst, herkansing in 2009
« Reactie #1 Gepost op: 28-12-2008, 18:42 »
YES :) Weer in het weekend, zoals het hoort! dan kan ik ook mee  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Stappersterveldrit afgelast ivm vorst, herkansing in 2009
« Reactie #2 Gepost op: 28-12-2008, 22:17 »
geloof niet dat het begin januari veel beter zal zijn of wel?

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Stappersterveldrit afgelast ivm vorst, herkansing in 2009
« Reactie #3 Gepost op: 28-12-2008, 23:20 »
Vraag me niet hoe het komt, maar sinds 2000 met het intreden van de astronomische winter heb ik toch vaak (niet geturfd) vorst en/of ijzel voor de jaarswisseling mogen aantreffen op mijn stoepje. In januari kan het veel meer fluctueren, dus daar kan je mazzel hebben met het plannen van een ritje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Stappersterveldrit afgelast ivm vorst, herkansing in 2009
« Reactie #4 Gepost op: 28-12-2008, 23:31 »
3 januari gaan ze niet halen lijkt mij. Bevroren grond is niet zo lastig als grond waar de bovenste laag dooi is terwijl het daaronder nog bevroren is. We zullen nu op deze rit moeten wachten totdat de vorst geheel uit de grond is, en dan maar hopen dat de vrijstellingen die ze van Staatsbosbeheer hebben gekregen nog geldig zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Stappersterveldrit afgelast ivm vorst, herkansing in 2009
« Reactie #5 Gepost op: 29-12-2008, 20:48 »
Ik heb mail van de orga ontvangen dat de nieuwe datum 17-1 is.
Hoop dat de vorst dan weer is waar die hoort ...
(ver weg) 8)