Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Twijfel over welke nieuwe motor te kiezen.  (gelezen 3388 keer)

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Twijfel over welke nieuwe motor te kiezen.
« Reactie #15 Gepost op: 18-02-2009, 19:44 »
Wat nou kredietcrisis  ;D 
 
Gefeliciteerd zeg!
Een oranje of een witte?
 
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 141
Re: Twijfel over welke nieuwe motor te kiezen.
« Reactie #16 Gepost op: 18-02-2009, 20:00 »
Dank je, kredietcrisis, ja idd, als je iedereen maar bang genoeg maakt komen we vanzelf in een depressie ;) hoe heette dat ook al weer, een self fulfilling prophecy ofzo :)

Het is een oranje geworden, wit vind ik ook mooi maar net niet mijn kleur. Zoals op het plaatsje, met valbeugels, zij- en topkoffer in het zwart, handvat verwarming en alarm.

Dit laatste, alarm twijfel ik nog over, wel besteld, staat dat het water en shock resistant is. KTM alarm, ga er maar vanuit dat het goed is.

Maar ben erg blij, ze bouwen er gelijk een Rekluse Clutch in.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Twijfel over welke nieuwe motor te kiezen.
« Reactie #17 Gepost op: 19-02-2009, 08:44 »
Mooi fietsie!!
Heul veul plezier ermee!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Twijfel over welke nieuwe motor te kiezen.
« Reactie #18 Gepost op: 19-02-2009, 16:09 »
Schitterend!
Ik vindt een alarm vaak een extra probleem als je eens een storing hebt.
Bij mij staan de motoren binnen,alarm op 't pand. In de praktijk kies ik voor een dik kettingslot.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 141
Re: Twijfel over welke nieuwe motor te kiezen.
« Reactie #19 Gepost op: 19-02-2009, 21:22 »
Schitterend!
Ik vindt een alarm vaak een extra probleem als je eens een storing hebt.
Bij mij staan de motoren binnen,alarm op 't pand. In de praktijk kies ik voor een dik kettingslot.

Ja ik twijfel nog over het alarm, ik weet niet of ik het nog kan annuleren, wordt wel pas bij de dealert ingebouwd.

Hij komt bij mij ook binnen te staan, ook nog met grond anker vast maar ik dacht is makkelijk als ik even een winkel in ga of zo, daarentegen voor die 400 euro kan ik ook een mooi Abus alarm slot kopen ;) wel twee ook!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Twijfel over welke nieuwe motor te kiezen.
« Reactie #20 Gepost op: 19-02-2009, 22:08 »
Gefeliciteerd....
Veel rij plezier
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Twijfel over welke nieuwe motor te kiezen.
« Reactie #21 Gepost op: 20-02-2009, 10:16 »
Prachtige motor, gefeliciteerd!!
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Twijfel over welke nieuwe motor te kiezen.
« Reactie #22 Gepost op: 20-02-2009, 10:29 »
Ja ik twijfel nog over het alarm, ik weet niet of ik het nog kan annuleren, wordt wel pas bij de dealert ingebouwd.

Hij komt bij mij ook binnen te staan, ook nog met grond anker vast maar ik dacht is makkelijk als ik even een winkel in ga of zo, daarentegen voor die 400 euro kan ik ook een mooi Abus alarm slot kopen ;) wel twee ook!

Tsja,
Ik ken eigenlijk alleen gevallen van mensen die op vakantie zelf niet verder kunnen omdat het alarm dat niet wil en mensen die helemaal niet weg komen omdat het alarm de accu leeggetrokken heeft.... Maar dat is wel van 10 paar jaar geleden. Ik neem aan dat daar ook wel wat aan verbeterd is.
 
Ik had in ieder geval een verzekering die geen alarm vereiste.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 141
Re: Twijfel over welke nieuwe motor te kiezen.
« Reactie #23 Gepost op: 20-02-2009, 10:47 »

Tsja,
Ik ken eigenlijk alleen gevallen van mensen die op vakantie zelf niet verder kunnen omdat het alarm dat niet wil en mensen die helemaal niet weg komen omdat het alarm de accu leeggetrokken heeft.... Maar dat is wel van 10 paar jaar geleden. Ik neem aan dat daar ook wel wat aan verbeterd is.
 
Ik had in ieder geval een verzekering die geen alarm vereiste.

Ja wat ik lees is het wel verbeterd, het alarm schakelt zichzelf uit na 5 dagen, dan verbruikt het geen stroom meer, de start blokkering blijft wel actief.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Twijfel over welke nieuwe motor te kiezen.
« Reactie #24 Gepost op: 20-02-2009, 11:04 »
Gefeliciteerd!

Als het stormt en je motor is nog niet van de zijstandaard afgewaaid dan heb je soms ook al een probleem (heb ik zelf gemerkt). Het alarm gaat af en je hoort het binnen niet.

Dan kan je daarna niet meer starten omdat de startblokkering aan staat, ondanks jouw geknoei aan het contactslot.

Ik zou het niet doen maar een Xena diskslot met alarm meenemen. Die staat iig niet in contact met jouw kabelboom :D

Verder een kleiner slot met eventueel een fietsspiraaltje erbij, om hem aan een boom of iets anders vast te kunnen zetten. Het optillen van motorfietsen met sloten en al is een snelle vaak toegepaste methode!


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 141
Re: Twijfel over welke nieuwe motor te kiezen.
« Reactie #25 Gepost op: 20-02-2009, 13:47 »
Bedankt allemaal voor het toegewenste plezier :)

Na de adviezen over het alarm heb ik deze maar geannuleerd, was geen probleem. Zou eventueel later altijd nog kunnen want het is geen fabrieks optie.

Ik ga maar voor een Abus (met alarm) en met ketting.