Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Crosslaarzen, ervaringen...  (gelezen 25107 keer)

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #90 Gepost op: 09-06-2007, 15:10 »
hmmm,waterdicht heeft ook nadelen
bv bij doorwadingen,dan loopt je laars niet meer leeg 8)
of het zweet eruit

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #91 Gepost op: 09-06-2007, 22:17 »
Goretex jongens, prima uitvinding.

Peet en ik waren vandaag rijden, amper plassen en een paar spatjes regen. Ik de broek over de laars, hij er in. Mijn naden ingespoten met waterdichtspray en hij waarschijnlijk niets.

Aan het einde van de rit stond hij te soppen, mijn voetjes waren klam van het zweet, maar verder droog.

Kortom: met een beetje aandacht is een niet-waterdichte laars al heel waterdicht te maken.

Noppy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 55
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #92 Gepost op: 10-06-2007, 15:52 »
Idd Nop, quadlaarzen. Ik heb ze aangehad, en je merkt gelijk dat ze soepeler zijn, en idd ook een stuk lichter.

Hele mooie serie is van Kamval.  Te zien bij quadtuning.nl. Of via de link op mijn site.

Euro 184,- en volledig waterdicht.

Die hebben inderdaad een paar gave laarzen! Kan je die nog ergens in Nederland passen? Ik kom enkel uit op internet leveranciers...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #93 Gepost op: 19-06-2007, 15:13 »
Hey, ik ben ook wel benieuwd naar die waterdichte quad laarzen, of gaat dat echt niet comfortabel zijn als je langdurig op je stepjes moet staan.....

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #94 Gepost op: 19-06-2007, 15:28 »
Zou die duidelijk geprononceerde hak wel zo fijn zijn op de motor?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #95 Gepost op: 19-06-2007, 16:31 »
....  geprononceerde  ....

jemig wat een woord :o ik krijg het mn strot niet uit

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #96 Gepost op: 19-06-2007, 16:52 »
Citaat van: member
ge·pro·non·ceerd
bijvoeglijk naamwoord; geprononceerder, meest geprononceerd;
afleiding(en): geprononceerdheid
 
duidelijk uitkomend
betekenisverwante termen:
synoniem:
overduidelijk


Net als mijn buik zeg maar.  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #97 Gepost op: 20-06-2007, 18:11 »
De laatste versie ziet er nog beter uit (ook een vlakkere hak):
zie "mxs"
http://www.kamval.es/Kamval_eng.htm

maar daar zal ook wel weer een prijskaartje aan hangen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #98 Gepost op: 20-06-2007, 22:22 »
Het schijnt zo te zijn dat er een hoop in Dakar rijden met Kamval, en de laars schijnt redelijk overeen te komen met de schoenmaat.

Ik wil evt. maatje 43 wel bestellen om te passen. ( dan kan ik ze nadien zelf houden.)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #99 Gepost op: 21-06-2007, 14:50 »
Welk type ga jij dan bestellen?
Ik wil graag die semibergschoenen, maar op de nl site staan ze vanaf maat 39, op kamval zelf vanaf 38 wat mijn maat is....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #100 Gepost op: 06-11-2007, 19:30 »
De enige, ook kwalitatief goede laars waarvan ik van meerdere heb gehoord dat ze waterdicht zijn, zijn die van SIDI. Ik weet niet hoe het type heet, maar ze hebben van die scharnieren om de enkels.

Dat is even tijdreizen Roos! De laarzen die jij bedoelt heten 'Flex force'. Meindert heeft die dus ook, maar ik wist niet dat die van Sidi waren.

Ik heb er net een setje besteld voor 175 Euro in Deutschland. In dit geval met SRS, waarbij de zool los te schroeven is en dus vervangbaar is. Hierdoor heb ik geen stiksels. Nog iets minder nat.

De hoes die achter de lip zit houdt halverwege je kuit op, dus redelijk hoog waterdicht.

Nadeel: als er eenmaal water in staat van een riviertje dan zal je je laarzen echt uit moeten doen en leegschenken. Elk voordeel hep ze nadeel ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Crosslaarzen, ervaringen...
« Reactie #101 Gepost op: 16-08-2009, 11:10 »
Even een oud draadje opgraven.

Mijn Sidi Flexforces gaan versneld stuk: het stiksel van het versterkingsplastic aan de buitenkant laat los (bij mijn kleine teen zeg maar...) en ik moet uit gaan kijken naar nieuwe.

Schoenmaker heeft al geprobeerd te lijmen en stikken kan hij niet; daarvoor zou de hele zool losgesneden moeten worden. Ik denk dat ik ze beiden maar ga terugsturen naar Sidi met een droevig briefje erbij: 1 jaar en 1/4.

Van het merk Forma heb ik nu laarzen gevonden met membraam. Waarbij de meeste laarzen met membraam alleen leer zijn, dus zonder plastic versteviging, hebben de Forma's dat wel.

www.formatboots.com

Verder schijnt de Airtech-voering van TCX (het voormalige Oxtar), ook waterdicht te zijn:

Polo motorrad

Ik weet dat jullie het meestal niet zo op hebben met motozoom, maar ze hebben nu echt een handige oplossing, voor hen die de broek over de laars dragen, voor het buitenhouden van water: Neopreen elastische laarsafdekking