Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: welk merk bestelbus  (gelezen 3011 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
welk merk bestelbus
« Gepost op: 03-06-2009, 22:24 »
Na 5 jaar trouwe dienst gaat de ford transit weg en ben ik op zoek naar een nieuwe bus .
Ik ga hem ook om bouwen op camper kenteken .
Maar wat zijn de betrouwbaare merken? Zelf heb ik een leuke iveco gezien , het valt me ook op dat veel andere merken met een iveco blok rijden .
Heeft iemand met dat merk veel ervaringen ?
 
paul
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: welk merk bestelbus
« Reactie #1 Gepost op: 04-06-2009, 11:40 »
Wij werken in ons koerier / transportbedrijf met een half wagenpark aan Iveco en zijn daar zeer tevreden over. Bij de modellen vanaf de Eurocargo en groter blijft (hoe kan het ook anders) de electronica af en toe een heikel punt. Motorisch zijn ze echter niet kapot te krijgen.
 
Je zegt dat je een bestelbus wilt en dan zijn de motoren die in de huidige Daily's zitten perfect. Bv de 35S14 etc. Die hebben ook geen problemen met de electronica. We hebben ook een aantal Sprinters, maar geef mij maar een Iveco. (Of zoals veel truckers ze noemen; de spaghettiscania).

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: welk merk bestelbus
« Reactie #2 Gepost op: 04-06-2009, 13:02 »
Kan alleen maar zeggen Iveco rules!  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: welk merk bestelbus
« Reactie #3 Gepost op: 04-06-2009, 16:28 »
SCHOENMAKER BLIJF BIJ JE LEEST !!
Ford Transit is echt een super busje , al jaren koop ik elke twee jaar een nieuwe , nu heb ik de 110 pk versie , loopt gewoon 180 km per uur en nog nooit een probleem gehad , ruim , comfortabel , degelijk en ook niet onbelangrijk , een hoge restwaarde.
Daarnaast is de prijs ZEER aantrekkelijk  ;D
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: welk merk bestelbus
« Reactie #4 Gepost op: 04-06-2009, 19:20 »
Het word geen nieuwe bus maar 2de hands natuurlijk, ik ga zaterdag kijken bij een iveco daily l3 h2 uit 2000 met een 2800cc motor zonder turbo (kan i niet stuk ook)wel wat traag denk ik.
Een ford of mercedes uit 2000 is nog een stuk hooger in prijs .
Het viel mij op dat renault/opel/fiat/citroén/peugeot uit +/- 2000 ook allemaal een iveco blok gebruiken, dus zal dat blokje best betrouwbaar zijn. 
Ook zijn die vergelijk baar in prijs aleen is de iveco wat zwaarder gebouwd.
 
paul smit

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: welk merk bestelbus
« Reactie #5 Gepost op: 04-06-2009, 20:50 »
Het word geen nieuwe bus maar 2de hands natuurlijk, ik ga zaterdag kijken bij een iveco daily l3 h2 uit 2000 met een 2800cc motor zonder turbo (kan i niet stuk ook)wel wat traag denk ik.
Een ford of mercedes uit 2000 is nog een stuk hooger in prijs .
Het viel mij op dat renault/opel/fiat/citroén/peugeot uit +/- 2000 ook allemaal een iveco blok gebruiken, dus zal dat blokje best betrouwbaar zijn. 
Ook zijn die vergelijk baar in prijs aleen is de iveco wat zwaarder gebouwd.
 
paul smit
Ik zou toch een turbo overwegen. Die Italianen hebben er een soort van stuk middeleeuws gietijzer met turbine ingpropt dat nooit stuk gaat en verrekte goed werkt.
 
Turbo gaat trouwens wél als eerste stuk als je de motor laat drooglopen wat betreft de olie. Verder is van de boven genoemde merken Iveco inderdaad het meest praktisch, simpel en robuust gebouwd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: welk merk bestelbus
« Reactie #6 Gepost op: 04-06-2009, 23:01 »
Ik zit zelf te loeren op een VW LT 5cil. TDI op den duur. Lijkt mij ook geen verkeerde bus denk ik.


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: welk merk bestelbus
« Reactie #7 Gepost op: 04-06-2009, 23:27 »
Ik zit zelf te loeren op een VW LT 5cil. TDI op den duur. Lijkt mij ook geen verkeerde bus denk ik.


Gr. Johan.
Qua rijden vind ik de LT de lekkerste bestelbus. Zit trouwens gewoon een audi-motor in.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: welk merk bestelbus
« Reactie #8 Gepost op: 06-06-2009, 19:01 »
Kan alleen maar zeggen Iveco rules!  ;)
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: welk merk bestelbus
« Reactie #9 Gepost op: 06-06-2009, 19:29 »
Vandag wezen rijden met de iveco ,er zat toch nog iets te veel werk aan .vond hem ook heel zwaar aan voelen (dat was i ook)
Toen zag ik dat ie ook een 9 persoons ford transit had staan en die heeft toch iets meer voordelen voor het ombouwen naar camper , en ik vond hem beter rijden .
Ik blijf dus toch maar ford rijden .
 
paul

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Gerrit :)