Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Google Earth installeren lukt niet :-(  (gelezen 2743 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Google Earth installeren lukt niet :-(
« Gepost op: 10-10-2009, 22:27 »
Na installatie van een nieuwe harde schijf en nog wat nieuw geheugen lukt het niet om Goole Earth te installeren.
 
Ik krijg foutmelding 0x80040905 bij een normale installatie
en als ik custom installatie doe dan krijg ik: Fout:1327 Ongeldig station G:
 
Deze laaste foutmelding krijg ik ook bij een upgrade poging van Adobe 8 naar 9 (is dus niet gelukt).
 
Hoewel de harde schijf nieuw is, is de oude immage terug gezet.
Met RegCleaner en Windows Install Cleaner is er niks van Google Earth op mijn systeem te vinden.
 
Alle standaard tips van de Google site werken niet.

Iemand een idee wat ik het best kan doen?
 
Of zit Microsoft Google tegen te werken of snappen ze bij Google net zo weinig van computers als ik :-) ?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 141
Re: Google Earth installeren lukt niet :-(
« Reactie #1 Gepost op: 11-10-2009, 09:18 »
Lijkt erop dat het aantal schijven / partities / drive letters is veranderd. IMHO zou ik een clean install gedaan hebben en alleen de user directories hebben teruggezet. Werkt het beste meestal, je kunt wel de driver letters veranderen naar de oude situatie eventueel.

http://support.microsoft.com/kb/223188

Maar of dat verstandig is........

Suc6

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Google Earth installeren lukt niet :-(
« Reactie #2 Gepost op: 11-10-2009, 10:23 »
Lijkt idd los te staan van Earth maar een drive letter probleem. Zo te zien had je een G: partitie of station die je nu niet meer hebt aangemaakt. Weet je nog hoe het voor de herinstallatie stond? Dan kan je dat weer zo noemen, voordat je de image weer (opnieuw) terugzet. Partities aanmaken en driveletters benoemen is standaard XP: Configuatiescherm => systeem beheer => schijfbeheer (in die hoek).
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Google Earth installeren lukt niet :-(
« Reactie #3 Gepost op: 11-10-2009, 19:08 »
Hetzelfde gehad met mapsource na het plaatsen van een 2e harde schijf.  Nieuwe schijf werd F: en de ouwe G: ipv C:

Heb na installatie handmatig in het register de C veranderd in een G. 8)

Misschien niet helemaal de juiste manier, maar het werkte wel ;)
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Google Earth installeren lukt niet :-(
« Reactie #4 Gepost op: 11-10-2009, 21:14 »
Lijkt erop dat het aantal schijven / partities / drive letters is veranderd. IMHO zou ik een clean install gedaan hebben en alleen de user directories hebben teruggezet. Werkt het beste meestal, je kunt wel de driver letters veranderen naar de oude situatie eventueel.

Hoe het precies gedaan is weet ik eigenlijk niet.
Nadat er een nieuwe 160 Gb (i.p.v oude 20 Gb) HD was geinstalleerd lukt het niet om Windows opnieuw te installeren met de originele recovery CD's.
Ook de computerzaak lukte het niet en toen hebben ze gevraagd of ze mijn oude HD mochten kopieren en op de nieuwe mochten zetten.
Dat is ze gelukkig wel gelukt :-)
Eerst had ik C:\ 10Gb    en    D:\ 10Gb
Nu heb ik:   C:\ 80Gb    en    D:\ 80Gb
 
Biedt dit nog aanknopingspunten?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 422
Re: Google Earth installeren lukt niet :-(
« Reactie #5 Gepost op: 13-10-2009, 09:10 »
Hoi Fr@je,

als het niet lukt kan je als alternatief ook op http://www.wunderground.com en dan (even goed zoeken) naar 'wundermap' gaan. Zie als voorbeeld Venray:

http://www.wunderground.com/wundermap/?lat=51.52500153&lon=5.97499990&zoom=10&pin=Venray%2c%20Netherlands

succes