Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Garmin gaat stoppen met Mapsource...  (gelezen 3209 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11357
Garmin gaat stoppen met Mapsource...
« Gepost op: 29-10-2011, 20:04 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Garmin gaat stoppen met Mapsource...
« Reactie #1 Gepost op: 29-10-2011, 21:23 »
Net een linkje gevonden met duidelijke info over dat nieuwe progamma "BaseCamp" ziet er veel netjes uit.

zijn er hier ook mensen die er al mee gewerkt hebben?

LINKJE  naar de uitleg van Base Camp
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Garmin gaat stoppen met Mapsource...
« Reactie #2 Gepost op: 29-10-2011, 21:54 »
Aangezien ik met Mac werk, ken ik Basecamp al langer.
Mapsource ken ik niet, dus ik kan niet vergelijken.

Toen ik de GPS van mijn maat aansloot op mijn Basecamp-Mac, las hij gewoon alle kaarten in die erop stonden, zonder unlock-geklooi. Da's wel makkelijk dus.
Ook werden alle updates voor zijn GPS via mijn computer gedownload, ook weer zonder gedoe met codes, etc.

Dus= Wat er op je GPS staat aan kaartmateriaal staat dus ook op je basecamp. Ik geloof dat dit met Mapsource net omgekeerd is?

Meerdere GPS'sen kunnen dus probleemloos gebruikt worden met één versie van Basecamp.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Garmin gaat stoppen met Mapsource...
« Reactie #3 Gepost op: 29-10-2011, 22:25 »
Klinkt goed
 
Aangezien ik met Mac werk, ken ik Basecamp al langer.
Mapsource ken ik niet, dus ik kan niet vergelijken.

Toen ik de GPS van mijn maat aansloot op mijn Basecamp-Mac, las hij gewoon alle kaarten in die erop stonden, zonder unlock-geklooi. Da's wel makkelijk dus.
Ook werden alle updates voor zijn GPS via mijn computer gedownload, ook weer zonder gedoe met codes, etc.

Dus= Wat er op je GPS staat aan kaartmateriaal staat dus ook op je basecamp. Ik geloof dat dit met Mapsource net omgekeerd is?

Meerdere GPS'sen kunnen dus probleemloos gebruikt worden met één versie van Basecamp.
Grz,
Peter

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Garmin gaat stoppen met Mapsource...
« Reactie #4 Gepost op: 29-10-2011, 22:35 »
Bevalt mij totaal niet:

Waypoints, niet meer in categorien in te delen. (scheiden van grote aantallen waypoints).

Lokale wegen pas zichtbaar bij zeer laag zoomniveau, dus ook onverhard. 700m basecamp, bij 3km mapsource zelfde kaart. Zelfde kaart bijvoorbeeld Topo NL.

Bij eigen kaarten word geen rekening gehouden met de aangegeven typ (kaartinstellingen, wegen en vlakken)
bijvoorbeeld osm, basecamp geeft zijn eigen uitvoering, Waardeloos!!!

Tracks is er helemaal uitgeschreven heten nu spoor paden en het icoontje is nu twee voetjes. Dat ze voor waypoint nog geen NL hebben.

opslaan als, even een .gpx  of .gdb aanmaken, is nu exporteren.

Geen scheiding van wp track en route uit de .gpx alles in een lijst.
Waypoints vanwege categorie niet per soort zichtbaar te maken.

Hoe kaarten installeren op je gps, ook eigen gemaakte kaarten.

en en...............als je er nog dieper in duikt.

Basecamp is dus nog meer eigenwijs!!!!


En dan heb ik nog niet mijn gps aan basecamp gehangen,...................


Enigste is scheiding van auto motor vrachtwagen bij navigatie in basecamp, eerst stap, info moet naturrlijk wel in de kaarten staan. En herberekening route alleen motor moet ook in je gps mogelijk zijn. Daar hebben ze wat nagedacht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11357
Re: Garmin gaat stoppen met Mapsource...
« Reactie #5 Gepost op: 29-10-2011, 22:38 »
Dutchy, je kunt toch via Hans Vaessen een paar verbeteringverzoeken inschieten. Leg hem even uit wat je hebt en wat je graag wilt van Garmin. We hebben met zijn allen zoveel geïnvesteerd in Garmin(spulleboel) dat we bijna medeaandeelhouder zijn, toch?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Garmin gaat stoppen met Mapsource...
« Reactie #6 Gepost op: 30-10-2011, 10:09 »
Als ik dit allemaal lees,   ::)
Houd ik het nog even bij mapsource hoor, trouwens basecamp wil bij mij niet werken  :confused:

Krijg telkens dit  ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Garmin gaat stoppen met Mapsource...
« Reactie #7 Gepost op: 30-10-2011, 11:48 »
Als ik dit allemaal lees,   ::)
Houd ik het nog even bij mapsource hoor, trouwens basecamp wil bij mij niet werken  :confused:

Krijg telkens dit  ???


mooie foto Marcel
ze gaan het steeds moeilijker maken en wij maar sponseren

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Garmin gaat stoppen met Mapsource...
« Reactie #8 Gepost op: 30-10-2011, 13:45 »
Thx Peet, ...is mijn bureaublad  :D

Als er ooit een tijd komt dat Mapsource niet meer te gebruiken is zullen we wel met basecamp verder moeten hé.

maar............dat is nog een eind weg denk ik  ;)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Garmin gaat stoppen met Mapsource...
« Reactie #9 Gepost op: 11-11-2011, 13:13 »
Nog een groot nadeel van Basecamp is.

Dat je het proigramma niet twee keer kan openen.

Mapsource open ik twee keer, scherm in twee gedeelten. Makelijk bij knippen en plakken, om er weer een file van te maken.
Ook als je uit mijn documenten een gps of gdb openend dan opent een nieuwe Mapsource.
Ben je het openstaande Mapsource niet kwijt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Garmin gaat stoppen met Mapsource...
« Reactie #10 Gepost op: 12-11-2011, 09:41 »
Ik  maak voornamelijk gebruik van Basecamp, zelfde situatie als BtheBird, en er zitten inderdaad wel een aantal beperkingen aan.

Categoriseren van waypoints kan bij mijn weten wel; selecteren en in de informatie een ander icoontje/soort selecteren en hierop kan je dan laten sorteren. Door aan een groep een andere soort toe te kennen dan ben je wel je detailinfo kwijt want die wordt overschreven.

Kaarten importeren is inderdaad zeer omslachtig, moest tot nog toe via allerlei tooltjes en mapsource maar zal zeker iets aan gedaan worden als Basecamp de standaard moet gaan worden.

Kopieren en plakken is een concept wat Garmin nog niet begrijpt.
Ik moet een route eerst helemaal uitzetten om de omvang te kunnen bepalen en dan moet ik 'm opknippen in delen van minder dan 50 punten voor op de Gpsmap door te dupliceren en stukken eraf te halen. Elke aanpassing daarna is erg omslachtig omdat je weer van groot naar klein moet inplaats van dat je een stukje route kopieert.

En waar ik maar niet aan kan wennen is dat de routebepaling in Basecamp anders werkt dan op de Gpsmap, de enige route die op beide goed werkt is rechtstreeks van punt naar punt. Mij helpt het niet dat ik de OpenMTBmap gebruik, mag niet overal in als ik een route laat uitrekenen maar er staan wel veel paden op en anders zijn ze wel te herkennen in de landschapsinkleuring.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Garmin gaat stoppen met Mapsource...
« Reactie #11 Gepost op: 20-02-2012, 23:34 »
Nou breekt mijn klomp. Was het al niet makkelijk om een route te maken die op een CSX60 kan (maken, dupliceren, stukken eraf halen) hebben ze nu ook verzonnen dat je bij dupliceren een set extra waypoints van de route krijgt.
Heb je zomaar drie keer zoveel punten om in te zoeken.