Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: enquete bouwer / marktonderzoek  (gelezen 1589 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
enquete bouwer / marktonderzoek
« Gepost op: 10-08-2009, 20:10 »
Tja, hoe zal ik dit nu gaan brengen.
Ik heb zeer globaal ietwat wilde (commerciele) plannen op het all/off road vlak. Uiteraard zit daarvoor hier een gigantische doelgroep. Maar......, alles is nog in pre-pre-pre-pre-start fase, en de plannen in mijn hoofd springen (op die sporadisch momenten dat ik niet bezig ben met werken of de voorbereiding voor de heroes legend) links en rechts door mijn hoofd.
Ik geef toe, de plannen zijn commercieel bedoeld, en mogelijk helemaal niet haalbaar/rendabel te krijgen, dus voordat ik er daadwerkelijk geld in ga stoppen wil ik er toch eerst eens een soort markt onderzoekje voor doen.

Nu is het op zichzelf heel makkelijk om een lijstje vragen te maken, en die rond te sturen. Maar los van de vragen moet je jezelf ook afvragen wat de antwoorden waard zijn, en wat ga je er mee doen !! Enquete bouwers weten vaak heel subtiel om de diverse vragen dusdanig te stellen dat je op basis van de combinatie van antwoorden de juiste gedachtengang van de ge-enqueteerde kunt achterhalen. (1 vraag is vaak niets zeggend) Daarom wil ik eens polsen of er hier iemand rond zwerft die (in eerste instantie) geheel vrij blijvend wel oren heeft naar een leuk projectje. Uiteraard zal, indien het uiteindelijk plan werkelijkheid gaat worden hij/zij niet vergeten worden. Zie het als een 'no cure no pay' activiteit.

Voor diegenen die direct heel nieuwsgierig geworden zijn, 'hold your horses'. Als ik nu kijk, dan praat ik over een paar-jaren plan waarbij de jullie pas op z'n allervroegst over een jaar of 2 de vruchten ervan zouden kunnen plukken.

Indien je interesse hebt om mij te assisteren met het opzetten van een goede enquete (en het eventuele vervolg daarop), stuur me dan een pm-etje met je achtergrond, en eventuele enquetes die je al eens hebt op gezet.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: enquete bouwer / marktonderzoek
« Reactie #1 Gepost op: 11-08-2009, 11:59 »
Tja, hoe zal ik dit nu gaan brengen.
Ik heb zeer globaal ietwat wilde (commerciele) plannen op het all/off road vlak. Uiteraard zit daarvoor hier een gigantische doelgroep.

Zo gigantisch is die doelgroep niet hoor  ;). Ik zou die vrijstaande villa met zwembad en tennisbaan nog even uitstellen  :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: enquete bouwer / marktonderzoek
« Reactie #2 Gepost op: 11-08-2009, 13:58 »
Zo gigantisch is die doelgroep niet hoor  ;) . Ik zou die vrijstaande villa met zwembad en tennisbaan nog even uitstellen  :D

 ;D ;D ;D ;D ;D
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: enquete bouwer / marktonderzoek
« Reactie #3 Gepost op: 11-08-2009, 14:58 »
 ;D   ik bestel nog niets op voorhand......

wie weet kan ik er 1/5 staatslot voor kopen  ;)

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: enquete bouwer / marktonderzoek
« Reactie #4 Gepost op: 11-08-2009, 15:02 »
ook zinloos, ik had wat zooi verkocht op marktplaats, voor bijelkaar 120,-, wij denken we doen eens gek en kopen er allemaal 1/5 loten voor!!!   TIP: niet doen... :(
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 195
Re: enquete bouwer / marktonderzoek
« Reactie #5 Gepost op: 13-08-2009, 00:42 »
theoretisch is de kans dat je met een heel lot even veel wint als met een 1/5 lot dan ook even groot  :-X

Maar over het plan ik ben opzich wel geïnteresseerd maar je zoekt wellicht mensen met meer ervaring ik zit in mijn afstudeer jaar van sportmarkting & management.
 

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: enquete bouwer / marktonderzoek
« Reactie #6 Gepost op: 13-08-2009, 23:26 »
Kans op jackpot is imo altijd 50%.
Hij valt namelijk wel, of hij valt niet... ::)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: enquete bouwer / marktonderzoek
« Reactie #7 Gepost op: 14-08-2009, 23:03 »
Kans op jackpot is imo altijd 50%.

Of bedoel je;
de kans dat je imo het doet is net zo groot als de kans dat je de jackpot wint.... ::)

 :stupid:
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: enquete bouwer / marktonderzoek
« Reactie #8 Gepost op: 15-08-2009, 10:24 »
 ;D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: enquete bouwer / marktonderzoek
« Reactie #9 Gepost op: 15-08-2009, 23:44 »
Yep, die doet het namelijk, of hij doet het niet... :o 
 
OT: Sorry Rob! Of ben jij diegene met dat 1/5 lot waarop de Jackpot niet helemaal is gevallen?  ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: enquete bouwer / marktonderzoek
« Reactie #10 Gepost op: 16-08-2009, 01:16 »
Was het maar waar, dan had ik lak aan alles gehad, en even met de flappen gewapperd en een leuk projectje gestart.......


Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011