Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Off road track maken in Mapsouce m.b.v. Google Earth  (gelezen 6482 keer)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Off road track maken in Mapsouce m.b.v. Google Earth
« Reactie #15 Gepost op: 25-02-2009, 11:33 »
Truuk. map aanmaken!!!

Plaatsmarkering (waypoints)

In linker kolom "plaatsen" in "mijn plaatsen" daar op gaan staan rechts klikken toevoegen map aanmaken.
Nu op deze map gaan staan en nu met pin plaatsmarkeringen maken, dan zie je dat deze allemaal in jouw map worden geplaatst. Als je met al je waypoints klaar bent. Op de "gemaakte map" gaan staan rechts klikken "plaats opslaan als" als .kml

Daarna conventeren naar .gpx, doe ik met "gpsbabel" programma op de PC.
Daarna openen met Garmin Mapsource.
Nu zie je alle waypoints tegelijk in mapsource.
Hierna kan je in mapsource de waypoints gebruiken om een route te maken.

Pad maken (track), zie ook bolski hierboven
Wederom eerst een map aanmaken of in de map zoals bij de waypoints gaan staan.
Nu het icoon "drie puntjes lijn en plusje" aanklikken, naam geven, NIET NIET op ok drukken eerst een track tekenen door op het de kaart de verschillende punten aan te klikken, als je klaar bent op OK drukken. Links zie je de naam staan van het PAD (track)

Zo kun je meerder tracks in een map van google earth plaatsen en deze allemaal als een bestand tegelijk verwerken

en deze door conventeren op dezelfde manier overbrengen naar mapsource.
Daar heb je dan een track of de tracks


track naar route:
hie heb ik nog niet zoveel ervaring mee
moet je wel eerst de mapsource track opslaan als .gdb bestand dit kan je in meerdere .gdb versies doen bijv. 2 en 3
Daarna kan je met het programma wingdb omzetten
Vervolgens maak je gebruik van WinGDB 1.1 om, om te vormen. (voorlopig enkel ondersteuning voor gdb versie 2) of WinGDB3 (voor gdb versie 3).
http://www.elsinga.net/206.htmlmet link naar wingd1.1

http://www.sackman.info/wingdb3.2



Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: Off road track maken in Mapsouce m.b.v. Google Earth
« Reactie #16 Gepost op: 25-02-2009, 19:36 »
Dutchy,
 
zojuist het eerste deel (meerdere punten tegelijk overzetten) geprobeerd en het werkt uitstekend. Hartstikke bedankt (en Bolski dat was ook mijn vraag ook)
 
Het tweede deel ga ik dit weekend is proberen, nl een track maken en vervolgens een route.
 
Er gaat een hele (digitale) wereld voor me open !!!
 
Groet Toine
 
 

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629