Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wat piccies uit zweden  (gelezen 4119 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Wat piccies uit zweden
« Gepost op: 18-08-2009, 17:19 »
Deze vakantie met de 4x4 naar zweden geweest en natuurlijk de brommert meegenomen. Niet echt heftig 4x4 of heftig enduro, maar wel leuk. Wat sfeerbeelden:
 
 
Heerlijke gravelpaden (eigenlijk leuker met een zwaardere motor)

 

 
Dan maar ff door de bush naar een brug toe gereden. Erg drassig.

 
Soms vind je zomaar ergens een meertje ... Heb wel eens slechter uitzicht gehad met uitrusten.

 
 
Van de tracks die gemaakt zijn door van die rupsvoertuigen: endurowaardig

 
 
Leuke zandpaadjes

 
 
Lekker wildkamperen met een eigen fikkie:

 
 
Dit was ongeveer het 4x4st dat we konden vinden  :confused:

 
 
Ben ook nog op de crossbaan in Idre wezen crossen (dat ben ik niet hoor):

 

 
Een echt ijsracemachine:

 
Wat denk je van deze spikes?

 
 
 
 
 
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Wat piccies uit zweden
« Reactie #1 Gepost op: 24-08-2009, 07:18 »
Het blijft het ultieme enduro land voor mij.....
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Wat piccies uit zweden
« Reactie #2 Gepost op: 24-08-2009, 10:27 »
 :o jexus die spikes, je zult vallen en iemand rijdt over je heen! :o
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Wat piccies uit zweden
« Reactie #3 Gepost op: 24-08-2009, 11:10 »
vlak bij die crossbaan in Idre.



Nederland is te druk...... net een weekje terug uit zweden

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Wat piccies uit zweden
« Reactie #4 Gepost op: 24-08-2009, 21:06 »
Wij staan nu ook op een schitterende camping met uitzicht:



Nog ruim anderhalve week tegoed, maar als het zo gaat als in vandaag gaan we niet zo heel ver komen. Mapsource kan een leuke route bedenken, maar rotsblokken op het pad dat eigenlijk niet als pad te herkennen is, en dan ook nog omgevallen bomen een stukje verder.......

Alleen jammer dat de muggen mij steeds moeten hebben, zit nu voor de derde avond buiten, maar het aantal muggenbulten is al meer dan de afgelopen vier jaar bij elkaar :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Wat piccies uit zweden
« Reactie #5 Gepost op: 24-08-2009, 22:54 »
waar zit je dan, was gen mug te bekennen waar wij waren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Wat piccies uit zweden
« Reactie #6 Gepost op: 25-08-2009, 11:10 »
:o jexus die spikes, je zult vallen en iemand rijdt over je heen! :o

Dat gaat zeker pijn doen, denk ik.  :confused:
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Wat piccies uit zweden
« Reactie #7 Gepost op: 25-08-2009, 11:12 »

Dat gaat zeker pijn doen, denk ik.  :confused:

Vooral niet remmen en/of gasgeven als je over iemand heen rijdt  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Wat piccies uit zweden
« Reactie #8 Gepost op: 27-08-2009, 21:50 »
Oké, volgende pic van ons dan maar......


Vandaag dacht een setje bladveren maar eens een andere kromming aan te gaan nemen. Toevallig zag ik het terwijl we op de parkeerplaats stonden van de Nederlanders achter route62.eu en die wisten in het dorp een "sloperij" met garage. Waarschijnlijk wonen daar de enige Zweden die geen Engels kunnen communiceren maar alles netjes geregeld. Zij zijn ook "eigenaar" van de/een vliegclub op vliegveld Hagfors, en hebben daar de enige stuga die op het vliegveld te vinden is in beheer. Verder staat er een toren(tje), een hangar achtig iets dat verhuurd is aan een grondverzetbedrijf en een gebouw wat eruit ziet als vroeger een hotel. Met de Volvo van de garage er naar toe, en de auto morgen rond tien uur weer ophalen. Zij dachten eee gebroke bladveer, ik met mijn eigenwijze kop dacht van niet. Ik hoefde er dan ook niet bij te blijven. Rond zessen een telefoontje dat het geen gebroken bladveer is, maar een beetje overbelast of zo... en we reizen nog wel licht dit jaar, ipv een krat bier is er een fles whiskey mee. De paadjes die we gezien hebben zijn ook nog niet eens extreem geweest en verkeersdrempels hebben we al één keer gezien. Helaas waren de bladveren het enige onderdeel wat ik nog niet aan de vering had vervangen. Gelukkig hebben we hier redelijk mobiel internet. De eerste dag in Zweden al een dongle gekocht met een week internet erbij. Helemaal niet zo duur hier en werkt inhet zuiden als een tierelier, UMTS en HSDPA, hier meer naar het noorden GPRS, maar ook dat werkt prima met de mobiele versie van het forum. Kan je naast de gedownloade films toch ook het forum nog een beetje bij houden. Nu maar hopen dat het weer een beetje wil werken, morgen weer verder naar het noorden, en dan bij Idre in de buurt en verder naar boven nog effe het een en ander over de onverharde paden denderen. Het is trouwens wel ontzettend leuk rijden hier, je gaat van de hoofdweg af en de weggetjes worden alleen maar kleiner en muller. Voor de brocante zoekers kan je hier ook prima terecht, overal hebben ze "loppis" voor je.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Wat piccies uit zweden
« Reactie #9 Gepost op: 28-08-2009, 16:35 »
Ooit aan vakantie zonder internet enzo gedacht.........????
Of krijg je dan ontwenningsverschijnselen ::)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Wat piccies uit zweden
« Reactie #10 Gepost op: 28-08-2009, 19:21 »
Is handig voor de weerberichten, info voor de omgeving, en natuurlijk google earth om de mooie wildkampeerplekjes wat beter te kunnen plannen. En ik moet jullie in de gaten houden natuurlijk :P

De auto staat weer wat rechter, ze hebben de bladveer weer wa kromming de juiste kant op kunnen geven zonder het verend element teniet te doen. Hoewel ik zelf denk dt het einde verhal is voor dit setje. Thuis maar weer eens op zoek naar nieuwe, eerst nog een week proberen uit te houden.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Wat piccies uit zweden
« Reactie #11 Gepost op: 28-08-2009, 19:42 »
Is handig voor de weerberichten, info voor de omgeving, en natuurlijk google earth om de mooie wildkampeerplekjes wat beter te kunnen plannen. En ik moet jullie in de gaten houden natuurlijk :P

Ik snap dat helemaal. Heb gewoon m'n shop draaiend gehouden tijdens 3 weken Costa Rica, niemand die het verschil merkte  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Wat piccies uit zweden
« Reactie #12 Gepost op: 29-08-2009, 01:00 »
hihi, ooit eens in Marokko hetzelfde probleem gehad. Bladveren losgehaald en op een oud motorblok weer blad voor blad 'teruggemept'. Stond de voorkant plots een heel stuk hoger.... Maar wel mee thuis gekomen uiteindelijk. Volgend jaar maar eens een brocantetochtje in Zweden 'voor de dames' opstarten!  8) :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Wat piccies uit zweden
« Reactie #13 Gepost op: 29-08-2009, 08:44 »
Hee, dat doet mijn feroza niet! Je hebt toch ook de hulpveertjes eronder? beetje hard door de kuilen geknald? het is geen motor!
 
Wat doen trouwens die crosswielen onder je buro? niet van een AT of XT lijkt mij..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Wat piccies uit zweden
« Reactie #14 Gepost op: 29-08-2009, 09:56 »
Zo te zien hebben jullie het heel lekker gehad Corne!

Nu inmiddels druk afkicken van het verslavende vakantie gevoel en weer hard aan de bak!  :(

Eerst nagenieten!  :)