Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: mapsource route op gps ineens rechte lijnen??  (gelezen 2917 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
mapsource route op gps ineens rechte lijnen??
« Gepost op: 29-08-2009, 21:49 »
Vraagje...

ik loop met mijn nieuwe 60csx te klooien.

Als ik een route heb in mapsource die laat ik herberekenen dan is route nog goed met bochten etc.  Zet ik hem over naar de gps dan trekt hij ineens rechte lijnen en slaat stukken over..

Wat doe ik in godsnaam fout? Handleiding al doorgespit maar ik zie iets over hoofd denk ik...

tips welkom

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: mapsource route op gps ineens rechte lijnen??
« Reactie #1 Gepost op: 29-08-2009, 21:55 »
je gps herberekend de route automatisch: heb je die instellingen verkeerd staan in de gps (dus dat hij hemelsbreed de route berekend ipv via de weg?)

ik zou het dus in de route instellingen op de gps zoeken

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: mapsource route op gps ineens rechte lijnen??
« Reactie #2 Gepost op: 29-08-2009, 22:06 »
Citaat
je gps herberekend de route automatisch: heb je die instellingen verkeerd staan in de gps (dus dat hij hemelsbreed de route berekend ipv via de weg?)


volgens mij niet. herberekenen staat uit volg wegen in begeleidingsmethode staat aan.

Heb meerdere routes geprobeerd daar ligt het niet aan
boehoe leuk zo een gps

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: mapsource route op gps ineens rechte lijnen??
« Reactie #3 Gepost op: 29-08-2009, 22:11 »
Ik heb geen 60, maar misschien herberekenen juist aanzetten of laten herberekenen. Dan legt ie de route over de wegen. Moet wel je weg voorkeur min of meer gelijk staan aan Mapsource, anders krijg je een iets andere route. Ik denk dat de route toch iets anders zal zijn dan in Mapsource
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: mapsource route op gps ineens rechte lijnen??
« Reactie #4 Gepost op: 29-08-2009, 22:17 »

volgens mij niet. herberekenen staat uit volg wegen in begeleidingsmethode staat aan.

Heb meerdere routes geprobeerd daar ligt het niet aan
boehoe leuk zo een gps

frank

ik meen mij te herinneren dat de 60 serie elke route altijd herberekend ook al zet je dat uit in de gps.
1 van de kleine nadeeltjes van deze serie :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: mapsource route op gps ineens rechte lijnen??
« Reactie #5 Gepost op: 29-08-2009, 23:55 »
Je hebt er wel kaart materiaal in dat autorouting aankan??
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: mapsource route op gps ineens rechte lijnen??
« Reactie #6 Gepost op: 30-08-2009, 10:39 »
Je hebt er wel kaart materiaal in dat autorouting aankan??

 :stupid:  Als ik die van mij op Topo zet ipv CN dan krijg ik ook een rechte lijn.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: mapsource route op gps ineens rechte lijnen??
« Reactie #7 Gepost op: 30-08-2009, 13:47 »
heb city navigator en topo nl en hij blijft het doen ik doe iets fout denk ik.

Net een deel van brab600 nagereden en dan kan ik track wel volgen maar ook daar trekt de gps een lijn doorheen....

Denk kaarten maar eens op nieuw installeren met misschien dat dat helpt. Had ze op pc met id no 0 ge-unlocked  :-X en deed het verbazingwekkend meteen op gps.

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: mapsource route op gps ineens rechte lijnen??
« Reactie #8 Gepost op: 30-08-2009, 23:14 »
Bij mijn 278 gaat het op een soortgelijke manier fout als een track meer punten heeft dan het maximum aantal (bij de 278 is dat 700, bij de Cs60 volgens mij 500).
Daarom laat ik de track eerst m.b.v. filter omzetten naar minder dan 700 punten.
Daarna wordt de track bij mij altijd goed naar de GPS gestuurd.

Er zijn echter een paar vreemde zaken:
Als ik een heeeeele lange track (b.v. 3600 punten laat herberekenen naar minder dan 700 dan gaat dit, ook in Mapsource, soms niet goed.
Als ik de track dan opdeel in 3 stukken van ongeveer 1200 punten en laat deze stukken dan weer filteren naar 700 punten, dan gaat het weer wel goed  ::) .

Lang leve Mapsource en lang leve Garmin.

Het wordt tijd dat Apple zich eens met navigatie gaat bemoeien.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: mapsource route op gps ineens rechte lijnen??
« Reactie #9 Gepost op: 30-08-2009, 23:38 »
Hoeveel routepunten heeft je route? De 60Cx kan in een 'bereken-de-weg' route maar 50 routepunten aan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: mapsource route op gps ineens rechte lijnen??
« Reactie #10 Gepost op: 31-08-2009, 17:46 »
Citaat
Hoeveel routepunten heeft je route? De 60Cx kan in een 'bereken-de-weg' route maar 50 routepunten aan.                       
ja dat zegtie nu ik alleen een deel van de kaartsoftware er op zet inderdaad.

Het stomme is dat als ik naar een waypoint laat toe rijdn vanuit mijn huidige locatie hij wel netjes de wegen volgt  ::)

asjemenou en is het normaal dat basismap international marina point basmap 2001 is??

frank

ps bedankt voor reacties  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: mapsource route op gps ineens rechte lijnen??
« Reactie #11 Gepost op: 31-08-2009, 21:40 »
Het stomme is dat als ik naar een waypoint laat toe rijdn vanuit mijn huidige locatie hij wel netjes de wegen volgt  ::)

Ja, want da's een route met 1 'way'point  ::)

Ik snap zowiezo sommige beperkingen niet. Waarom kan ik geen routes en tracks van SD-kaart laden? Het ding kan blijkbaar wel lezen van die geheugenkaart want z'n kaartmateriaal haalt-ie er toch ook vandaan.
Waarom maar 50 viapunten? De routesoftware kan toch braaf A->B uitrekenen, en terwijl ik dat aan het rijden ben B->C op de achtergrond, enzovoorts? Dan kan ik wel een miljoen routepunten gebruiken en hoef ik ook niet zo lang te wachten totdat de hele route berekend is.
Enzovoorts.

Garmin: in het land der blinden is eenoog koning....