Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: levensduur bib mouse?  (gelezen 7564 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
levensduur bib mouse?
« Gepost op: 11-11-2008, 13:58 »
weet iemand hoe lang zo een ding goed blijft?

Ik begrijp uiteraard dat dat afhangt van het gebruik (lees niet te warm worden/weggebruik),, maar puur het rubber en zo blijft dat jaren goed of is het beperkt ?
(edit) volgens mij is op de doos 6mnd als max aangegeven?
Alvast bedankt voor de info.

frank

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: levensduur bib mouse?
« Reactie #1 Gepost op: 11-11-2008, 14:03 »
Het schijnt beperkt te zijn, maar is sterk afhankelijk van temperatuur en licht (UV). Zal wel te maken hebben met doorvulkaniseren ofzo.

Waldbrowser schijnt er veel mee te rijden en mits netjes schijnt hij een heel jaar op een setje te rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: levensduur bib mouse?
« Reactie #2 Gepost op: 11-11-2008, 16:51 »
Ik heb er nu een setje inzitten die nieuw waren in de Dakar van 2007 (de laatste die door ging) er is toen 1 dag mee gereden en ze hebben 1,5 jaar binnen gelegen ..... toen bij mij er in, de achter mousse was na 3 maanden op (zachte stukken er in, alsof het luchtbellen zijn) de voor mousse zit er nu nog/weer in daar was niets mee aan de hand. Inmiddels zijn ze bijna 2 jaar oud dus. Natuurlijk hebben de mousses met mijn rijstijl niet veel te lijden en in nederland heb je ook weinig rotsen enzo maar evengoed geven ze mij een heel rustig gevoel ..... ik heb al in het prikkeldraad gezeten bijvoorbeeld.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: levensduur bib mouse?
« Reactie #3 Gepost op: 30-09-2009, 17:01 »
hier ff dikke schop.

Heb vandaag een "banden wissel apparaat" gefabriceerd (lees hefboom om band van velg te drukken) en de voor mouse is te zacht vind ik. Is enduro die schijnen zachter te zijn.

Achter is een mouse voor de dessert en die is nog mooi en hard dus die wil ik wel terug leggen eigenlijk. maar de band die erop komt is een michelin crioss ac10 en 120 breed dessert was 140. het schijnt dat die 120 op de nop is gemeten en optisch zijn ze ook net zo breed.

Maw letten jullie op die maten of moet ik dat met korrel zout nemen?

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: levensduur bib mouse?
« Reactie #4 Gepost op: 30-09-2009, 19:11 »
ktm 640 had ook een ac 10 met ene desert mouse..... paste niet. heeft er toen weer en end comp opgezet.

voor mouse is altijd endyuro cross/ achter is deseret of  enduro/cross.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: levensduur bib mouse?
« Reactie #5 Gepost op: 30-09-2009, 20:01 »
 :stupid: Klopt bijna: alleen heb ik dat allemaal laten doen. Dus zelfs bij de motorzaak lukte het niet ...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: levensduur bib mouse?
« Reactie #6 Gepost op: 30-09-2009, 20:14 »
Ik heb wel eens gehoord (volgens mij van Bennie) dat de mousse krimp en dus begin je bij een 140 band waarna je hem later in een 120 kan stoppen omdat ie gekrompen is. Heb er geen ervaring mee want mijn moussen waren na de Alto Turia zo dood als een pier (waren als gebruikt).
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: levensduur bib mouse?
« Reactie #7 Gepost op: 30-09-2009, 20:17 »
mijn oued voor bibmouse was idd een stuk dunner dan mijn nieuwe voor bibmouse....
maar was ook erg zacht en zag eruit alsof ie gedroogde aarde vande woestijn was(scheuren etc).

of dat acht zo is weet ik niet maar zal best kunnen.(mijn oude bibmouse ziet er nog goed uit dus weer erin gestopt).

Ik heb wel een gelezen dat men van oude bibmouse doormidde snijdt en van een nog oudere bibmouse 15-20 cm eruit snijdt  en dat weer terug frommelt inde band..... kun je lang rijden met bibmouse.
Andere mensen snijden de een bib mouse inde lengte doormidden en proppen die bij een iddd nog oudere mouse ernaast om zo voldoende vulling te krijgen.

heb het ook maar gelezen ....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: levensduur bib mouse?
« Reactie #8 Gepost op: 30-09-2009, 20:18 »
Het schijnt beperkt te zijn, maar is sterk afhankelijk van temperatuur en licht (UV). Zal wel te maken hebben met doorvulkaniseren ofzo.

Waldbrowser schijnt er veel mee te rijden en mits netjes schijnt hij een heel jaar op een setje te rijden.
ja waldbrowser
rijdt altijd rustig ;D ;D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: levensduur bib mouse?
« Reactie #9 Gepost op: 30-09-2009, 22:51 »
Citaat
:stupid: Klopt bijna: alleen heb ik dat allemaal laten doen. Dus zelfs bij de motorzaak lukte het niet ...

Zal morgen eens kijken band ligt er half op alleen nog een kant over de velg trekken "ff" anders maar binnenband erin.

frank
Post Merge: [time]do 01 okt 2009 12:19:35 GMT-1[/time][/color][/size][/color][/size]
zo blij als een aap met 2 %$@%&

het is gelukt met mijn eigen gemaakte wisselhulp en geduld en zo.

Achter de dessert mouse weer in de 120 ac10michelin cross gepropt valt niet mee op het einde maar goed. Voor heb ik de mouse eruit gelaten vind hem te zacht zal wel op zijn gok ik.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: levensduur bib mouse?
« Reactie #10 Gepost op: 01-10-2009, 14:42 »
Bij WPM heb ik wel eens gehoord dat ze een oude binnenband open knippen en om de mousse doen om zo een maatje meer te krijgen.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: levensduur bib mouse?
« Reactie #11 Gepost op: 01-10-2009, 15:08 »
Bij WPM heb ik wel eens gehoord dat ze een oude binnenband open knippen en om de mousse doen om zo een maatje meer te krijgen.
Jep....
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog