Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: sponzige voorrem op 4500m hoogte en een dag wasbord-weg  (gelezen 471 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 241
sponzige voorrem op 4500m hoogte en een dag wasbord-weg
« Gepost op: 13-10-2009, 23:58 »
hallo,
vorige week salar de uyuni doorkruisd en de lagunaroute naar Chile gevolgd. Dat was, op de zoutvlakte na drie dagen zandbord, zand en stenen  of een combinatie daarvan. Het resultaat een afgebroken bout van de motorophanging en 2 gebrokn spaken. da's repareren, hoewel ik nu mijn laatste reservespaken gebruik heb.

maar wat mij dwars zit is dat het gerij op deze ondergrond ervoor blijkt te zorgen dat mijn voorremdruk wegviel. sponzig dus. op vlakke ondergrond op vergelijkbarehoogte geen probleem. iemand een idee?

groeten,
sander

oh ja, veel fotos op http://sanderd.smugmug.com/Alaska2Ushuaia/13-Bolivia/9585035_MQzLY/1/645241665_6ekUC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 250
Re: sponzige voorrem op 4500m hoogte en een dag wasbord-weg
« Reactie #1 Gepost op: 14-10-2009, 11:39 »
Hmm, misschien valt het mee en heeft de rempomp met al dat gestuiter een 'hapje lucht' genomen?
Zoiets heb ik wel eens gehad en het was niet eens nodig te ontluchten, gewoon een paar keer remmen en het was weer in orde. Dat kwam alleen niet door gestuiter, maar door een 'horizontaal momentje', ik denk dat de combinatie met een wat laag remvloeistofpeil ook niet hielp.