Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Getuige gezocht!!!  (gelezen 1586 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Getuige gezocht!!!
« Gepost op: 29-09-2009, 19:33 »
Gisterochtend reed ik met mijn andere motor (een grijze CBR1100XX Blackbird) over de A4 naar de A12 richting Den Haag. Ik reed ca. 70 km/u met het verkeer mee.
Op de flyover thv. hectometerpaal 45,6 g reed ik op de spitsstrook, dit is 500 m. voor de afslag Voorburg. Daar lag een brok beton of steen die ik niet meer ontwijken kon.  >:(

Gevolg: dikke schade!
-voorvelg onherstelbaar gedeukt
-voorband op 2 plaatsen een karkasbreuk
-vorkpoten krom
-voorschijven krom
-achterband karkasbreuk
-hyperproshock kapot
Verdere schade wordt nog onderzocht.

Totale schade op dit moment > € 2000  :(

Om de schade te kunnen verhalen bij het waarborgfonds, heb ik een getuige nodig die het puin heeft zien liggen of mij eroverheen heeft zien rijden of nog beter: heeft gezien wie het puin verloren heeft!

Dus wie kan mij helpen !!!!
Lead, follow or get out of the way !!!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Getuige gezocht!!!
« Reactie #1 Gepost op: 30-09-2009, 17:14 »
Mooi kut! Kan je helaas niet verder helpen...Succes!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Getuige gezocht!!!
« Reactie #2 Gepost op: 01-10-2009, 10:29 »
Bugger.......,

hoe laat reed jij daar ?
Ik zal nl even mijn vriendin moeten vragen of ze iets heeft gezien. Die werkt ook in Den Haag

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Getuige gezocht!!!
« Reactie #3 Gepost op: 01-10-2009, 15:51 »
Ik reed dat even voor 08:00 uur.
 
Ik heb zelf politie gebeld. Maar ook RWS. Die zeggen niets gevonden te hebben.
Ik ben binnen 20 min. na de aanrijding terug geweest met de auto en op weg daar naar toe oranje flitsers gezien, ik kon alleen niet zien wie/wat dat was..
 
Misschien ANWB oid die rotzooi weggehaald heeft, maar dat valt  niet meer te achterhalen.
 
Ik hoop dat iemand iets gezien heeft. Het was dus wit/lichtgrijs beton of Ytong gasbetonblok oid.
Lead, follow or get out of the way !!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Getuige gezocht!!!
« Reactie #4 Gepost op: 01-10-2009, 17:05 »
Waarborgfonds? Ik zou de wegbeheerder aansprakelijk stellen. Die is verantwoordelijk dat de weg vrij is.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Getuige gezocht!!!
« Reactie #5 Gepost op: 01-10-2009, 22:02 »
Helaas, mijn vriendin is niets opgevallen, terwijl ze toch ook rond datzelfde tijdstip daar komt....

Is er natuurlijk wel altijd stervens druk. Ik probeer nog even te kijken of ik een kennisje bij de wegendienst (ook van die mannen met zwaailicht en oranje pakjes) iets kan terug vinden. Misschien houdt men wel ergens een centraal logboek bij.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Getuige gezocht!!!
« Reactie #6 Gepost op: 01-10-2009, 22:30 »
Dat zou top zijn, schade lijkt op te lopen richting € 3000
De motor is dan economisch totall loss  :(
Lead, follow or get out of the way !!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Getuige gezocht!!!
« Reactie #7 Gepost op: 02-10-2009, 09:53 »
heb je al eens gechecked of je eigen WA+ dat misschien dekt? tenslotte is het schade door anderen die niet traceerbaar is .. zoals diefstalschade en brandschade.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Getuige gezocht!!!
« Reactie #8 Gepost op: 22-10-2009, 15:03 »
Ja hier die oranje kennis van Rob, sorry dat het zo lang duurde. wegbeheerder aansprakelijk stellen heeft geen nut, dat is verjaardagspraat. De beheerder moet namelijk wel in de gelegenheid zijn om het incident te verhelpen. afgevallen lading kan je nooit per direct aanpakken, dat zal eerst gemeld moeten worden of toevallig gezien worden door een medewerker. Ander verhaal is bv een gat in het asfalt, doorgegeven, en een maand later crash je daarin. dan heeft de wegbeheerder, conform jurisprudentie, ruim de gelegenheid gehad het incident te verhelpen. Bij de waterstaar rijden voldoende medewerkers rond die dagelijks de weg inspecteren, dus dit komt niet vaak meer voor gelukkig.Helaas heb jij enorme pech in deze. Nog een tip: als je het waarborgfonds inschakel, kunnen die weer vallen over afgevallen lading. Het wbf is namelijk enkel voor schade veroorzaakt door een motorvoertuig. Dus weet je zeker dat je niet over een reservewiel of metalen bumper bent gereden.....?
 
Succes en groeten van een wegbeheerder (niet op RWS niveau, sorry)
I want to leave this world as i came onto it: screaming and covered in blood!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Getuige gezocht!!!
« Reactie #9 Gepost op: 22-10-2009, 19:30 »
Nou de schade is: € 2895,51  :o
 
Oftewel de machine is economisch total loss.
Ik ga met gebruikte onderdelen 'm weer oplappen.
Gelukkig is de machine all-risk maar mijn no-claim gaat er aan (€ 700 extra premie !)
 
Niemand heeft zich gemeld dat ie iets gezien heeft.
 
Het waarborgfonds dekt ook 'met zich gevoerde stoffen'.
Het zal mij benieuwen....
Lead, follow or get out of the way !!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Getuige gezocht!!!
« Reactie #10 Gepost op: 22-10-2009, 20:00 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Getuige gezocht!!!
« Reactie #11 Gepost op: 22-10-2009, 22:14 »
Je kan altijd terugvallen op het waarborgfonds, daarvoor zijn alleen 3 dingen die je moet doen om recht te hebben op uitkering. Waarborgfonds houdt vervolgens wel 250 euro eigen risico in, maar dat is een schijntje van het totale bedrag.
 
De 3 dingen: 
  • Jouw schade moet veroorzaakt zijn door een motorvoertuig. (rede is dat een deel van je motor rijtuigen verzekering betaling aan het waarborgfonds is, een sigaar uit eigen doos dus) Aangezien het op de snelweg gebeurd is is het aannemelijk dat een voertuig een stuk puin of ander projectiel verloren is en daardoor een motorvoertuig de veroorzaker is.
  • Je moet aantonen dat je je best gedaan hebt om de dader te achterhalen. (dat kan bijvoorbeeld door in de buurt flyers door de bus te doen in geval van parkeerschade, maar hierbij niet zinvol. Je hebt het wel gelijk op het forum geplaatst en wellicht op meer plekken, dus ook aan dit punt voldoe je)
  • 3e punt is dat je aangifte bij de politie gedaan moet hebben. Lijkt me ook geen probleem.
 
Deze regels zijn door het waarborgfonds als fuik ingevoerd, zodat het de aanvraag moeilijker maakt en niet zomaar iedereen aanspraak gaat maken. Anders zouden onze verzekeringspremies wel heel hard oplopen.
 
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik hen zeker inschakelen. Ik heb het probleem 2 jaar geleden ook gehad en heb het geld gekregen. Toen was het weliswaar verhaald op een partij, maar als dat mislukt zou zijn kon mijn rechtsbijstandsverzekering het bij het waarborgfonds halen. Zo vind ik het eerlijker verlopen en scheelde het mij 250 euro.
 
Succes!