Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ROUTE 2010  (gelezen 988 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
ROUTE 2010
« Gepost op: 25-12-2009, 11:55 »
De  Oost Europa Rally brengt je altijd in twijfel, na de OER kom je afgemat thuis en vraag je jezelf af stoppen of doorgaan. Deze keus hoef jezelf eigenlijk niet te maken, je krijgt altijd zulke leuke reactie,s dat je weer beseft hou uniek dit evenement wel niet is. De OER is als hobby begonnen dit om aan de mensen te laten zien hou mooi Europa wel niet is! De berichtgeving in de Nederlandse media bestaat op wat rampen na, alleen uit info over westerse landen. Dit terwijl er nog een totaal andere wereld bestaat, ja zelfs ruige natuur waar je dagen lang kan dwalen en dat alles op een steenworp afstand van ons landje. Veel deelnemers snappen dit en beginnen te stralen, dit is op en top genieten! Waar anders kan je nog rijden door een pracht landschap terwijl je kennis maakt met een totaal andere bevolking. Hoe meer ik aan de editie OER 2010 werk, hou enthousiaster ik dan weer wordt. De familie Gerrits bestaande uit Jan Wilma en Jeroen zijn mede eigenaar geworden en de klik is perfect. Tel daar de dol enthousiaste vrijwilligers bij op, voor service, controle, technische en medische ondersteuning en je bent rond. De OER 2010 gaat weer super worden, ik ben in ieder geval weer dolenthousiast. Maar wat wil je anders ook, de vrijwilligers staan al weer in de start blokken en de totale groep zal wat kleiner worden zodat het voor de Organisatie meer overzichtelijk wordt. De organisatie briefing houden we voor de Rally en voor de rijders komt er een briefing op papier, Zodat we bij de rijders briefing alleen snel even de route door hoeven te nemen. Daar de organisatie dan ook veel meer vrije tijd heeft, kunnen we mooi met alle deelnemers contacten zodat de info goed rond gaat. Wij hebben er weer volop zin aan !!!!!

Alle info over de route 2010 vindt je op onze site.  KLIK HIER voor de route 2010

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: ROUTE 2010
« Reactie #1 Gepost op: 25-12-2009, 12:00 »
En dan nog even een persoonlijke noot over het weer. Er wordt op de diverse topics snel opmerkingen gemaakt over de OER en regen. Dit mag van mij maar is erg jammer daar het in mijn ogen de Topics vervuild. Mijn mening is als je last van het weer hebt moet je geen rally,s gaan rijden. Het weer verrast altijd, ja ook in de Alto Turia en Touareg! De OER was verleden jaar erg slecht, maar heel Europa stond blank. Echter zo slecht als een ieder beweert was het niet, OK het parcours was klets nat daar het nachts met bakken uit de lucht kwam. Ik rijdt altijd als laatste man en vertrek daardoor laat en ik heb het meer droog gereden als met regen. Bij de OER kan het met bakken uit de lucht komen maar aan de andere kant van de berg kan het 30 graden  zijn en stoffig. Dat heet nu eenmaal landklimaat, mij spreekt dat erg aan. Wel heb ik de route aangepast zodat we niet meer dagen langs een bergrug op rijden, daar hier alle buien tegen aan drijven en het blijft dan maar regenen.
 
Uiteraard  kan je gewoon vermelden dat je ivm het weer liever naar de Alto Turia gaat dan naar de OER, dit is een geldige en goede reden  ;) .
 
Sorry ik wou gewoon even reageren over al dat gezaag, OK in mijn ogen dan!

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: ROUTE 2010
« Reactie #2 Gepost op: 25-12-2009, 12:01 »
Ik kijk er al naar uit, helemaal nu ik start nummer 18 ben ipv 88 :)

Eindelijk een keer op tijd :) Alhoewel ik me nu moet haasten, zou om 12.00u al ergens 70km verderop moeten zijn en ik moet nog douchen :)

Leuk om al die quads op de lijst te zien!!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Re: ROUTE 2010
« Reactie #3 Gepost op: 25-12-2009, 12:38 »
Route ziet er weer veel belovend uit Gerjan! De route die we in 2009 hebben gereden was iig schitterend en zeker aan te raden. De OER is gewoon gaaf. En over dat weer... ja we hebben een hoop nattigheid gezien, maar daar hoef je het niet voor te laten. Want a) dan moet je geen rally rijden en b) er is geen slecht weer, alleen slechte kleding. Zelf gebruikte ik een bmw rallye pro 2 pak en ben nooit nat geworden onder mn kleren van de regen. Wel van een bje inspanning natuurlijk  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: ROUTE 2010
« Reactie #4 Gepost op: 25-12-2009, 12:58 »
Zucht, is idd ook erg mooi.......
iig heb ik een 5 liter tankje voor de g450 gescoort, dus das 1 excuus minder.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: ROUTE 2010
« Reactie #5 Gepost op: 25-12-2009, 15:13 »
Haha, ik wil niet over het slechte weer van afgelopen jaar gaan klagen, maar ben wel al op zoek naar betere regenkleding voor dit jaar :D Met bodyprotector en brace valt dat nog helemaal niet mee....

De route was vorig jaar al fantastisch en ik kijk nu al weer uit naar de beklemming van de skihelling :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: ROUTE 2010
« Reactie #6 Gepost op: 25-12-2009, 22:41 »
Geen excuus brommer, sluit je gewoon bij ons groepje aan (Peelrijders/Capella Stampers) en overal wordt voor je gezorgd.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: ROUTE 2010
« Reactie #7 Gepost op: 26-12-2009, 11:43 »
Ik ben het helemaal met Gerjan eens, ik ben nooit zeiknat geregend vorig jaar. Nooit met regen aangekomen als ik het me goed herinner. Wel regen gehad maar altijd weer droog geworden gedurende de dag en we hebben ook aardig wat zon gezien....
 
Het was van alles wat, en dit is wel typerend voor de OER denk ik, van alles wat..... zon, een buitje, zand, stenen, stukje terug in de tijd, lekker eten, goed slapen in een hotel, hutjes, bergen, vlak, etc.
 
Omdat ik graag elke keer wat anders wil doen, wordt het een andere tocht, maar ik kan de OER aan iedereen aanbevelen. Als je erop terugkijkt wil je het voor geen goud missen....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: ROUTE 2010
« Reactie #8 Gepost op: 26-12-2009, 11:45 »
Haha, ik wil niet over het slechte weer van afgelopen jaar gaan klagen, maar ben wel al op zoek naar betere regenkleding voor dit jaar :D Met bodyprotector en brace valt dat nog helemaal niet mee....

Iig de broek van Sinisalo, dat helpt alvast wat. Jas is moeilijker idd!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: ROUTE 2010
« Reactie #9 Gepost op: 26-12-2009, 14:18 »
niet zeuren over het weer mannen, in het ergste geval wordt je nat.....nou en
's ochtends is het een gokje wat nu weer aan te trekken maar een regenjack meenemen kan altijd

moet je het wel op tijd aantrekken uiteraard.....ik zie me nog staan op een kwart van die vreselijke helling in het bos, en toen ging het miezeren over in een hoosbui, te laat met m'n jack aantrekken dus kwam als een spons aan in dat chique hotel midden in de stad ;)

ook al ga ik zelf niet mee, voorpret om het enthousiasme van het OER team is ook errug leuk hoor, ga zo door Gerjan en crew :)
gr Hilbert