Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?  (gelezen 2961 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #15 Gepost op: 22-01-2010, 23:10 »
En waar moet dat cvo aangevraagd worden?
dat wordt niet afgegeven als je een nieuwe motor
koopt dus dat gaat via de importeur?
rene

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #16 Gepost op: 23-01-2010, 08:00 »
Hey Zappa,

Gefeliciteerd.

Ik heb vandaag niets omhanden dus als je de aanhanger of een lift nodig hebt, laat maar weten!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #17 Gepost op: 23-01-2010, 08:22 »
Thanks Noppy,
 
Maar mag vandaag gewoon aan het werk  ;)
 
En staat ook lekker dichtbij in de buurt  ;)
 
De NL importeur schijnt nogal moeilijk te doen over een CVO afgifte, de duitse importeur niet.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #18 Gepost op: 23-01-2010, 10:15 »
Heren...,
 
Een CVO is niet noodzakelijk!! ( wel makkelijk overigens!! ;) )
Op een Duits kenteken staan over het algemeen alle gegevens die er nodig zijn om het kentekenregister te vullen.
 
Zorg er voor, dat wanneer er al een nieuw type Duits kenteken is afgegeven, dat je wel twee kentekendelen mee krijgt ( Teil1 +2), bij een oud Duits kenteken volstaat een van de twee delen ( Fahrzeugbrief of Fahrzeugschein)
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #19 Gepost op: 25-01-2010, 23:24 »
BPM loopt af na 10 jaar. Ieder jaar gaat er 10% van af (ongeveer, de echte staffel staat ook wel bij belastingdienst of RDW). Dus als ze 1997 hanteren heb je dar geen last van.

niet meer,er blijft altijd een "rest"bpm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #20 Gepost op: 26-01-2010, 00:12 »
Zit op de belastingdienst site te kijken maar krijg hoofdpijn  ::)
 
 
Is me echt niet duidelijk wat er nu aan BPM bij komt voor een Adventure van '97 [ nu ja het frame dan waarvan op de papieren staat dat ie e200.- koste]..
 
Iemand een zinig antwoord?
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #21 Gepost op: 26-01-2010, 08:00 »
@Zappa
Reken je maar niet te snel rijk. De BPM wordt berekend over de catalogusprijs vermeerderd met eventuele accecoires. Het klopt idd wat Richard schrijft er is tegenwoordig altijd een rest waarde aan BPM over. Ik weet alleen niet meer hoeveel dat is.

Post Merge: 26-01-2010, 08:02
Zie http://www.bpmberekenen.com/  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #22 Gepost op: 26-01-2010, 08:38 »
hmm,voor mijn auto uit 1975 is de bpm nog E768
voor mijn motor uit 1980 nog E268

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #23 Gepost op: 26-01-2010, 10:03 »
Voor mijn DR 350 SE uit '96 heb ik anderhalf jaar geleden € 35,- bpm betaald.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM uit DE op NL kenteken, hoe en wat?
« Reactie #24 Gepost op: 26-01-2010, 10:10 »
Voor mijn DR 350 SE uit '96 heb ik anderhalf jaar geleden € 35,- bpm betaald.

het hangt natuurlijk ook van de huidige en de oorspronkelijke nieuwwaarde af