Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI  (gelezen 20575 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #15 Gepost op: 24-02-2010, 17:46 »
Johan....een KLE'ke  :-X

ga me nu  niet vertellen dat een "enduro-rot" als jij niet weet wat te kopen!

Voor jou zou ik een Husqvarna 250 (word een BMW) aan bevelen,licht als een fiets, sterk als een tracktor!
Gave motor!

Volgend jaar koop jij toch weer een nieuwe, voor jou hoeft het geen 10 jaar mee te gaan!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #16 Gepost op: 24-02-2010, 22:51 »
Ha die Johan,
pas geleden lees ik dat je als herboren bent met je 450exc en nu toch weer op zoek. ???
Vertel eens eerlijk hoeveel brommerts jij het afgelopen jaar hebt geconsumeerd ::)
Wellicht doe je veel mensen een plezier ( op de rommelmarkt) als je een nieuwe husa oid koopt en daar over een paar maanden weer genoeg van hebt ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #17 Gepost op: 24-02-2010, 22:57 »
Chinese wijsheid nr 950: "Beter wat vaker van moto verwisselen dan van vrouw"
 ;)

PS: Johan, Ik wil best eens meegaan naar de dealers als ze een inruil doen op hun tweedehandsmotoren.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #18 Gepost op: 25-02-2010, 00:39 »
Chinese wijsheid nr 950: "Beter wat vaker van moto verwisselen dan van vrouw"
 ;)

PS: Johan, Ik wil best eens meegaan naar de dealers als ze een inruil doen op hun tweedehandsmotoren.

Ik wisselde ook al vaak van vrouw :-[ :-X  maar doe ik niet meer.... ik heb mij nooit verbeterd.... en weet nu wat ik heb. ::)
 
natuurlijk kan je bij sommige dealers laten inruilen op een tweedehands. (deze zijn wel zeldzamer ;) )

Post Merge: 25-02-2010, 00:51
Ha die Johan,
pas geleden lees ik dat je als herboren bent met je 450exc en nu toch weer op zoek. ???
Vertel eens eerlijk hoeveel brommerts jij het afgelopen jaar hebt geconsumeerd ::)
Wellicht doe je veel mensen een plezier ( op de rommelmarkt) als je een nieuwe husa oid koopt en daar over een paar maanden weer genoeg van hebt ;D

Hey toon,
 
Van vorig jaar tot nu?
ik denk.... vier :-[ :-X
 
is toch ook mijn schuld niet, dat ik mijn draai niet vind :P
 
De keuze is ondertussen gemaakt..... hij staat al in mijn garage.
Het werd een blauwe smurf.
Geen nieuwe technologie, maar wel betrouwbaar!!
Met mijn Wr uit 2004 deed ik 25000 kms zonder dat er één sleutel op het motorblok heeft gestaan.
Dit kan ik van de Ktm niet zeggen, maar kocht hem dan ook niet echt nieuw.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #19 Gepost op: 25-02-2010, 04:13 »
Gefeliciteerd Johan! Wat ging er mis dan met die KTM Johan?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #20 Gepost op: 25-02-2010, 06:03 »
Nou geregeld dus........
Binnenkort maar eens afspreken ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #21 Gepost op: 25-02-2010, 12:00 »
De keuze is ondertussen gemaakt..... hij staat al in mijn garage.
Het werd een blauwe smurf.
Geen nieuwe technologie, maar wel betrouwbaar!!
Met mijn Wr uit 2004 deed ik 25000 kms zonder dat er één sleutel op het motorblok heeft gestaan.

En ook geen klepjes gesteld?
Welke WR was dat? Ik heb een WR450F uit 2003 en zit me nu af te vragen of ik kleppen moet stellen, zuiger vervangen etc...... Ik heb hem we 2e hands en in de onderhoudshistorie kan ik nergens dit soort onderhoud vinden als zijnde uitgevoerd. ???
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #22 Gepost op: 25-02-2010, 13:03 »
Ga er dan maar gerust vanuit dat het niet gedaan is, evenals het smeren van de achterbrugas (laat staan de lagers).

Opbokken die hap en sleutelen jullie luie donders!! ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #23 Gepost op: 25-02-2010, 13:11 »
Ga er dan maar gerust vanuit dat het niet gedaan is, evenals het smeren van de achterbrugas (laat staan de lagers).

HoHoHo Noppie, de achtervering, linkarmlagers en swingarm lagers heb ik zelf al vervangen dus ook gesmeerd. (maar dat was meer noodzaak na wat heftige schade)  :(
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #24 Gepost op: 25-02-2010, 20:35 »

En ook geen klepjes gesteld?
Welke WR was dat? Ik heb een WR450F uit 2003 en zit me nu af te vragen of ik kleppen moet stellen, zuiger vervangen etc...... Ik heb hem we 2e hands en in de onderhoudshistorie kan ik nergens dit soort onderhoud vinden als zijnde uitgevoerd. ???

Ook nooit klepjes gesteld.... deze zijn met pastilles en die had ik toch niet.
Er heeft dan ook nooit een klepje gaan tikken.
Voor ik hem verkocht heb ik hem opengemaakt en met zuiger, cilinder en distrubutieketting naar de daeler gegaan met de vraag van.... wat is er hier nu allemaal aan vervanging toe.
hoeveel kms heeft hij? vroeg hij mij, waarop ik antwoorde dat zeg ik je niet.... zeg mij wat ik moet vervangen en raad hoeveel kms hij heeft.
Volgens de slijtage aan distrubutie- ketting dacht hij rond de 5000km.
ik heb die dan maar vervangen voor ik hem verkocht ;)
En dit motooke tuft nu nog rond en heeft er ondertussen nog eens 5000 meer.
(was wel maar een 250cc) persoonlijk ben ik er vrij zeker van dat deze kilometers niet gemaakt kunnen worden met een 450cc waar de krachten die op zuiger en drijfstang terechtkomen toch nog een pak groter zijn!
 
Maar een gouden regel blijft!!! wil je veel kilometers maken zonder kosten, moet je alle 500km zeker een oliewissel doen. ;)

Post Merge: 25-02-2010, 21:15
Gefeliciteerd Johan! Wat ging er mis dan met die KTM Johan?
Ik had de pech dat ik er ééntje uitkoos van de eerste serie 2008.
Daar schenen nogal wat problemen mee geweest zijn.
Die van mij mocht reeds open op 2500 kms wegens redelijk wat olieverbruik.... en dat juist bij iemand die heel maniakaal is zoals ik.
Resultaat na demontage motor.
2 ovaal uitgesleten klepgeleidingen.
Die klepgeleidingen waren zo ovaal uitgesleten, dat als de motor 30 seconden op ralenti draaide, heel mijn garage onder de rook zat en dat ik niemand meer zag staan. :-[
Ik liet oude klepgeleidingen er uitpersen en twee nieuwe erin samen met twee nieuwe kleppen en tevens nieuwe zuiger.
Na 500kms waren klepzittingen terug al ingesleten ???
De herstelling koste mij 700 eurokes.... vrij duur vind ik.... als je 500kms verder terug al olieverbruik konstateert.
 
Ik ga hier niet beweren dat alle ktms slecht zijn.... maar ik ben toch een beetje ontgoocheld door dit voorval.
Nochtans ken ik mensen genoeg die heel tevreden zijn over hun exc 450.(vaak zijn ze wel fel ktm minded :-X )
ik heb waarschijnlijk beetje tegenslag gehad. :)
 
Toen ik hierover ging praten mer meerdere ktm dealers....
durfden toch menige dealers het probleem bekennen en kreeg ik als uitleg... ja dit was enkel bij de eerste 2008 modellen, het probleem is nu opgelost.
 
Toch bedankt, ik ga dit niet meer uittesten ;)  en kies liever voor een ouder en minder competitief, maar toch betrouwbaar concept.
Nen lelijken blauwen in een plastieken kleedje dat er echt niet meer gaat uitzien na wat intens gebruik, maar ik zal tenminste niet alle weken moeten sleutelen of kosten maken.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #25 Gepost op: 25-02-2010, 22:02 »
Joepie!!! Nieuw speelgoed is altijd plezant! :)
Binnenkort wil ik zeker nog eens mee gaan rijden, misschien ook wel met nen nieuwen...

Toevallig vandaag ook naar 'nen blauwen' gaan zien van 2005 met 450cckes. En een testrit gedaan met nen Beta 450! Wat een power en wat een uitgebalanceerde motor...ik was toch sterk onder den indruk van de Beta moet ik zeggen: Meer torque en power dan een KTM 450exc, en toch nog met carbs!

Volgende week ga ik testrijden met een KTM 690 enduro, eindelijk. :)
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 83
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #26 Gepost op: 25-02-2010, 22:58 »


Nen lelijken blauwen in een plastieken kleedje dat er echt niet meer gaat uitzien na wat intens gebruik, maar ik zal tenminste niet alle weken moeten sleutelen of kosten maken.
 
nen lelijken blauwen???   ik vind het persoonlijk allemaal lelijk oranje ...(of is dat omdat ik uit België kom  :-X )....
 dat is ieder zijn ding zeker, ik ben in elk geval heel tevreden van mijn WR '06

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #27 Gepost op: 25-02-2010, 23:05 »
nen lelijken blauwen???   ik vind het persoonlijk allemaal lelijk oranje ...(of is dat omdat ik uit België kom  :-X )....
 dat is ieder zijn ding zeker, ik ben in elk geval heel tevreden van mijn WR '06

Na wat modder zien ze'r toch allemaal 'tzelfde uit! ;D ;)
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #28 Gepost op: 26-02-2010, 21:42 »
Joepie!!! Nieuw speelgoed is altijd plezant! :)
Binnenkort wil ik zeker nog eens mee gaan rijden, misschien ook wel met nen nieuwen...

Toevallig vandaag ook naar 'nen blauwen' gaan zien van 2005 met 450cckes. En een testrit gedaan met nen Beta 450! Wat een power en wat een uitgebalanceerde motor...ik was toch sterk onder den indruk van de Beta moet ik zeggen: Meer torque en power dan een KTM 450exc, en toch nog met carbs!

Volgende week ga ik testrijden met een KTM 690 enduro, eindelijk. :)

De 690 is een toffe motor als je hem thuis hebt staan naast een lichtere enduromotor.
Voor all-roadritjes of off-roadreisjes zeker de handigste.... maar je bent weeral een beetje in het nadeel als je met andere lichte endurorijders op weg bent. ;)
 
Zijn zwaardere gewicht benadeeld je dan toch wel en zeker wanneer ritjes vettig liggen.
 
Beta 450 en exc 450 hebben lange tijd identieke motor gehad.
alleen sinds 2008 zitten er verschillen op.
De modellen met oud type motor (tot 2007 dus)zijn echt niet te vergelijken met de nieuwere motoren.
Deze nieuwe gaan een stuk harder en sturen nog eens veel soepelder dan hun voorgangers.
Vergeleken met een yamaha Wrf 450(waar je nog met een oud concept zit is de ktm echt wel een droommotor.
Als je een yamaha een beetje onderhoud geeft.... blijft hij heel.
De ktm heeft wel wat meer extra aandacht nodig.... motorisch dan toch.