Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KNMV- en MON-verzekeringen tijdens enduro's hoe zit dit nu?  (gelezen 891 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Op verzoek van het bestuur van de MON hieronder een uitleg over verzekeringen tijdens trainen en wedstrijden.

Trainingen motocross:

MON geeft al ruim 20 jaar via haar verzekeringsmaatschappij een WA (Wettelijke Aansprakelijkheid) dekking op alle officiƫle circuits in Nederland tijdens trainingen.

Op de achterkant van ieder startbewijs en trainingsbewijs uitgegeven door MON, staat deze tekst ook vermeld. 
Iedere rijder met een MON start- of trainingsbewijs kan dit dus zelf lezen en ook aan clubbestuurders / terreinbeheerders  laten lezen.     

Houders van een trainingsbewijs of startbewijs van MON kunnen dus WA verzekerd trainen op ieder officieel circuit in Nederland.

MON neemt hier de volledige verantwoordelijkheid voor, dus ook tijdens trainingen op circuits van verenigingen die alleen bij de KNMV zijn aangesloten.

Wedstrijden motocross:

De verzekering van een startbewijs of trainingsbewijs, uitgegeven door MON, is alleen van kracht tijdens wedstrijden waarvoor MON een dekkingsbewijs van de verzekering heeft afgegeven. 

Iedere organisator moet dit dekkingsbewijs kunnen laten zien. MON stuurt namelijk iedere organisator tijdig voor het evenement een dekkingsbewijs toe, mits aangevraagd. 

Dit geldt voor zowel clubwedstrijden, regiowedstrijden als nationale en internationale wedstrijden.

Voor wat betreft de dekking die de KNMV haar rijders biedt kunnen wij als MON  uiteraard niet spreken. 

Rijders die alleen een KNMV licentie hebben zijn niet verzekerd op MON circuits, zowel niet tijdens trainingen als niet tijdens wedstrijden.

Deze rijders zijn niet door MON aangemeld bij de verzekeringsmaatschappij, want zij zijn geen lid van MON en dus niet verzekerd.

Inmiddels zijn veel verenigingen aangesloten bij zowel de MON als KNMV en daar speelt dus deze kwestie niet.

Bron: Han van Ulsen

Vraag: indien ik een MON-licentie zou nemen dan zou ik lekker overal kunnen trainen. Maar ben ik nu met deze licentie ook verzekerd tijdens een KNMV- of MON-enduro die over een KNMV-crosscircuit gaat?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: KNMV- en MON-verzekeringen tijdens enduro's hoe zit dit nu?
« Reactie #1 Gepost op: 07-03-2010, 19:30 »
MON-enduro?? Volgens mij organiseert alleen KNMV enduro's. En de meeste OTR's zijn ook KNMV, op de ritten in Brabant na.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KNMV- en MON-verzekeringen tijdens enduro's hoe zit dit nu?
« Reactie #2 Gepost op: 08-03-2010, 10:23 »
Inderdeed: volgens mij moet ik een KNMV-licentie hebben om mee te mogen doen met de offroad ritten. Of ik dan ook MON verzekerd ben, is volgens mij voor die ritten niet relevant.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)