Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welk montuur als brildragend in crossbril.  (gelezen 3232 keer)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Welk montuur als brildragend in crossbril.
« Gepost op: 25-02-2010, 11:36 »
Yep, ik moet er ook aan geloven.

Net een Progrip 3450 gekocht.

Nu nog een bril. Een crashbril

Welk montuur, cq maten van een bril.
Welke maten heb jij?





Dit zegt nog niks, dacht ik, over de totale breedte van de montuur

Heb nu zelf gepast maar het glas van de crossbril drukt de bril naar binnen aan de buitenkant van de bril. Het glas van de crossbril staat behoorlijk rond.
Zijn er rondere brillen, zoals je die ook ziet bij zonnebrillen.

voorbeeld:
Lens diameter 40
Neusbrug breedte 22
Lengte poot 140
Maat S
Sexe uni-sex
Poten standaard scharnieren
Montuur materiaal kunststof
Montuur soort full frame (normaal)


http://www.brilerbij.nl/basics-va-euro-25-brillenmonturen-c-3.html



Digitale spiegel.
http://www.brilerbij.nl/pasmodule/upload.php?frame=BP-024-03/1062/SD003/Y109


En hoe gaat dat met roadbook lezen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Welk montuur als brildragend in crossbril.
« Reactie #1 Gepost op: 25-02-2010, 20:33 »

Ehhh, wat dacht je ervan om met helm en crossbril naar de brillenwinkel te gaan ? Dan kun je gewoon passen en voelen of het lekker zit....Staat een beetje suf (zelf ook gedaan) maar dan weet je in elk geval zeker dat het lekker zit.
Bij van die winkels als Specsavers ben je ook niet erg duur uit, mits je geen extra dunne glazen en dergelijke nodig hebt. Bijkomend voordeel is dat ze de bril netjes voor je afstellen, en nog eens en nog eens en nog eens alstie weer eens verbogen is.
Ik vind een mager montuurtje het fijnst achter m'n crossbril. Zo'n groot kunststof montuur gaat al gauw afzakken als het warm wordt en en irriteren als er stof onder de neusvleugels zit. Een titanium bril is helemaal superlicht en heel erg fijn omdat die meebuigt met de druk van je helm en crossbril, maar wel aan de dure kant.

Roadbook lezen lukt me ook nog met een bril (ben verziend, dat scheelt misschien), nou het rijden nog ::)   

Nog een tip: quickstraps aan je crossbril ! Ik kannie zonder  8)
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Welk montuur als brildragend in crossbril.
« Reactie #2 Gepost op: 25-02-2010, 21:37 »
Bedankt voor je uitleg, heb daar toch weer een paar aandachtspunten uit mee genomen.

Alleen voor op de motor: Vandaar ook crashbril voor weinig, vroeg mij ook af wie op internet zijn bril koopt.
Welk model men dan het meest kiest. Met of zonder neusvleugeltjes.
Wegens mogelijk meer verwondingsgevaar bij het verschuiven van je helm tijdens een val.

Zag vandaag dat specsavers in de krant adventeerd met 29 euro brillen.
http://www.specsavers.nl/aanbiedingen/7/Complete-bril-voor-29
En dus de aanval opent op Pearl en Anders, met eigen prijsonderzoek.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Welk montuur als brildragend in crossbril.
« Reactie #3 Gepost op: 25-02-2010, 22:06 »
(dag)lenzen? Ik heb niet eens een bril meer...
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Welk montuur als brildragend in crossbril.
« Reactie #4 Gepost op: 25-02-2010, 22:20 »
Alleen voor op de motor: Vandaar ook crashbril voor weinig, vroeg mij ook af wie op internet zijn bril koopt.
Welk model men dan het meest kiest. Met of zonder neusvleugeltjes.
Wegens mogelijk meer verwondingsgevaar bij het verschuiven van je helm tijdens een val.

Zag vandaag dat specsavers in de krant adventeerd met 29 euro brillen.

Ben al meermalen gevallen en één keer echt gecrashed, bovenop m'n kop/helm gevallen. Ik geloof niet dat ik toen het meest last had van dat deukje in m'n neus  ::)
De hele dag met geirriteerde plekjes op m'n neus vind ik vervelender. Maar ik heb -7 en kan dus niet zomaar even m'n bril afzetten, nou ja het kan wel, maar dan zie ik nie zo best.
Alleen een bril voor op de motor werkt bij mij dus ook niet, ik ga niet de hele dag brillen lopen wisselen.
Lenzen is voor mij in elk geval geen optie; ik rij eigenlijk alleen offroad op vakantie en op reis, meestal naar warme, zweterige en stoffige landen en achter Erwin aan.....da's echt geen doen met lenzen  :confused:
Voor hollandse modderritjes is het best een goed idee. 
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Re: Welk montuur als brildragend in crossbril.
« Reactie #5 Gepost op: 26-02-2010, 07:45 »
Lenzen is voor mij in elk geval geen optie; ik rij eigenlijk alleen offroad op vakantie en op reis, meestal naar warme, zweterige en stoffige landen en achter Erwin aan.....da's echt geen doen met lenzen  :confused:

ik rij onder die stoffige omstandige wel met lenzen. nooit een probleem, als je maareeen goede crossbril hebt die het stof tegen houd. en op vakanties neem ik daglensjes. perfect voor mij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Welk montuur als brildragend in crossbril.
« Reactie #6 Gepost op: 26-02-2010, 09:21 »
Ik rijd altijd met een bril die ik redelijk om m'n ogen heen gebogen heb. Dus het gedeelte met de glazen een beetje rond gebogen. Vervolgens moest ik de beugels naar de oren flink naar buiten buigen om voldoende breedte tussen de oren te krijgen.
 
Buigen kun je het beste doen met een föhn; de opticien heeft daar ook een speciaal opwarmapparaat voor.
 
Nadeel van een bril onder je crossbril blijft het beslaan. Daarom overweeg ik ook daglenzen te nemen.
 
Maurice

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 123
Re: Welk montuur als brildragend in crossbril.
« Reactie #7 Gepost op: 26-02-2010, 10:05 »
Je hebt ook speciale crossbrillen voor brildragers, de Scott 87 OTG, o.a. te koop bij Freetimeworld

http://www.freetimeworld.com

Kijken bij Crosskleding-->Crossbrillen--> Scott


Peter.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Welk montuur als brildragend in crossbril.
« Reactie #8 Gepost op: 26-02-2010, 12:57 »
Ik heb de Progrip 3450 gekocht een bril ook voor over de bril heen.

Met de Scott die ik had, (meerdere) kneep ook altijd mijn neus dicht, en ik vond de foam niet van een goede kwalitiet, verweerd gauw, laat los van montuur en brokkelt af. Wat ook weer in je ogen kan komen. Vandaar nu de Progrip keuze.

Lenzen is voor mij moeilijk, allergie gevoelige ogen, vandaar ook crossbril, minder luchtwerveling in je ogen. Tevens last van chronische oogontstekingen.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Welk montuur als brildragend in crossbril.
« Reactie #9 Gepost op: 26-02-2010, 21:31 »
Pearl binnengelopen, en daar op proef voor zes dagen daglenzen besteld van de firma Johnson. Geen kosten aan verbonden, eerst maar eens uitproberen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Welk montuur als brildragend in crossbril.
« Reactie #10 Gepost op: 28-02-2010, 00:20 »
Pearl binnengelopen, en daar op proef voor zes dagen daglenzen besteld van de firma Johnson. Geen kosten aan verbonden, eerst maar eens uitproberen.

kijk eventueel eens bij Hans Anders. Ik heb verschillende merken lenzen en dure opticiens geprobeerd maar bij Hans krijg ik de beste controle en de fijnste lenzen. Hebben ook goedkope daglenzen (ik gebruik maand). Overigens probleemloos icm goeie crossbril.
Find me on Phonebook