Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Shit, nou zie ik haar nooit meer met dezelfde ogen...  (gelezen 1097 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Shit, nou zie ik haar nooit meer met dezelfde ogen...
« Gepost op: 12-03-2010, 23:30 »
Vandaag crosstraining bij toine van dijk gehad. Was de enige 120 KG+ fiets naast allerlei oranje spul en husa's. Mocht ik ook nog bij de gevorderden groep. Na de zoveelse crash na/in een spoor in de mulle drek en een zelfvertrouwen onder nul mocht ik van een lieve dame eens op een demo Husa 390 een paar rondjes doen. Tssjeeeezus! ik kan eigenlijk best wel rijden! Ik had controle! Wheelies in 1, 2 en 3 en was niet eens eng. Nare, diepe sporen verdwenen als sneeuw voor de zon. Alsof 20 jaar ontwikkeling inderdaad verschil maakt. Ze waarschuwde me al dat ik mijn tt600r na een Husarit nooit meer met dezelfde ogen zou zien. Damned: klopt!
Ik zoek nu (wat iedereen zoekt) ; licht (onder 125), eeuwigdurende onderhoudsintervallen, crossbaanbaar, MS1000, Marokko, Power en voor weinig.
Ik zeg wr450f (met dikkere tank), bouwjaar 2004 ofzo.
 
Nog iemand een mening? (geen DRZ, wr250 of 690)
 
Gr,
 
Remco
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Shit, nou zie ik haar nooit meer met dezelfde ogen...
« Reactie #1 Gepost op: 12-03-2010, 23:56 »
Jij gaat wil dus nu wegen "bewandelen" waarvan iedereen zegt dat het ook kan. :D
Het is of veel onderhoud en kosten en fun of weinig onderhoud en kosten en ...ook fun  ::) .
Maar inderdaad, met het nieuwe spul kan bijna iedereen hard gaan.
By the way, een WR rijdt toch heel anders dan een KTM, ga proefrijden.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Shit, nou zie ik haar nooit meer met dezelfde ogen...
« Reactie #2 Gepost op: 12-03-2010, 23:59 »
wat is het verschil tussen een ktm en wr?
Ik ken mensen die zweren bij yamaha en rijden het snot voor mijn ogen. Ik ken mensen die zweren bij ktm en rijden het snot voor mijn ogen......
shit ligt ht dan toch aan mij? of aan de beemer?
 
 ;D ;D  ik weet het antwoord.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Shit, nou zie ik haar nooit meer met dezelfde ogen...
« Reactie #3 Gepost op: 13-03-2010, 00:52 »
wat is het verschil tussen een ktm en wr?
Ik ken mensen die zweren bij yamaha en rijden het snot voor mijn ogen. Ik ken mensen die zweren bij ktm en rijden het snot voor mijn ogen......
shit ligt ht dan toch aan mij? of aan de beemer?
 
 ;D ;D  ik weet het antwoord.

Kuch! Zelfs David Knight rijdt niet geweldig op jouw beamert....Heel misschien een schrale troost?
  :-\


Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Shit, nou zie ik haar nooit meer met dezelfde ogen...
« Reactie #4 Gepost op: 13-03-2010, 00:59 »
 ;D  Ik heb een bril met Roll-Off  :-X
Even dit voorop gesteld: merken en types boeien me totaal niet, het ding moet gewoon doen wat ik wil. Het kon bij wijze van zelfs een Chinees worden als er redelijk genoeg positieve verhalen de rondte deden. :-\
Ik heb met de 2008 WR450 gereden en viel me tegen dat deze niet zo gemakkelijk de hoek om wil als de EXC450 van hetzelfde jaar. De WR250F van dat jaar stuurde als het bekende mesje, iets lekkerder dan de EXC450 (appels met peren??? en toch motoren). Rij nog zo nu en dan een op een WR400 en die heeft toch hetzelfde "euvel", .Zijn echter beide wel stabieler (minder spannend  :-X) aan de voorzijde. Dus voor de lange rechte stukken........... Maar ieder zijn ding, zolang er maar 2 wielen onder zitten.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Shit, nou zie ik haar nooit meer met dezelfde ogen...
« Reactie #5 Gepost op: 13-03-2010, 01:20 »
Hadden ze allemaal de zelfde banden?  :D
 
banden, vering, balhoofdhoek en naloop hebben meer invloed dan gewicht.
 
En leren rijden doe we op een oud zwaar beest, dat merk ik op m'n KTM.. gaat bijna te makelijk.
En ik ken iemand die op een zwaar oud beest op slechte banden de meeste hier de snot voor de ogen rijd..
Dat is dat stukje talent en ervaring ;)  maar voor mindere goden zo als ik helpt goed spul absoluut  :)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: Shit, nou zie ik haar nooit meer met dezelfde ogen...
« Reactie #6 Gepost op: 13-03-2010, 07:59 »
Je mag zondag op die van mij rijden; je zult de Husa snel vergeten...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Shit, nou zie ik haar nooit meer met dezelfde ogen...
« Reactie #7 Gepost op: 13-03-2010, 08:20 »
@noppy: het was zelf spot...geen seriouse opmerking.
ps:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: Shit, nou zie ik haar nooit meer met dezelfde ogen...
« Reactie #8 Gepost op: 13-03-2010, 08:50 »
Ha ha, Kim, ik had zondag a.s. al een rijafspraak staan met Remco, nog voordat hij dit uit de kast-kom-draadje opende ;)

Maar jij bent ook van harte welkom hoor. Zondagochtend vertrekken we, 11:00. Doe je mee?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Shit, nou zie ik haar nooit meer met dezelfde ogen...
« Reactie #9 Gepost op: 13-03-2010, 08:53 »
waar?
 ik ga morgen middag naar de maasvlakte.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: Shit, nou zie ik haar nooit meer met dezelfde ogen...
« Reactie #10 Gepost op: 13-03-2010, 09:50 »
Het mooie Utregh...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Shit, nou zie ik haar nooit meer met dezelfde ogen...
« Reactie #11 Gepost op: 13-03-2010, 10:14 »
Een van de redenen waarom ik het 'proef rijden' op zo'n lichte nieuwerwetse brommer zo lang mogelijk uit stel. En dat is puur eigen belang, want ik ben bang dat ik binnen de kortste keren nog extremere paden op ga zoeken omdat er anders geen uitdaging meer is.

Ik doe gewoon alles met mijn Twin en in mijn eigen tempo......

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Shit, nou zie ik haar nooit meer met dezelfde ogen...
« Reactie #12 Gepost op: 13-03-2010, 11:21 »
Thnx guys,
 
ik ga morgen idd Frank's RMZ eens testen. Moet natuurlijk nog proefrijden op een WR. Ik heb wel het idee dat van de snellere enduro's de WR het meeste "lange afstand, dual sportbaar" is. Dit gezien de hoeveelheid rallyspullen die er te krijgen zijn.