Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: f2r electrisch roadbook iemand?  (gelezen 16167 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: f2r electrisch roadbook iemand?
« Reactie #105 Gepost op: 04-04-2011, 10:10 »
idem hier. Lekker rustig ding (als je een TT roadbook kent weet je wat ik bedoel), probleemloos de hele 180 km rondgereden. Madeel is alleen de stuurschakelaar, die niet met een stekkertje aan het roadbookvast zit, zodat je niet 123 de hele bups kan demonteren.

Misschien is er wel een handige electro-jongen die een mooie mod kan documenteren (zodat we thuis zelf aan de slag kunnen ;-)) - Moet het ding zelf nog aanschaffen, maar het lijkt mij ook handig om 'm er makkelijk af te kunnen nemen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: f2r electrisch roadbook iemand?
« Reactie #106 Gepost op: 04-04-2011, 10:14 »
een stekkertje ertussen frotten is toch zo gebeurt? hoef je niet super handig voor te zijn :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: f2r electrisch roadbook iemand?
« Reactie #107 Gepost op: 07-04-2011, 09:37 »
Mijn F2R roadbook heeft het de hele Tuareg rally goed gedaan. Een keer had ik de tandiwel kast vol met zand en draaide de boel niet meer. Na veel perslucht en kloppen met een schroevendraaier deed de boel het weer als vanouds. De schakelaar is wat klein maar werkte prima. Ook pastte het papier voor de langste dagen (400 km) er in zonder problemen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: f2r electrisch roadbook iemand?
« Reactie #108 Gepost op: 11-04-2011, 22:24 »
wat een service!
mijn f2r deed raar naar voren rollen deed ie wel naar achter wel/niet...volgens thomas een switch probleem.
emailtje gestuurt en ze sturen een nieuwe op is binnen 3 werkdagen aanwezig!! en ik hoef de andere pas terug te sturen al de nieuwe aanwezig is!!
 verder ziet al hun spul er netjes uit!
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: f2r electrisch roadbook iemand?
« Reactie #109 Gepost op: 14-04-2011, 18:07 »
en binnen 2 dagen een nieuw roadbook binnen.
TOP
 
met voorspoelen draait dan 1 rol of 2 rollen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: f2r electrisch roadbook iemand?
« Reactie #110 Gepost op: 15-04-2011, 07:42 »
1
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: f2r electrisch roadbook iemand?
« Reactie #111 Gepost op: 16-04-2011, 09:47 »
der zit in:
- motortje wat linksom en rechtsom kan draaien (ompolen dus)
- 1 tandwiel reductie kastje van hoogtoerig naar laagtoerig: motoras in, roadbookas uit
- op roadbook-aandrijf as zitten 2 snaarpoelietjes
- iedere snaapoelie heeft een lagertje op de as, wat de ene kant op vrijloopt en de andere kant op vastloopt: Linksom wordt de ene snaar meegenomen, rechtsom de andere snaar. Snaartjes gaan rechtstreeks naar de roadbook rollen.

thats all: natuurlijk nog wat electra-draadjes etc., maar geen electronica bijv.