Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: zelfklevende tear-off's  (gelezen 924 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
zelfklevende tear-off's
« Gepost op: 24-05-2010, 22:10 »
hallo allemaal,
 
heeft er iemand ervaring met zelfklevende tear-off vizier bescherming ?
moest vandaag weer eens de dijk over , en voor je aan de andere kant bent zie je geen klap meer van de vliegen, ik rijd met een shoei hornet ds , met het normale vizier erop (en ja , ik weet dat er roll-off's bestaan voor je crossbril, alleen die draag ik niet altijd  ;) )
 
ben al een tijdje aan het zoeken , maar kan eigenlijk weinig vinden .
 
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: zelfklevende tear-off's
« Reactie #1 Gepost op: 25-05-2010, 09:37 »
goedkoop alternatief : rol van dat zelfklevende boekenfolie dorzichtig kopen ( niet de matte versie) en proberen!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: zelfklevende tear-off's
« Reactie #2 Gepost op: 25-05-2010, 15:26 »
En mee naar huis nemen, niet in de natuur achterlaten aub
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11358
Re: zelfklevende tear-off's
« Reactie #3 Gepost op: 25-05-2010, 16:10 »
Koop snel zo veel mogelijk van die dingen als je kunt vinden; ze gaan uit de handel omdat ze verboden zijn bij diverse crossclubs.

Ik weet dat jouw helm er anders uitziet, maar rijden met roll-off's heeft nog een ander voordeel: ik krijg geen wespen en ander ongedierte meer langs de rand van mijn helm binnen!

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: zelfklevende tear-off's
« Reactie #5 Gepost op: 25-05-2010, 20:33 »
Mag ik vragen aan de roll off gebruikers of hier ook nog nadelen aan kleven ?
 
Ik werd tijdens de Baja Saxonia er terecht op gewezen dat ik hartstikke gek was om zonder bril 4,5 rondje vol te maken. Want na een half rondje kon ik al niets meer zien door de modder.... achteraf best een risico genomen, de volgende dag een blauw oog door een takje....
 
Ik kon met de meegenomen middelen ook mijn bril niet meer schoon maken.
 
Werkt een roll off??, en zo ja, werkt dit dan ook in hele natte omstandigheden ?? of komt er dan een water filmpje tussen scherm en roll off scherm ? deze roddel heb ik gehoord namelijk...?!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11358
Re: zelfklevende tear-off's
« Reactie #6 Gepost op: 25-05-2010, 20:41 »
Ja, een roll-off is ook geschikt te maken voor regenachtige omstandigheden door bijv 2 dunne visdraadjes te spannen om de pinnetjes die er ook in zitten. Zo krijgt de adhesie van het water geen grip op de film.

Verder kan je ze ook krijgen met kleine doorzichtige bubbeltjes op het glas. Zal ook wel werken tegen een waterfilm.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: zelfklevende tear-off's
« Reactie #7 Gepost op: 25-05-2010, 22:04 »
goedkoop alternatief : rol van dat zelfklevende boekenfolie dorzichtig kopen ( niet de matte versie) en proberen!

 
voorlopig het enige bruikbare wat er voorbij is gekomen , en alle "normale" tear-off's die ik kan vinden hebben allemaal pennetjes nodig door je vizier (en dat is met een pinlock nou weer niet zo handig).
 
iemand ervaring met de boekenkaft methode ? met andere woorden plakt dit niet teveel zodat je met (lijm)resten aan je vizier blijft zitten ?