Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Trailblazen in Spanje  (gelezen 1063 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Trailblazen in Spanje
« Gepost op: 07-06-2010, 14:50 »
Even een mooie ervaring met jullie delen en tegelijk een goede tip voor als je in spanje wil spelen voor weinig. Vorige week hebben mijn zwager en ik de vakantie met de schoonfamilie wat opgeleukt door 1,5 dag te gaan off roaden met Trailblazers Spain (google en gij zult vinden).
Weinig tot niks vooraf gevonden op ARM of andere NL sites, dus het was even afwachten, maar was achteraf in elk geval TOP. Mijn zwager heeft nog weinig ervaring (behalve 1 dag in Landgraaf op een voor die omgeving iets te zware 800gs) dus gekozen voor een combi: 1ste ochtend op eigen terreintje van Trailblazers in de heuvels. Ideaal om even te wennen aan de motoren en de harde ondergrond. Ze hebben van ktm 250 tweetakt tot diverse 450's van KTM, Honda en Yamaha. Wij kregen twee wrf's 450, en dat viel helemaal niet tegen. Genoeg trekkracht en toch ook een stuk lichter dan mijn eigen 690.   
2de dag het echte werk en de hele dag de bergen/heuvels in. We waren maar met zn tweeën plus Graham gids/eigenaar. Hij gaf ons steeds een stukje routeaanwijzing, plus waarschuwingen voor specifieke gevaren, of opletpunten. Vervolgens konden wij dan vooruit rijden en veegde hij er achter aan tot het afgesproken punt en de volgende aanwijzingen. etc. Bleek een goed systeem voor ons zeer kleine groepje en zo konden ik en zwager allebei in eigen tempo de bergen op of af knallen.
We zijn van alles tegen gekomen. Bredere gravel paadjes, bospaden, klimmetjes van simpel tot uitdagend en meer rotsige passages en ook wat watertjes over te steken. Het gebied is gigantisch en ik vermoed dat we maar een paar procent hebben gezien. Er moet voor elk niveau rijder wel een paar dagen uitdagend de rijden zijn lijkt me.
 
Ik vond de prijs erg meevallen, vooral omdat je dr een geschikte motor bij krijgt, fatsoenlijke gear, lunch en benzine inbegrepen en er wordt niet moeilijk gedaan over eventuele valschade. (overigens schadevrij, met dank aan de robustheid van de yamaha's).
 
Plaatjes zeggen meer dan mijn gezwets: paar van de ochtend in de heuvels plus een paar van onderweg in de bergen. Hoogste punt waar we gestaan hebben was geloof ik bijna 2000m dus tevens mooi uitzichtpunt.
 
^^^^hé foutmelding bij het uploaden??^^^^^nou ja dan probeer ik het later opnieuw

Post Merge: 07-06-2010, 14:10
Ochtend op het trailblazers terrein. Soort kuil maar dan veel groter en met slingerende paden, glooiende heuvels en paar stijle klimmen en een crossbaan. Spaanse Politie kwam ook nog even kijken met een helicopter, maar dat bleek voor een plaspauze onderweg naar een bosbrand in de bergen verderop. Geen heksenjacht op crossers in zuid spanje, zoals in NL gelukkig.






 

Post Merge: 07-06-2010, 15:27
en de volgende dag dus de bergen in.







Moet ik hier omhoog????


Warm, maar nog lang niet moe:

Even spaans lunchen en op krachten komen voor het klimwerk smiddags

Lijkt een makkie, totdat je de grotere keien tegenkomt tussen het gras.


rustig aan op het gas, veel van dit soort klimmetjes liepen ook nog eens schuin af richting het dal. Stilvallen is ook geen optie, want dan kom je niet meer weg.

Eerst een riviertje oversteken en dan gelijk tegen de berg op via een smal paadje met diepe geulen, rechts blijven want anders glij je langzaam het pad af de diepte in. Dat was net iets teveel voor mijn dappere zwager die van schrik ook maar zijn startknopje sloopte.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Trailblazen in Spanje
« Reactie #1 Gepost op: 08-06-2010, 07:42 »
Ziet er leuk uit, waarom is Spanje niet om de hoek.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Trailblazen in Spanje
« Reactie #2 Gepost op: 08-06-2010, 14:22 »
Oh ik zie op de website van trailblazers prijzen in ponden staan. Ik heb gewoon 240 eur betaald voor 1,5 dag all in. Das toch niet teveel lijkt me incl moto en gear? Motor los huren is vaak al duur zat en dan heb je ook nog wel eens het gezeur om krasjes en andere kleine beschadigingen. Heb ooit eens een discussie meegemaakt bij een verhuurder in griekenland waar een klant heel nieuw stickerset voor een KTM mocht afrekenen omdat er wat krasjes op waren gekomen. Zo iemand mag van mij geen KTM;s meer verhuren vind ik. Wat een pannekoek. Tegelijkertijd was ik zelf in onderhandeling over een topkoffer (merkloos prutding) waar ze 200 eur voor wilde hebben omdat mn vriendin um in een hairpin even stilstaand tegen een rotswand had laten leunen. En dan voor paar ondiepe krasjes een hele nieuwe koffer rekenen (die nieuw vast niet eens dat bedrag was). Laat zo'n bedrijf lekker harleys verhuren ofzo.. Afgelopen ervaring in spanje was dus een verademming en misschien ga ik nu met dezelfde club een keer naar Marroko. Zal de prijzen eens vergelijken met de nederlandse aanbieders. Die zijn er ook zat zie ik hier op t forum.