Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rallye Dalmatia  (gelezen 4265 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Rallye Dalmatia
« Gepost op: 11-05-2008, 13:57 »
Hoe mooi kan een rally vakantie zijn?

Na 16 rij uren over een perfecte snelweg ben je in Biograd. Deze leuke plaats ligt direkt aan zee en heeft veel leuke terrassen en een grote jachthaven. De Dalmatia rally start vanuit een pracht hotel direkt aan zee. Wat wil je nog meer?



een mooie rally rijden natuurlijk!!
Nou dat kan, de Dalmatia rally is een pracht rally en voor elke motor te doen.
Mooi om te zien hoe het Hessler rally team op Suzuki meedoet. Ik ben vanaf nu trots op alle DR Big bezitters. Geklopt door een DR.Big team GRRRR !!



Hier laat Stefan zien hoe het moet. Stefan en Ramona Hessler zijn toffe gasten. waar je alles voor je Suzuki kan kopen en ook nog eens mooie Rally spulletjes maakt.


Naast diverse HP.2 en LC8 adventure inkl. Topkoffer ook nog 4 nieuwe KTM 690 aan de start.


Deze LC8 uit oostenrijk had een alu koffer achterop geknupt voor zijn banden. Hij was voor ons de postbode die 1 maal per jaar de post voor de boeren kwam brengen


Ik heb trouwens veel lol gehad onderweg met de Oostenrijkers. Ze noemen mij de wildzau en vinden dat ik de Erzberg moet gaan rijden.



echt veel lol gehad met Marcus trouwens. Mooi ding zo een KTM Rally
Zijn vrienden reden te zacht dus ree hij elke dag achter mij aan.


De dag van de keuring en proloog is best leuk, zeker daar je overdag gewoon over de boulevard je tijd verdrijft. De proloog was erg leuk rijden, zeer kort maar door de bosjes navigeren is best lastig, daar ik bij de finish niet op de foto gegaan ben had ik de eerste strafminuten al te pakken. Deze Rally is eenvoudig te rijden maar als je niet oplet knal je volgens het enduro regelement hard naar onderen en dat is een mooi systeem vindt ikzelf. Gestart wordt er tussen 09.00 en 10.00 uur. De route van 200 km is technish niet zwaar, maar fout navigeren kan je veel tijd kosten en die tijd maak je in de korte proefen nooit meer goed. Hierdoor is het werkelijk een zeer leuke rally om te rijden. Dag 1 zat ik er lekker bij, maar dag 2 was ik 2x de weg goed kwijt. 30 minuten te laat binnen, plus 45 minuten over special 2. wat in 6 minuten gekund had. Ik bedoel maar!!
Dag 3 is een rustdag, lekker je motor poetsen en een stadje bezoeken, of nog beter een biertje pakken in de bed bar, jawel gewoon op bed bier drinken met uitzicht op zee. Croatie is zo slecht nog niet.

De rally is echt gemoedelijk, Dit duitse BMW team uit Hamburg hebben Gerrie en ik veel mee opgetrokken.



Dag 4 ga ik goed. Thomas ( Orga touareg ) heeft 2x maal de Redbull Romaniacs gereden en kan echt goed rijden. Maar had nu vakantie, zijn vrouw Andrea was mee en reed zonder roadbook achter Thomas aan. Zo hoort dat!

OP deze proef



Gaan Thomas en ik een wedstrijd aan daar Andrea met 1x links en 1x rechts over een rottige stenen piste van 7 km de weg zelf wel kon vinden.
Voor mij leuk dat Thomas en ik exact dezelfde tijd hebben gereden. 6 en zevende tijd.
Maar dan 30km voor de finish maakt de SE zulke rare geluiden dat het echt gebeurd is.
Kleppen op de zuiger hoort niet maar je hoort het wel. Gelukkig heeft Thomas met Sommer gebeld zodat de kans groot is dat hij voor de OER weer klaar is.

Natuurlijk is zoals altijd de EXC favoriet


Maar ook prima te doen en vermoedelijk geniet je nog meer op een echte Allroad




Deze Rally is echt vakantie 4 dagen rijden waarbij zowel de beginner als de ervaren rijder hun ei kwijt kunnen. De Oostenrijkse organisatie is ook top, van de briefing versta ik niks, maar een ieder is bereid je te helpen, maak hier wel gebruik van dat scheelt je veel strafminuten. Daar er geen waypoints zijn opgenomen en gps verboden is kost fout navigeren zoveel tijd dat je snel naar onderen duikt. Daar de OER dezelfde doelgroep heeft heb ik met de Orga afgesproken om hun banner op onze site te zetten en zij die van ons.
Gerrie en ik gaan nog eens terug maar dan 2 weken, daar dit onze vakantie was, was nu de tijd tekort. de Volgende keer de Quad mee en lekker van de omgeving genieten
Croatie vinden wij prima!!


Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Rallye Dalmatia
« Reactie #1 Gepost op: 11-05-2008, 15:14 »
Mooi verhaal GerJan! En zeker ook leuke foto's. Zonde van je motor, distributieketting gebroken?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Rallye Dalmatia
« Reactie #2 Gepost op: 11-05-2008, 15:15 »
klikt niet verkeerd

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Rallye Dalmatia
« Reactie #3 Gepost op: 11-05-2008, 20:42 »
Ik denk inderdaad dat de distributieketting stuk is  :(
Maar dat hoor ik wel van Sommer, maar dang dang is een kut geluid.

En inderdaad is deze Rally ARM waardig, het lijkt mij leuk om er een ARM vakantie van te maken, een beetje rijden met wat voor motor dan ook. hier zit Gerrie te genieten van een Special



maar nog veel mooier zijn de drankjes aan het strand en boten kijken natuurlijk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Rallye Dalmatia
« Reactie #4 Gepost op: 11-05-2008, 21:58 »
Ziet er leuk uit, mij heb je enthiosast gemaakt!

Ben ook wel trots dat de Dr big vertegenwoordigd was; kan ik ergens zien wat de tijden waren van hun?
Stefan Hessler is inderdaad een prima gast; heeft mij altijd super geholpen bij technische probleempje en is daarom mijn nr1 leverancier voor rally spultjes voor mij big.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Rallye Dalmatia
« Reactie #5 Gepost op: 12-05-2008, 09:17 »
Hee Gerjan, stoer man!
Mooie foto's en verslag 8)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Rallye Dalmatia
« Reactie #6 Gepost op: 12-05-2008, 10:59 »
Gaaf man Gerjan.

Mooie foto's die mij ook alweer laten smullen vanuit de luie stoel

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Rallye Dalmatia
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2010, 00:28 »
Ferd, kun jij de fotos van een backup retour halen?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Rallye Dalmatia
« Reactie #8 Gepost op: 26-06-2010, 12:14 »
Ferd, kun jij de fotos van een backup retour halen?
Pretty please??
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Rallye Dalmatia
« Reactie #9 Gepost op: 26-06-2010, 13:10 »
Pretty please??

Geen backup voor nodig gelukkig, alleen een domeinnaamsverandering.....

Weer een nieuw ritje aan het uitzoeken Antal?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Rallye Dalmatia
« Reactie #10 Gepost op: 26-06-2010, 18:26 »
Geen backup voor nodig gelukkig, alleen een domeinnaamsverandering.....

Weer een nieuw ritje aan het uitzoeken Antal?
2011 aan het invullen :)

Zoverre een 4 daagse in Zweden en Croatie denk ik :)

Nog aanraders? :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Rallye Dalmatia
« Reactie #11 Gepost op: 27-06-2010, 15:00 »
Klinkt goed. Volgend jaar van 7.5 bis 14.5 2011

Nu weet ik nog niet hoe het met de vakanties zit volgend jaar, maar klopt het dat je de hele familie kunt meenemen, en dat je in hetzelfde hotel verblijft?

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Rallye Dalmatia
« Reactie #12 Gepost op: 27-06-2010, 15:03 »
2011 aan het invullen :)

Zoverre een 4 daagse in Zweden en Croatie denk ik :)

Nog aanraders? :)
Raid de l'amitie. De Instap-rally van afrika. http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=8388.0 ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Rallye Dalmatia
« Reactie #13 Gepost op: 28-06-2010, 20:59 »
Klinkt goed. Volgend jaar van 7.5 bis 14.5 2011
Paas-meivakantie: vr. 22 april 2011 t/m zo. 8 mei 2011.  :confused:

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: Rallye Dalmatia
« Reactie #14 Gepost op: 29-06-2010, 21:39 »
Klinkt goed. Volgend jaar van 7.5 bis 14.5 2011

Nu weet ik nog niet hoe het met de vakanties zit volgend jaar, maar klopt het dat je de hele familie kunt meenemen, en dat je in hetzelfde hotel verblijft?

Hoi,
 
ik heb onlangs met de Dalmatie rally meegedaan. En ik heb het precies zo aangepakt zoals jij wil. Je zit inderdaad de hele week in hetzelfde hotel. En ik heb ook mijn vrouw en kinderen meegenomen.
Houd er wel rekening mee dat het toeristenseizoen nog niet begonnen is en er nog veel toeristische dingen (zoals zwembad voor de kids) gesloten zijn. Zal jij geen last van hebben, jij zit de hele dag op de motor!
Komend jaar kan ik helaas niet meedoen, want de meivakantie valt een week eerder dan de rally verreden wordt. Heel erg jammer, want het was een fantastisch evenement.
 
groet,
 
Paul