Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: hoe werkt km teller lc4 adv?  (gelezen 427 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
hoe werkt km teller lc4 adv?
« Gepost op: 07-08-2010, 14:29 »
Op mijn crosvelgen geeft mijn teller ca 2x de werkelijke snelheid weer. Op mijn setje met wegbanden de juiste. Zie geen verschil in de schijf/wielen, ook wisselen van de boutjes van de remschijf doet niets. Zo loopt mijn km stand wel echt snel op.
 
Iemand een idee?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: hoe werkt km teller lc4 adv?
« Reactie #1 Gepost op: 07-08-2010, 14:47 »
Ik kreeg de dubbele snelheid/afstand doordat mijn opnemer te dicht bij het magneetje kwam, dus kijk ff kritisch naar de afstand (niet teveel en ook niet te weinig)
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: hoe werkt km teller lc4 adv?
« Reactie #2 Gepost op: 07-08-2010, 15:05 »
magneetje heb ik nergens zien zitten. Heb 10.9 boutjes om mijn schijf mee te bevestigen en verder allen de velgen en de naaf?

Post Merge: 07-08-2010, 17:33
lijkt idd met de afstand tussen sensor en boutjes te maken te hebben. Op mijn andere schijf zitten de boutjes verzonken in de schijf, op deze op de schijf.
 
Met de flex de diameter op zelfde hoogte gebracht, oftewel de koppen wat afgeslepen. Lijkt iets te veel want nu continue 0 op mijn teller. Kan ik mee leven voor de noppenbanden. De gps geeft wel aan hoe hard het gaat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: hoe werkt km teller lc4 adv?
« Reactie #3 Gepost op: 08-08-2010, 16:58 »
Had je niet je sensor wat meer naar buiten kunnen brengen?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: hoe werkt km teller lc4 adv?
« Reactie #4 Gepost op: 09-08-2010, 22:33 »
Dat kan maar dan heb ik weer problemen met mijn andere wiel. Dacht hiermee een oplossing te maken voor beide wielen ::)