De torque limiter Bthe bird, was die reeds stuk bij jou of is die vervangen preventief door bmw Belgie?
BMW Nederland is dermate traag en weet eigenlijk helemaal niks van de g450x af. Alles wat ik lees op fora van andere landen zie en ik vraag dat na bij mijn dealer, dan krijg ik weer te horen dat BMW nederland geen oproepen heeft voor modificatie's etc...
Post Merge: 11-08-2010, 19:45
PS, net terug van vakantie
Brommer...BMW weet wel degelijk van het probleem af en daardoor is mijn torque limiter volledig onder garantie vervangen, en dit terwijl ik toch zelf m'n onderhoud steeds heb gedaan.
De motor reed en schakelde normaal, maar deed bij blokkerend achterwiel in't mul wel wat gek: Afspringende motor en stevig bokkend achterwiel. Bij normaal rijden ook een vrij hoog piep/schurend geluid dat toe leek te nemen met het toerental. Als ik de motor in tweede versnelling zette, de koppeling inkneep en dan vooruit duwde, kon ik duidelijk horen dat er op 1 bepaald punt steeds iets 'schuurde'.
Uit diverse internetbronnen had ik vernomen dat de oude torque limiter soms uit z'n center kan komen. De torque limiter heeft een update ondergaan, maar wordt niet gewoon vervangen bij een normale onderhoudsbeurt en maakt ook geen deel uit van een terugroepactie. Je moet specifiek zijn in je aanvraag en zeker van je stuk.
Mijn G450X was wel de enige die zij in onderhoud hadden die dit probleem voorhad.
Toen ik mijn 'probleem' aankaartte bij BMW, had ik ook de mails/posts van andere gedupeerden bijgevoegd om mijn claim kracht bij te zetten. Als jou dit kan helpen, wil ik gerust mijn gegevens doorgeven via PM om jouw dealer wat ruggesteun te geven bij zijn aanvraag. Er is op geen enkel moment raar gedaan over mijn claim en dit is door BMW op zeer gepaste wijze opgelost en hierom verdient dit merk, zeker omdat het een eerste enduro durft uit te brengen met zo'n garantie, een welverdiende pluim!
Ondertussen rijdt en klinkt hij weer als een dondertje en vind ik het een heerlijk machientje om de avontuurlijke paadjes mee op te zoeken.