Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wat voor alu??  (gelezen 3517 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Wat voor alu??
« Reactie #15 Gepost op: 11-09-2010, 09:04 »
Mocht je toch een stukje alu willen gaan proberen ;
http://www.aluminiumjon.nl/index.php/home
is een zeer geschikte en technische man. Heeft mss wel wat reststukken liggen ?!

Iig vakman met goed spul, denkt met je mee !
Gebruikt zeewaardig alu van 3 mm, gewoon glad, en heeft ook stukken traanplaat.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Wat voor alu??
« Reactie #16 Gepost op: 11-09-2010, 10:53 »
Mocht je toch een stukje alu willen gaan proberen ;
http://www.aluminiumjon.nl/index.php/home
is een zeer geschikte en technische man. Heeft mss wel wat reststukken liggen ?!

Iig vakman met goed spul, denkt met je mee !
Gebruikt zeewaardig alu van 3 mm, gewoon glad, en heeft ook stukken traanplaat.
Die maakt wel héle grote carterbeschermers  ;D
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Wat voor alu??
« Reactie #17 Gepost op: 06-02-2011, 21:26 »
Zo, de carterbeschermer is klaar!
(wat in een goed vat zit, verzuurt niet/de aanhouder wint/gedult is een schone zaak enz...)
Het materiaal is alu 6082 geworden. Dit vanwege de eigenschappen maar ook vanwege de verkrijgbaarheid. De plaat is 5 mm dik, wel wat lomp mischien maar 5 mm kon ik in een kleine afmeting bestellen (0.5x1m) 4 mm alleen maar in platen van 1,3 x 2.5m! Maar nu is i dan wel bomproof!
Ik heb de beschermer uit zo min mogelijk delen in elkaar gelast om de orginele sterkte van het materiaal te behouden, dat koste best wel wat knip en plak-uurtjes om het mooi passend te krijgen.
Daarom eerst een proef model van dun plaatijzer gemaakt, dat buigt lekker makkelijk (en ook weer terug). De rvs steun aan de voorzijde zit vast op de 2 m6 draadgaten, waar ook de orginele bescherber aan zit, maar steunt ook af tegen de motorsteunen. De plaat hangt voor en achter in rubbers.
De bandenlichters hebben een plaats gekregen, voor het gereedschapsetje is nog ruimte rechtsvoorin daar zoek ik nog een goede verpakking voor.





 
Komend weekeinde de eerste echte testrit!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Wat voor alu??
« Reactie #18 Gepost op: 06-02-2011, 21:34 »
Mooi werk!

Eventueel een stukje staalkabel aan je rempook en carterplaat maken. Wat speling erin houden om te kunnen remmen allicht, maar dan kan je rempook nooit meer ver naar buiten buigen. Op zich waarschijnlijk minder kans op omdat je carterplaat al redelijk breed is en je rem niet meer in de grond haakt.

 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Wat voor alu??
« Reactie #19 Gepost op: 06-02-2011, 23:15 »
Dat ziet er netjes uit zeg! Heb je nu zo helemaal zonder gaten niet last dat er water in blijft staan?
_??_
(?_?)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Wat voor alu??
« Reactie #20 Gepost op: 07-02-2011, 21:32 »
Mooi werk!

Eventueel een stukje staalkabel aan je rempook en carterplaat maken. Wat speling erin houden om te kunnen remmen allicht, maar dan kan je rempook nooit meer ver naar buiten buigen. Op zich waarschijnlijk minder kans op omdat je carterplaat al redelijk breed is en je rem niet meer in de grond haakt.

 

Hoi Zeeuwse Klei,
Dat kabeltje heb ik er al geruime tijd aan zitten.
Was vóór de carterbeschermer ook zeker geen overbodige luxe.
Alleen het uiterste puntje steekt nu nog buiten de beschermer, maar ik laat het kabeltje maar lekker zitten.
groet rens s

Post Merge: 07-02-2011, 21:41
Dat ziet er netjes uit zeg! Heb je nu zo helemaal zonder gaten niet last dat er water in blijft staan?

Hallo Loona35,
Het voorwiel van deze motor kiest zo graag het luchtruim dat het water er nooit lang in kan staan ;D
bovendien is de plaat  aan de achterkant open, dus het water loopt er zo uit.
Er zal zich misschien wel (veel) modder ophopen tijdens de betere rijomstandigheden, dat moet de test nog uitwijzen.