Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: stuur rubbers KTM  (gelezen 700 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
stuur rubbers KTM
« Gepost op: 10-10-2010, 17:46 »
Nadat ik dus een KTM voorvork gemonteerd heb in mijn Twin, en ook een KTM stuur bevestiging heb moeten monteren meteen zonder heel veel test werk de Transanatolia gereden.
Nu waren daar na 3 dagen de stuur rubbers al volledig versleten, en kon ik mijn stuur een paar cm naar voren en achter bewegen in de rubbers, en dat rijdt niet fijn  :-\

Noodoplossing door wat ringetjes er tussen de wroeten over de afstandsbussen heen, en hij hield het tot het einde van de rally. Maar nu begint er opnieuw speling te komen, dus vervangen wordt het devies. Maar nu is de vraag, waarmee ?  De standaard rubbers kunnen het geweld niet aan, dus volgens mij kunnen er ook busjes of iets dergelijks in.

Iemand tips/idee-en/ linkjes..... ???

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4275
Re: stuur rubbers KTM
« Reactie #1 Gepost op: 10-10-2010, 17:53 »
Een alu gedraaid busje ipv. de rubbers lost dat probleem op. Beetje conisch draaien en hij zit vast ook.
 
Ik had het probleem dat ze wat schuin sleten, dan kon ik ze nog een keer draaien li onder naar re boven etc. en daarna vervangen.
Maar dat duurde wel langer als 1 rally hoor!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: stuur rubbers KTM
« Reactie #2 Gepost op: 10-10-2010, 20:58 »
Waarschijnlijk zijn er wel rubberkillers leverbaar, rubbertje er uit en vervangen voor aluminium.
Ik heb het al een paar keer bij een suzuki gedaan dus moet ook bij ktm lukken.
Gewoon even de maat opmeten en kijken of het leverbaar is en anders zelf draaien.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: stuur rubbers KTM
« Reactie #3 Gepost op: 10-10-2010, 21:24 »
Zaten die rubbers dan wel goed vast? En was het spul wat bij elkaar hoorde?
Ik heb 20 jaar een KTM gehad met rubbers, en nog nooit hoeven te vervangen.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: stuur rubbers KTM
« Reactie #4 Gepost op: 10-10-2010, 23:11 »
Alles zat vast zoals het hoort. (denk ik  ::) )
Er zitten afstandsbussen bij om juist te voorkomen dat je de rubbers er te vast in draait.
Ik ga zowiezo voor de korte termijn ff stoeien met wat ringetjes, maar denk toch dat de rubbers echt vervangen gaan worden door alu varianten busjes in gaan komen.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011