Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gezocht: lichtschakelaar KTM  (gelezen 2758 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 769
Gezocht: lichtschakelaar KTM
« Gepost op: 26-10-2010, 17:03 »
Hallo allemaal,
 
Ik ben op zoek naar een goed werkende lichtschakelaar van een KTM zoals hieronder. Het is zo'n type met dim en grootlicht en ook claxon en het onderbreken van de ontsteking erop.
 
Het is voor een 640 adventure of 660 rallye voordat de grote schakelaar erop kwam.
 

 
Stuur me graag even een PM met de kosten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4273
Re: Gezocht: lichtschakelaar KTM
« Reactie #1 Gepost op: 26-10-2010, 17:29 »
Hee, die dingen zijn nieuw niet zo kostbaar hoor. Kan je beter gewoon nieuw halen, 2e hands zit er toch al zand in en heb je snel weer hetzelfde probleem met die dingen. Voor oa. de 525 direct bij ktm te bestellen. Als ie nu binnenkomt met een andere stekker, dan kan ik het stekkertje hier zo even omzetten met het juiste gereedschap.
Maar wie weet heeft iemand er nog een op zolder liggen  ;)  De grote units heb ik wel btw.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Gezocht: lichtschakelaar KTM
« Reactie #2 Gepost op: 26-10-2010, 20:34 »
Kheb d'r nog wel een met een KTM d'r aan  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: Gezocht: lichtschakelaar KTM
« Reactie #3 Gepost op: 26-10-2010, 21:15 »
Nieuwe kost 32 euro, ik zou het wel weten, veel schakelaars zijn van binnen aangetast door vocht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Gezocht: lichtschakelaar KTM
« Reactie #4 Gepost op: 26-10-2010, 21:16 »
die grote die erna kwam hek nog wel liggen als je hem wil upgraden? adventure 2.0

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Gezocht: lichtschakelaar KTM
« Reactie #5 Gepost op: 27-10-2010, 18:21 »
Ik moet mijn schakelaar ook elke week met contactspray behandelen om bij de keuring een claxon te hebben. ::)
Is er geen plastic beschermkap voor deze schakelaars, want een nieuwe heeft volgens mij binnen no time hetzelfde probleem ???

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: Gezocht: lichtschakelaar KTM
« Reactie #6 Gepost op: 27-10-2010, 23:12 »
Na elke rit even goed WD-40 in de schakelaar spuiten en daarna weer schoonblazen met perslucht, ik doe al jaren met mijn schakelaar zonder problemen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Gezocht: lichtschakelaar KTM
« Reactie #7 Gepost op: 28-10-2010, 11:38 »

Is er geen plastic beschermkap  ???

DUCTAPE!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 769
Re: Gezocht: lichtschakelaar KTM
« Reactie #8 Gepost op: 04-11-2010, 21:26 »
Uiteindelijk heb ik de bussen die de boel bij elkaar houden uitgeboord. En de boel flink gereinigd en ook schoongemaakt met een glasvezelborsteltje. Ingespoten met wat contactspray, en:
 
Werkt weer prima.
 
De schakelaar wordt nu bijeenhouden met de schroeven en sluitringetjes waarmee ie normaal ook op het adapterplaatje mee vastzit.