Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Reis door zweden en noorwegen  (gelezen 1767 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 152
Reis door zweden en noorwegen
« Gepost op: 04-05-2011, 12:36 »
Hallo allemaal,
Ik ben hard bezig mijn DR600 klaar te maken voor een reis die ik deze zomer wil gaan maken. Na zoveel mogelijk hier gelezen te hebben over verschillende reizen heb ik besloten dat ik deze zomer graag naar Zweden en Noorwegen wil. Dit is de route die ik ongeveer wil rijden, ik ga zonder gps, maar dit is een beetje mijn richtlijn.


Ik zou het liefst zoveel mogelijk gravel en zandpaden willen rijden. Als banden heb ik een mitas e09 achter en een mt21 voor. Zijn er nog plaatsen die ik ben vergeten, die jullie mij wel aanraden? Ik ga trouwens alleen dus ik zou het ook wel handig vinden om te weten waar ik meer motorrijders tegen kan komen!
Alle tips zijn welkom!

Offline member

  • KTM SMT 990
  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: Reis door zweden en noorwegen
« Reactie #1 Gepost op: 06-05-2011, 19:45 »
Hallo Kj

Ik heb een vergelijkbaar plan. Ik ga tot aan de noordkaap. De bedoeling is via finland omhoog en via noorwegen terug. Wellicht kunnen we in de voorbereiding nog wat van elkaar opsteken. Ik ben mijn xr aan het voorbereiden. Ik rij met mt090 allroad en zal het meeste asfalt rijden maar ik wil ook we een stuk gravel doen.

Groetjes patrick.
XR600R voor de winter - Cagiva XR600R Supermono voor het circuit (eigenbouw) - KTM SMT 990 voor het avontuur.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Reis door zweden en noorwegen
« Reactie #2 Gepost op: 09-05-2011, 12:32 »
Boven Goteborg kun je alles onverhard rijden over gravel als je wilt. Zonder GPS is een hele uitdaging, maar als je de tijd hebt...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Re: Reis door zweden en noorwegen
« Reactie #3 Gepost op: 09-05-2011, 17:13 »
Op de promotor site kun je veel info over Noorwegen vinden. In zweden heb je veel wegen die na 40km gewoon doodlopen. Iets om in het achterhoofd te houden. Gravelwegen zijn wel erg leuk om te rijden vind ik. Ze worden goed onderhouden en zijn in elk geval bij droog weer ook met straatmotor goed te rijden.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Reis door zweden en noorwegen
« Reactie #4 Gepost op: 09-05-2011, 23:09 »
Check dit eens, hopelijk heb je er iets aan:
http://www.horizon-taal.nl/verborgen-schatten/index.html
 
Wanneer vertrekken jullie?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 152
Re: Reis door zweden en noorwegen
« Reactie #5 Gepost op: 12-05-2011, 20:20 »
Ik ben van plan om vanaf eind juni ongeveer 3/4 weken te gaan.
Waarom is het een uitdaging zonder gps? Maakt dat het lastig om onverharde wegen te vinden? Het gaat me namelijk wel voornamelijk om het offroad rijden en de mooie natuur.