Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Driften?  (gelezen 5015 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Driften?
« Reactie #30 Gepost op: 09-01-2011, 11:42 »
of eht sneller is weet ik niet maar blijf het mooi vinden om te voelen en te zien



Mooi he?!  :D

Even afgezien van dat driften 'da bomb' is  8)

...gebruik je je achterwiel om het voorwiel sneller de bocht om te krijgen. Teken voor jezelf maar eens een plaatje met de motor die de bocht omgaat. Als het achterwiel uitbreekt, staat de kracht van het achterwiel in lijn met de bocht die je wilt maken. Als je achterwiel niet uitbreekt, staat de kracht NIET in lijn met de bocht die je wilt maken (je duwt de motor rechtdoor met je achterwiel). Gevolg is dat de motor in de bocht 'naar buiten wil'. Bij driften is dat niet zo.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Driften?
« Reactie #31 Gepost op: 09-01-2011, 11:48 »
Mijn vrouw heeft weleens een driftbui; komt dan ook heel raar uit de hoek  :-X

 :D
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 186
Re: Driften?
« Reactie #32 Gepost op: 09-01-2011, 12:31 »
Driftkikker :-X
Big singles kick butt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Driften?
« Reactie #33 Gepost op: 09-01-2011, 13:22 »
Mooi he?!  :D

Even afgezien van dat driften 'da bomb' is  8)

...gebruik je je achterwiel om het voorwiel sneller de bocht om te krijgen. Teken voor jezelf maar eens een plaatje met de motor die de bocht omgaat. Als het achterwiel uitbreekt, staat de kracht van het achterwiel in lijn met de bocht die je wilt maken. Als je achterwiel niet uitbreekt, staat de kracht NIET in lijn met de bocht die je wilt maken (je duwt de motor rechtdoor met je achterwiel). Gevolg is dat de motor in de bocht 'naar buiten wil'. Bij driften is dat niet zo.

... en dat is waarom het ook 'rear wheel steering' genoemd wordt. In de dagen dat men in de GP500 en MotoGP nog zonder traction control reed, was dat de snelste manier om de hoek om te komen.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 132
Re: Driften?
« Reactie #34 Gepost op: 10-01-2011, 14:42 »
Heb wel eens ergens gelezen dat met name rallyauto's hun snelheid tijdens het driften halen uit het zich 'afzetten' tegen het grind en andere troep dat ze wegslingeren. Als je bedenkt wat de massa is en met welke snelheid het goedje wordt weggeslingerd, dan komt daar volgens mij nog best een aardige kracht (lees: voortstuwing) uit voort. Ik kan me dan wel voorstellen dat het wel nut heeft om te driften.

Je ziet ook dat ze (de rally-coureurs) dat op asfalt veel minder doen, dat driften.

Ik heb ook begrepen dat een band die nét een beetje drift, op asfalt dus, de meeste tractie heeft. Formule-1 wagens en moto-GP motoren glijden ook een beetje door de bocht, goed te zien in die superslomo's van tegenwoordig.