Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Pomp voor onderweg  (gelezen 2123 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Pomp voor onderweg
« Gepost op: 17-03-2011, 11:21 »
Het afgelopen weekend ben ik met een kameraad 3 dagen gaan touren met de enduro in de Morvan in Frankrijk. Een absolute aanrader trouwens.

Onderweg echter ook een platte achterband gekregen: ventiel afgebroken, dus moest ik de band wisselen. Hiervoor had ik het juiste gerief bij, maar het minipompje dat ik bij had was totaal niet toerijkend.

Vandaar mijn vraag: wat hebben jullie bij om "in the field" jullie banden weer relatief snel op de juiste druk te krijgen? En vooral: hebben jullie dit al in the field gebruikt, en wat zijn de ervaringen?

Voor mijn 1200GS heb ik altijd van die kleine drukflesjes bij, maar dat lijkt mij niet aangeraden wanneer je met een binnenband zit ipv tubeless?

Thx voor de tips !!

Wouter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Re: Pomp voor onderweg
« Reactie #1 Gepost op: 17-03-2011, 11:39 »
Ik heb een handpompje, waarin je ook CO2 patronen kan gebruiken. Dus plakken, CO2 patroontje erin, en evt nog met de hand een beetje bijpompen. Als je alleen met de hand moet bijpompen, ben je een tijdje bezig, maar het kan wel.

http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=6494.0
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Pomp voor onderweg
« Reactie #2 Gepost op: 17-03-2011, 15:21 »
Klein topeak handpompje van mtb zaak, werkt goed. Ook patronen bij me maar die npg nooit gebruikt
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Pomp voor onderweg
« Reactie #3 Gepost op: 17-03-2011, 16:26 »
Mini compressortje, paar krokodillen klemmen eraan en klaar voor 12 euro.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Pomp voor onderweg
« Reactie #4 Gepost op: 17-03-2011, 18:22 »
Die elektrische compressor heb ik wel altijd in de auto staan en neem hem mee als ik de motor op de ahw zet.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Pomp voor onderweg
« Reactie #5 Gepost op: 17-03-2011, 18:55 »
Deze heb ik  , licht , werk goed , heb je geen patronen meer nodig , en kan echt tot 12bar pompen .
twee standen , hoog volume of hoge druk .
http://www.bever.nl/fietsen/fietspompen/2479.bikers-dream-digital-mano?s=pomp

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: Pomp voor onderweg
« Reactie #6 Gepost op: 17-03-2011, 20:57 »
Ik gebruik stop&go (maerikaans), met allerlei modellen bougieschroefdraden.
Bestaat uit een ventiel met lange rubber slang tot aan de banden. Ventiel draai ik op de plaats van de bougie - ik heb een BMW 2-kleppert - en dus een van de zuigers fungeert als pomp. Kan ook met een-cilinder maar dan laten ronddraaien door de starmotor.
Bij BMW kan ik zelfs laten pompen door de motor op een cilinder te laten lopen.
Binnen 20 sec op ca. 2 bar.
Prima ding en neemt nagenoeg geen plaats in.
 
Groet
 
Toine
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Pomp voor onderweg
« Reactie #7 Gepost op: 17-03-2011, 21:07 »
Komt er dan geen brandstof in je band?
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: Pomp voor onderweg
« Reactie #8 Gepost op: 17-03-2011, 21:12 »
Mogelijk een beetje, maar dat heeft tot nog toe geen probleem opgeleverd.
 
Groet
 
Toine

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Pomp voor onderweg
« Reactie #9 Gepost op: 18-03-2011, 00:11 »
Ik zou dat ook niet doen, mengsel in mn binnenbandje.. En met een 1-pitter lijkt trappen me vermoeiender dan een handpompje. Of anders start je de accu leeg..

Ik heb 'ns een poos door de wereld gereisd en had toen zo'n Gezwinde Spoed ding bij me. Werkte subliem. Met een goeie ATB-pomp gaat ook prima, maar duurt effe. Patronen heb ik wel 'ns geprobeerd, maar dan moet je nog steeds pompen, en wel op het moeilijk stuk, als'tie harder wordt. Het 'zachte' stuk doe ik dan ook wel met de hand. Is goeiekoper!

Tegenwoordig heb ik zo'n auto-voetpompje bij me. Relatief lomp ding, maar gemakzucht heeft z'n prijs.

Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 297
Re: Pomp voor onderweg
« Reactie #10 Gepost op: 18-03-2011, 01:13 »
Zou dit iets zijn?
http://www.cyclaire.co.uk/

Grts

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Pomp voor onderweg
« Reactie #11 Gepost op: 18-03-2011, 07:44 »
ik HAD zo'n touratech compressor, werkte prima totdat hij intern sluiting ging maken en steeds maar weer zekeringen liet doorslaan  >:(
 
was ook wel groot en zwaar (maar geen probleem op de DL), op de wrr heb ik een handpompje bij me, misschien wat meer werk...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 54
Re: Pomp voor onderweg
« Reactie #12 Gepost op: 18-03-2011, 09:33 »


fietspomp

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Pomp voor onderweg
« Reactie #13 Gepost op: 18-03-2011, 10:35 »
Waw, veel nuttige antwoorden op korte tijde, waarvoor dank! Even een korte samenvatting maken:

- @ Steve: zo een handpompje + cartridges was ik nog niet tegengekomen
- @ Gezwinde spoed: zo een minicompressor vind ik nu net iets te veel gewicht, daarenboven heb ik geen batterij, maar een kickstarter --> zou ik dat riskeren om daar op te hangen (aftakken van de koplamp bv?)
- @ Olaf 1234 --> als ik dan toch een compacte voetpomp meeneem, dan zal het waarschijnlijk deze worden
- @ Berden: ik heb een 1 cylinder die ik moet aankicken, geen batterij dus. Dus ik zou dan mijn pomp moeten aankicken.... Dan liever een voetpomp denk ik. Wel interessant om te onthouden...
- @ Brombeer: autovoetpompje had ik bij in de gite, maar vind ik idd te lomp om onderweg mee te nemen
- @ Shulty: die Cyclaire ziet er wel goed uit: compact en ergonomisch, precies wat ik zocht (eventueel in combinatie met patronen)

Onder het mom van voorkomen is beter dan genezen --> Bestaat er zo geen schuim (zoals voor autobanden) dat je gewoon in je band spuit, en voor de juiste druk zorgt? Je moet dan ook niet meer plakken of de band wisselen in the field, maar je kan hiermee wachten tot je weer op de campsite bent?

nog eens bedankt voor de snelle respons!

wouter