Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: mijn eigen Iritrack gemaakt  (gelezen 977 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
mijn eigen Iritrack gemaakt
« Gepost op: 08-02-2011, 15:36 »
nou ja, het klinkt technischer dan het is, maar het resultaat is hetzelfde. via de SPOT heb ik een pagina aan mn website toegevoegd waarbij ik met evenementen als de Libya rally, maar ook de Baja Saxonia ( en zelfs de HIP rit as zaterdag)  mijn eigen real time licatie kan doorgeven en weergeven op kaart. 

ik heb een voorbeeldje als test op mn site gezet, opmerkingen zijn welkom! > www.jwnaardakar.nl 

mooie wandeling voor kantoor:


offroadmotorloos. even.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: mijn eigen Iritrack gemaakt
« Reactie #1 Gepost op: 08-02-2011, 15:39 »
Sweet!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 440
Re: mijn eigen Iritrack gemaakt
« Reactie #2 Gepost op: 08-02-2011, 18:18 »
Gaaf dat dit mogelijk is 8). Zo kan je leuk je route nog eens nalezen/rijden,en kan het thuisfront je in de peiling houden.

Ik weet niet of het kan, maar de mensen die jou volgen die krijgen zo dus eigenlijk de route die je rijd? Hopelijk geen gevalletje copy -> paste voor een mooie off-road track of juist wel  :-X
KTM adv. '04

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: mijn eigen Iritrack gemaakt
« Reactie #3 Gepost op: 08-02-2011, 18:23 »
als de andere deelnemers dat ook hebben kunnen we JW smsén dat ie meer naar links moet rijden, daar is de rest ook.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: mijn eigen Iritrack gemaakt
« Reactie #4 Gepost op: 08-02-2011, 19:08 »
als de andere deelnemers dat ook hebben kunnen we JW smsén dat ie meer naar links moet rijden, daar is de rest ook.

Ik upload mijn track pas na de finish :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: mijn eigen Iritrack gemaakt
« Reactie #5 Gepost op: 08-02-2011, 21:22 »
als de andere deelnemers dat ook hebben kunnen we JW smsén dat ie meer naar links moet rijden, daar is de rest ook.

Good thinking Brommer!

..zul je net zien dat ik net die ene keer als enige goed rijd... :)  ding geeft elke 10 minuten een signaaltje af, dus een echte track is het niet. Verder zit er een knop op  die een mail en of sms verstuurt ( bv safe binnen) en een paniek knop, die via een verzekering van 11,- per jaar een rescue operatie opzet, wereldwijd, twv max 100.000,-  Dus als ik straks in libie een verkeerde afslag neem en op een plein in Egypte uitkom, heb ik nog een kans :)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: mijn eigen Iritrack gemaakt
« Reactie #6 Gepost op: 08-02-2011, 21:30 »
vrienden van me hebben de artic challenge gereden, daar had iedere auto zo'n live tracker. Op een gegeven moment sms de hij mij om te kijken waar de rest was, je kunt dus met dit soort live dingen hulp van buiten in schakelen.
 
Hoop voor jullie dat eht in libia rustig blijft.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: mijn eigen Iritrack gemaakt
« Reactie #7 Gepost op: 08-02-2011, 23:07 »
Ik weet niet of het kan, maar de mensen die jou volgen die krijgen zo dus eigenlijk de route die je rijd? Hopelijk geen gevalletje copy -> paste voor een mooie off-road track of juist wel  :-X
Dan moeten ze nog wel wat werk verrichten. Die spot geeft elke 10 minuten een positie door, dus je hebt er geen bal aan als je de exacte route wilt weten.
Daarbij is mijn ervaring met dat ding dat ie nog wel eens een punt overslaat. Ik vermoed dat dat ligt aan de communicatie met de satelliet voor de dataoverdracht. Spot gebruik GPS voor de positie en communicatiesatellieten om de positie door te geven aan de website van Spot (waar jij dan weer de data van kunt halen voor je eigen site). Volgens mij gaat het daar wel eens mis. Ik heb verschillende tests gedaan en je ziet dat er hele gaten in de route zitten, en in de tijden waarop ie de posities heeft geplot.

Maar goed, het gaat om het geheel. Het feit alleen al dat mensen je min of meer live kunnen volgen is al leuk genoeg.