Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Aansluiten ledknippers  (gelezen 7380 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 568
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #30 Gepost op: 08-06-2011, 19:58 »
ja wel een goed idee  :o
die rijd je er ook niet zo makkelijk vanaf :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #31 Gepost op: 07-07-2011, 07:04 »
Dat kan wel, maar dan krijg je een bekeuring voor een hele andere categorie: zedendelict ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #32 Gepost op: 27-08-2011, 20:52 »
Het heeft even geduurd  :D,
maar van de week dan toch maar nog zo'n zelfde set knippers besteld én het Kellermann relais.
http://www.louis.de/_30886f3d1df2aba092e58f153343ad1b37/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10032036&anzeige=0&ADTRACTIONSLOT=detail_kontext

Zonder relais branden dus links of rechts de knipperlichten constant. Ik krijg het relais echter niet aan de praat !

Als ik alleen de 2 oranje draden gebruik, blijven ze constant branden en gebeurt er eigenlijk niks. Als ik zoals volgens de beknopte beschrijving de oranje/rode draad moet gebruiken. Als ik dat doe gaat idd aan één kant het zaakje dan knipperen, maar ik krijg met geen mogelijkheid de andere kant ook goed werkend....

Heb volgens mij alle mogelijke combinaties gedaan, tot zelfs de oranje/rood draad splitsen om zo naar beide + draden van de knippers te gaan, allemaal tevergeefs.

Iemand meer ervaring ?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 50
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #33 Gepost op: 29-08-2011, 20:49 »
   
black: ground (31)
red: permanent plus (49)
orange/red: pulsed plus (49a)
 
zwart gaat dus gewoon op massa (- accu of ergens op je frame)
rood is dus de plusdraad vanaf je contactslot
oranje/rood gaat naar de + van je knipperlichten (via één draad naar je schakelaar die het over links en rechts verdeeld)
in jouw geval denk ik dat je de + naar je richtingaanwijzer schakelaar los moet halen en daar oranje/rood op aan moet sluiten (naar de schakelaar, niet naar de +)
evt. valkuiltjes
-led 's zijn diodes dus je kunt + en - niet omdraaien, dan doen ze het niet.
-het controle lampje op je dash. werkt vaak door de lampjes van de knippers aan de andere kant dan die je aanzet als min te gebruiken .
led's gebruiken minder als het controlelampje waardoor ze alle vier kunnen gaan knipperen, te controleren door het controlelampje even te verwijderen.
op te lossen door beide draden van het contolelampje met twee diodes aan een kant aan te sluiten en de andere kant aan min.
BIG fun

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #34 Gepost op: 30-08-2011, 09:19 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Mini led(jes) knipper(s) gezocht
« Reactie #35 Gepost op: 03-09-2011, 12:57 »
Oke,
we zijn er weer :D

Dus als ik het goed begrijp, zitten de + en de - gewoon goed, maar moet ik de schakelaar in mijn geval verbinden met de oranje/rode draad ipv met de draden van de knippers ?!
Ik heb een zgn KTM schakelaar ;


En de draden daarvan komen hier weer uit (lekker veel bewegingsruimte...)


Ik moet dan dus waarschijnlijk de Or/Rd draad hier met de oranje of paarse verbinden die naar de schakelaar gaat ?

Controle lampje/dashboard etc zit er niet op.
De led's branden wel, maar constant. Knipperen doen ze ook wel, maar niet links en rechts apart.

Post Merge: 04-09-2011, 12:34
Ik kom steeds dichterbij...  ::)

Heb nu de Or/Rd draad van de het relais verbonden met de Oranje draad van de schakelaar. De knippers werken dan !!, ook links en rechts werken perfect !
ALLEEN zoals op de foto te zien, was die oranje draad van de knipperlicht schakelaar verbonden met een gele draad van de lichtschakelaar. Als ze dus zo knipperen zoals het hoort, heb ik geen verlichting meer...Als ik dan de gele draad er weer bij doe, heb ik wel verlichting, maar knipperen de LED's niet meer.

Ik heb nu al diverse andere mogelijkheden geprobeerd, maar kom er nog uit....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Aansluiten ledknippers
« Reactie #36 Gepost op: 04-09-2011, 14:39 »
En ik ben er  :D

Or/Rd draad idd op de Oranje draad van de knipperlicht schakelaar. De rest gewoon doorverbonden zoals het zat.
Truc was dat ik toch de oranje draden van het relais moest aansluiten op de + van de knipperlicht draden zelf.

@ een mod/beheerder, ik heb de titel al gewijzigd, topic hoort nu meer thuis in de technische vraagbaak ipv rommelmarkt ?!