Met de linkse tap maatje 3 was het binnen een paar seconden opgelost. Voorste deel van het gaatje nog even groter gemaakt met een boortje 2,5 en daarna tap er in en hij kwam direct los.
Bleek dat er onder in het gat nog delen van een helicoil zaten waardoor het gat niet diep genoeg meer was. Nieuw iets korter boutje er in en iets minder vast gedraaid en het zit weer super. Pffffffff.
Volgende probleem was nog veel vreemder. Mijn oliefilter pastte niet, je leest het goed. Hij was 1mm te lang waardoor deksel niet dicht ging. Nagemeten met de schuifmaat en toen bleek dus dat het aluminium deel van het filter te lang was. Het was een filter uit een serie van 4 stuks die in 1,5 jaar dus een stukje is gegroeid.
Gelukkig had nog een setje filters liggen en die pastten wel goed. Ik zal de foto van de meting nog wel op de picasaweb pagina zetten.
Nu alleen nog de koelinstallatie aansluiten en morgen of maandag een keerring voor de versnellingsas ophalen bij de dealer en dan kan ik weer eens kijken of het beestje weer wil lopen. Met een beetje mazzel rij ik woensdag een stukje Brabo600 om een nieuw stuk route uit te zetten op de WR....