denk ff hardop mee......
chique vering
WP trax systeem bijv.(wat wij kunnen kopen) ongeveer 2900 ex btw. is 3400 incl btw
zoek eens op wat een meca dakar kit kost (alleen plastick).... schrik maar vast. voor een 525 kan dat oplopen naar 8000-9000 euro
Speciaal uitlaat systeem (onder lang ivm ruimte plus optimaal vermogen) reken maar 2000
intern in de motor andere dingen ( zijn onderdelen die op zeer beperkte schaal gemaakt worden=duur)
denk maar neit dat een rally factory 450 maar 50 PK heeft zoals die die wij kopen.......
zal vast weer meer zijn dan een paar tientje, laten we zeggen 2000 euro.(ik doe voorzichtig)
Dikke spaken en andere lagers? telmaar uit
Roadbook MD 350 euro
ICO 320 euro en daar heb je er twee van nodig
al die mooie hendelstjes licht gewicht.....
en die mooie bedining vande ico ....250 euro
balhoofd kroonplaat... zal ook niet de standaard zijn
neem een xtrig als voorbeeld, kan zo 400-500 euro kosten
stuurdemper scott... 500 euro?
waar zitten we op?
Zo,n factory bike is niet alleen extra plastick maar zon ding moet 200 procent betrouwbaar als ie 110 procent aan het knallen is......en dat voor voor 8 uur nonstop(proef) en dan nog 4 uur verbinding (70 procent) en dat minimaal 5 dagen (3 blokken) maar derest frame etc, moet wel 14 dagen heel blijven
is het veel geld , ja is het voormij relevant, nee
is het voor mark coma relevant, Frans verhoeven,etc ja.
De klappen en snelheden die die mannen halen komen bij mij nooit voor.
kun je hard met een 450 stadaard ktm in een rally met alleen voorbouw en grotere tank, ja... Alex van G bij de transanatolie had 160 plus op de gps staan. Vraag alleen of bij 14 dagen deze snelheden ee standaard 450 het nog doet(niet alleen motorisch maar ook het frame en alles wat aan trilling is onderheven. en dat moet bij een (dakar) factory bike wel kunnen.