Een echte voorvork lijkt mij nog wel een zinnige modificatie. Die originele Honda vork is wel prut, en dan ook nog zo'n zwaar blok.
Ha, ha, wat denk je! Dit is not WYSIWYG. Vork heb ik door (ooit) Technoflex laten aanpassen. Niet state of the art maar wel heel veel beter en aangepast op het nieuwe concept.
Met de achterdemper is overigens hetzelfde gedaan!
Overigens: dat verhaal van dat zo'n blok tegen te weinig olie kan mag gerust met een flinke korrel zout genomen worden. 30 jaar geleden liep i bij mij muurvast. Met 120 op de snelweg in druk verkeer. God, wat duurt het dan lang voordat je die koppeling hebt gevonden!
En je had niks in de gaten? Kun je nagaan!!
Die oile gaat er niet voor niks in! Een maatje van me heeft echter een keer een blok overgenomen van de lokale dealer die het niet meer aandurfde.
Een klant vond dat de motor een beetje beroerd liep en nogal stonk......
Maar het blok liep nog!
Toen we het opendraaide schrokken we van de ravage en verbaasden we ons er over dat hij nog had gelopen!
Bij mij is ooit de olievuldop
losgerammeld nee uuuh
losgetrild losgegaan toen ik terugkwam uit Noorwegen. Ik voelde dat m'n laars van de voetsteun gleed en toen ik keek zat heel m'n regenpak onder de olie. Bij het tankstation bijna twee liter olie moeten bijvullen (van de 2.5Liter). Zonder problemen thuis gekomen en de jaren daarna nog een paar keer rondje Frankrijk enzo gedaan. Motor staat nu wel klaar voor een revisie buurtje.
Door al die rollen en kogellagers blijft het wat langer lopen.
Eigenlijk net zo als een LC4 blok.