Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: overtocht sete-nador iemand ervaring  (gelezen 7287 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
overtocht sete-nador iemand ervaring
« Gepost op: 22-10-2011, 08:07 »
iemand ervaring met de overtocht sete-nador?Niet te ver rijden, of zijn er betere (lees goedkopere) plekken voor de overtocht?
 
Ook plek gezocht om daar de auto te stallen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: overtocht sete-nador iemand ervaring
« Reactie #1 Gepost op: 22-10-2011, 09:11 »
geen idee, maar Almeria-Nador is natuurlijk veel goedkoper,  dat is: de boot, want heel spanje door kost je vast en zeker meer aan benzine.

Het lijkt me gewoon een kwestie van: Vind je het leuk om spanje door te rijden, of zit je liever een dag op de boot?

(het lijkt me trouwens best een aardige optie voor de wintertijd, dus ik hoor ook graag als iemand ervaring heeft met deze overtocht)

Offline member

  • fka van
  • *****
  • Berichten: 468
Re: overtocht sete-nador iemand ervaring
« Reactie #2 Gepost op: 22-10-2011, 11:34 »
wij hebben algeciras -cueta (sete?) gedaan, 40 min varen, enkeltje E63.
auto + aanhanger gestald, achter slot en grendel, bij een caming in de buurt daar (estepona)
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=8910.0
prima te doen en een mooi strandtentje in de buurt (reken maar dat dat fijn als je al het zand van je af hebt na x weken)
knallen, met die ballen

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: overtocht sete-nador iemand ervaring
« Reactie #3 Gepost op: 22-10-2011, 13:17 »
Nee het maakt niet zoveel uit in tijd en geld geloof ik. Tarifa (Algeciras ligt daar net voor) 70 euro pp met motor in een half uurtje naar Tanger. Kost idd meer brandstof en wat tol.

Je kunt ook al vanuit zuid-frankrijk, maar dan zit je 36 uur of zo op de boot en wat je aan brandstof / tol / tijd bespaart ben je daar dan weer aan een duurder / langer tochtje kwijt

In de winter is die 2400km verder niet grappig om te doen op de motor. Zelfs zuid-spanje kan dan gewoon maar een graad of 10-12 zijn.

Marokko is dan ook ronduit fris, tenzij je aan de zuid-kant van de hoge atlas gaat rijden. Daar is het dan wel een lekkere droge 25-30 graden!
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: overtocht sete-nador iemand ervaring
« Reactie #4 Gepost op: 22-10-2011, 18:03 »
ik heb het over sete frankrijk. mn om de autoreis naar zuid spanje niet te hoeven doen. Kosten en tijd zal elkaar misschien niet veel doen. Benzine kost 1 euro in spanje maar mijn forresterloopt op lpg en dat is daar niet te krijgen. met 130 kar met 3 motoren loopt ie 1 op 6 a 7 dus dat tikt aan. Ook de tol viel me vies tegen. ook blijft het gewoon een saai stuk om 2 maal te moeten doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: overtocht sete-nador iemand ervaring
« Reactie #5 Gepost op: 22-10-2011, 18:22 »
Volgens deze site kost benzine 1,32 per liter in Spanje, maar dat maakt je argument alleen maar sterker.
Ik zit zelf te wachten op de dienstregeling 2012 voor Sete - Nador. Op de site www.comanav.nl staat alleen de dienstregeling 2011.
Als de aansluiting op de trein Dusseldorf - Narbonne goed is wordt het heel interessant (Narbonne - Sete is circa 80 kilometer).

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: overtocht sete-nador iemand ervaring
« Reactie #6 Gepost op: 22-10-2011, 18:36 »
ik heb de overtocht 3 jaar geleden gedaan samen met de organisatie tijdens de Raid de LÁmite. Ik vond het super relaxed. Niet lux, maar goed te doen. Kwam in ieder geval goed uitgerust in Marokko aan :)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: overtocht sete-nador iemand ervaring
« Reactie #7 Gepost op: 22-10-2011, 20:36 »
autozug in de winter lukt niet ben ik bang, zou idd een hele goede optie zijn.

Post Merge: 22-10-2011, 20:47
te vroeg gereageerd, kan wel in maart/april ca 600 euro retourtje. daar kun je wel voor rijden, zeker als je met 4 bent

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: overtocht sete-nador iemand ervaring
« Reactie #8 Gepost op: 22-10-2011, 21:14 »
Ik heb in 2009 de overtocht Sete - Nador v.v. gedaan.
De boot is een beetje vergane glorie, veel kapot, winkels die gesloten blijven, douchewater dat niet wegloopt, van die dingen. En de overtocht duurt best lang, zeker als je niet aan dek kunt. Aan boord waren ook bijna geen toeristen, alleen Marokkanen op weg naar huis of op familiebezoek.
De maaltijden aan boord waren inbegrepen maar er stond de hele dag een rij van twee uur. En er was maar één restaurant open. Voor de terugreis hadden we toch maar zelf wat eten meegenomen.
Zou ik het weer doen? Och waarom niet, het was best gezellig.
 
De autotrein naar Narbonne gaat buiten het seizoen maar 1x per week dacht ik en sluit niet goed aan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: overtocht sete-nador iemand ervaring
« Reactie #9 Gepost op: 23-10-2011, 01:13 »
http://www.ircongas.com/index.html?msgOrigen=6&CODART=ART00073

 LPG lukt tegenwoordig vrij aardig in Spanje (en goedkoper dan in Nederland)
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: overtocht sete-nador iemand ervaring
« Reactie #10 Gepost op: 30-10-2011, 11:52 »
heb intussen een diesel auto gecharterd. Sete lijkt toch wat duur als vertrekpunt. Almeria-Melilla lijkt dan toch goedkoper, nu nog een vlotte route zonder tol. Iemand tips in frankrijk en spanje?