Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Verschepen Afrika advies gevraagd  (gelezen 11047 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Verschepen Afrika advies gevraagd
« Reactie #15 Gepost op: 01-02-2012, 18:19 »
Jaren geleden stond er iemand op de beurs van motortransport.nl
De naam wordt doorgelinked naar http://www.mainport-rotterdam.com/transport.htm
Helemaal onderaan staat motortransport.nl met de naam Peter van Dam.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Verschepen Afrika advies gevraagd
« Reactie #16 Gepost op: 01-02-2012, 19:08 »
Jaren geleden stond er iemand op de beurs van motortransport.nl
De naam wordt doorgelinked naar http://www.mainport-rotterdam.com/transport.htm
Helemaal onderaan staat motortransport.nl met de naam Peter van Dam.

Ah, ook eens even een mailtje gestuurd. Kijken of hier wel reactie van komt. Er staat ook een telefoonnummer bij, dus zijn ook telefonisch bereikbaar, kan handig zijn!
Bedankt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Verschepen Afrika advies gevraagd
« Reactie #17 Gepost op: 10-02-2012, 12:56 »
Tot nu toe nog geen maatschappij kunnen vinden die de moeite nemen om ´slechts´ drie motoren te verschepen. Nog meer suggesties/ervaringen?

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Verschepen Afrika advies gevraagd
« Reactie #18 Gepost op: 10-02-2012, 12:59 »
Tot nu toe nog geen maatschappij kunnen vinden die de moeite nemen om ´slechts´ drie motoren te verschepen. Nog meer suggesties/ervaringen?

volgens mij moet je een deelcontainer kunnen huren..
wel vreemd..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: Verschepen Afrika advies gevraagd
« Reactie #19 Gepost op: 11-02-2012, 15:57 »
Als je naar Namibie gaat per zeevracht dan gaat dit via kaapstad.
 
Kaapstad is beter omdat dit een redelijke havenstad is en dus goedkoper.
 
De transportkosten zijn afhankelijk van de afmetingen. Het is aan te bevelen je motor in een kist te verpakken.
 
Ook is een carnet nodig voor Zuid Afrika.
 
Wij kunnen groupage naar Kaapstad aanbieden
Member of CMA-NL

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Verschepen Afrika advies gevraagd
« Reactie #20 Gepost op: 11-02-2012, 18:38 »
wat zijn dan de kosten ongeveer om de motor daarheen te verschepenen retour?
 
Hoe zit dat met inkratten? moet je dat zelf doen en bij retour ook zelf doen in kaapstad?
Zo ja dan krat makkelijk te regelen in kaapstad?
 
 ???

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Verschepen Afrika advies gevraagd
« Reactie #21 Gepost op: 11-02-2012, 18:48 »
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Verschepen Afrika advies gevraagd
« Reactie #22 Gepost op: 11-02-2012, 20:27 »
En iemand ervaring met brittania movers? Ik weet wel dat je in Kaapstad dan je motor kunt neerzetten en dan kratten ze hem voor je in en regelen ze dat ie verscheept wordt, dus dan heb je weinig/geen tijdsdruk om op een bepaald moment daar te moeten zijn omdat je motor ingescheept moet worden, want dat wordt dus voor je geregeld. Dit klinkt wel goed. Maar weet iemand misschien ook of dat andersom ook zo werkt? (ergens vanuit engeland je motor naar kaapstad laten verschepen)

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Verschepen Afrika advies gevraagd
« Reactie #23 Gepost op: 11-02-2012, 21:20 »
Hoi allen,


Ik heb drie maal een motor ingekrat: 1x voor in een vliegtuig en 2 maal de boot. In beide typen gevallen betaalde ik per volumedeel.


In alle drie de gevallen zelf een krat ter plekke getimmerd (op vliegveld of de haven) en ingeleverd. Toendertijd waren er geen regels voor de krat zelf, behalve dat hij op blokken moet staan zoals een pallet, omdat een forklift hem op moet kunnen pakken.


Omdat je het extern volume betaalt, is het zaak hem zo klein mogelijk te maken: voorwiel eruit en ernaast zetten, achterband leeg, stuur eraf en ernaast en met spanbanden in de veren trekken. Gewicht speelt een onderschikte rol, dus je kunt er nog flink bagage bij proppen ook.


Wel moet olie, brandstof en accu verwijderd worden wegens brandgevaar. Nooit gedaan en is nooit gecontroleerd ook, overigens.


Lucht- en zeker zeetransport is, relatief gezien, verbazend goedkoop...


(mag ik mee...? :) )
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Verschepen Afrika advies gevraagd
« Reactie #24 Gepost op: 17-02-2012, 21:09 »
Verschepen is rond!! Wij doen het via NMT-shipping, vanuit Antwerpen naar Walvis-Bay (Namibië).
Kosten zijn 575 euro per motor. (wordt wrs 4% hoger ivm stijgende benzineprijzen) Hier komt nog ong 40 euro (per motor) bij voor haven- en administratiekosten, hierbij zitten als het goed is ook de kosten om in ze in Nambië uit de haven te halen.
Je zet hem in Antwerpen neer en zij zetten hem op de boot (rol on - rol off) en halen hem er in Namibië weer af, daar kun je hem uit de haven komen ophalen. Hij wordt niet ingekrat, dus dat is mooi makkelijk. Benzine, accu ed kunnen er ook op- en inblijven, evenals koffers en overige bepakking.
Ze doen er ongeveer 15 of 16 dagen over.

Let op!! Er werd bij vermeld dat ze niet dagelijks met motoren werken en dat daardoor de kans op schade bestaat. Dit komt doordat ze niet ingekrat zijn. Dit is echter tot nu toe nog nooit voorgekomen, maar ze wilden  het er wel bij vermelden.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
Windhoek (Namibië) -> Frankfurt
« Reactie #25 Gepost op: 28-02-2012, 20:04 »
Ben net terug uit Afrika en ik heb mijn Motorfiets meegebracht op hetzelfde vliegtuig als ikzelf vanuit Windhoek. Heb zelf de motor op een pallet gezet. totale kostprijs Windhoek - Frankfurt (enkel voor de moto, dus zonder mijn ticket) was 950 euro.
 
R 1200 GS '08 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: Verschepen Afrika advies gevraagd
« Reactie #26 Gepost op: 19-03-2012, 11:42 »
Verschepen is rond!! Wij doen het via NMT-shipping, vanuit Antwerpen naar Walvis-Bay (Namibië).
Kosten zijn 575 euro per motor. (wordt wrs 4% hoger ivm stijgende benzineprijzen) Hier komt nog ong 40 euro (per motor) bij voor haven- en administratiekosten, hierbij zitten als het goed is ook de kosten om in ze in Nambië uit de haven te halen.
Je zet hem in Antwerpen neer en zij zetten hem op de boot (rol on - rol off) en halen hem er in Namibië weer af, daar kun je hem uit de haven komen ophalen. Hij wordt niet ingekrat, dus dat is mooi makkelijk. Benzine, accu ed kunnen er ook op- en inblijven, evenals koffers en overige bepakking.
Ze doen er ongeveer 15 of 16 dagen over.

Let op!! Er werd bij vermeld dat ze niet dagelijks met motoren werken en dat daardoor de kans op schade bestaat. Dit komt doordat ze niet ingekrat zijn. Dit is echter tot nu toe nog nooit voorgekomen, maar ze wilden  het er wel bij vermelden.

Wie heb je hiervoor gecontacteerd? Want ik heb zonet naar NMT België gebeld en die zeiden me dat ze geen motoren verschepen ...
Ik ben van plan met een Nederlandse maat naar Namibië/Zuid-Afrika te gaan en daarna via het oosten terug naar België af te reizen.
We zitten al enkele maanden met hetzelfde idee als jullie, het enige verschil is dat we al in augustus willen vertrekken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Verschepen Afrika advies gevraagd
« Reactie #27 Gepost op: 19-03-2012, 12:11 »
Wij hebben het geregeld via NMT - Nederland, maar ze verschepen vanuit Antwerpen.
Hier zijn ook vertrek data ed te vinden (voor Afrika) http://www.nmtshipping.com/schedules/africa.html

Wij gaan begin juli zelf, de motoren gaan midden juni op de boot.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Verschepen Afrika advies gevraagd
« Reactie #28 Gepost op: 20-03-2012, 18:30 »
kan het zijn dat de link niet werkt?
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
Re: Verschepen Afrika advies gevraagd
« Reactie #29 Gepost op: 20-03-2012, 19:24 »
R 1200 GS '08 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis