Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Garmin USB driver op W7 64bits werkt niet ..  (gelezen 1589 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Garmin USB driver op W7 64bits werkt niet ..
« Gepost op: 09-04-2012, 00:24 »
Hallo,


Topic naam zegt genoeg: ik krijg de USB drivers voor Garmin niet geinstalleerd op mijn laptop (die draait op W7 64 bits versie). Is mijn werklaptop, dus een ander OS is geen optie  :(


Bij installeren krijg ik een algemene foutmelding en wordt de installatie afgesloten. Ik heb wl gegoogled, maar de algemene tendens is dat Garmin en W7 64 bits elkaar niet mogen (hoewel het volgens de Garmin site wel zou moeten werken). Iemand enig idee? Iemand ervaring met het vragen van hulp bij Garmin, waar kan ik het beste aankloppen?


groeten,


Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Garmin USB driver op W7 64bits werkt niet ..
« Reactie #1 Gepost op: 09-04-2012, 07:33 »
Mogguh Jos,

Heb je eerst je virusscanner uitgezet, vóór installatie?

Misschien kan je hier wat mee?

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=32809

Sterkte ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Garmin USB driver op W7 64bits werkt niet ..
« Reactie #2 Gepost op: 09-04-2012, 09:37 »
Bij mij werken de drivers prima op W7 en 64bits, meerder systemen, geen problemen.

Gaat toch vaak om een systeem waar wat "rare" dingen inzitten of zaken zijn verwijderen op niet correcte manieren.  Goed naar de foutmeldingen kijken wil vaak al meer vertellen dan het lijkt. En mogelijk software verwijderen en dat dan met RevoUnistaller doen.
Soms met C++ modules te maken van bv office.

Mijn advies is:  opnieuw inrichten, en met een schoon systeem het nog eens proberen of installeer MapSource eens als officieel programma, die installeert ook de usb-drivers dacht ik.

Verder heeft Garmin een gratis support telefoonnummer en e-mail adres waar je contact mee kan opnemen: http://www.garmin.com/nl/company/contact_us  De helpdesk is best goed!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Garmin USB driver op W7 64bits werkt niet ..
« Reactie #3 Gepost op: 09-04-2012, 12:31 »
hier draait het ook probleemloos op W7 64bits, maar zoals Scheurneus al zegt, stap voor stap doorlopen en kijken wat de meldingen zijn. Mapsource installeren en anders eens met Basecamp proberen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Garmin USB driver op W7 64bits werkt niet ..
« Reactie #4 Gepost op: 09-04-2012, 23:08 »
Tip via de link van Noppy werkte: USB driver eraf gegooid, GPS opnieuw aangesloten (deze keer op andere USB poort, maar ik denk niet dat dat uitmaakt) en voila, nu werkt het wel. Ik begrijp het niet, maar het werkt wel, dus ik ben tevreden!


groeten,


Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Garmin USB driver op W7 64bits werkt niet ..
« Reactie #5 Gepost op: 10-04-2012, 06:58 »
Het heeft waarschijnijk ook met het verschil tussen 1.1 en 2.0 USB-poorten te maken. Ik heb hetzelfde probleem met een USB documentenscanner. Die wordt eerst niet herkend, en vervolgens één poortje verderop wel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Garmin USB driver op W7 64bits werkt niet ..
« Reactie #6 Gepost op: 10-04-2012, 08:24 »
Dat zou ook kunnen. Ik zie in de spec van mij laptop dat ie 3x 3.0 heeft en 2x 2.0, vermoed dat mijn oude 276 eerder moeite heeft met de 3.0 ports.


Anyway, hij doet het, ik heb de MS1000 controle eraf kunnen halen en de Brabo 600 controle check er weer op gezet, dus ik kan weer rijden ipv achter de pc hangen  ;D

[size=78%]groeten,[/size]

[size=78%]Jos [/size]