Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroadritten Mecklenburg  (gelezen 2439 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Offroadritten Mecklenburg
« Gepost op: 27-08-2012, 10:56 »
Voor Liefhebbers: Endurofun tours heeft nog enkele plaatsen over bij hun offroadritten in Mecklenburg, bij Hamburg:

08 en-09.09.12 (twee dagen) of 7.09.12 tot 9-09-12 als 3-Tagestour,

Es gibt einen Sondertermin am 5.-7.10., also 3 Fahrtage. ... !
06.-07.10.12,
en 
27.10.12 en-28.10.12
 
Anfragen bitte per Mail  endurofuntours1@hotmail.de

Wie beelden wil bekijken:
https://picasaweb.google.com/117659441784301763742/McPomm_0812?authkey=Gv1sRgCP3aqb746Kn7wwE&feat=email

En natuurlijk staat er ook een verhaal van op Motorfreaks en een video op mijn youtube kanaal (Peter Aansorgh): zie http://youtu.be/JneXTsv0qH8

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 72
Re: Offroadritten Mecklenburg
« Reactie #1 Gepost op: 28-08-2012, 21:14 »
Ik was er vorig weekend ook bij in Mecklenburg. Geweldig offroad rijden. Zandige paden met diepe sporen, stenige pistes, korenvelden, single tracks, etc. Ik heb met de zware één- en tweecilinders gereden. Gelukkig voor deze zwaargewichten was het droog (en erg warm). De hoofdaannemer van Motorfreaks reed mee met een F800 GS van BMW Nederland op straatbanden! Dat ging vervolgens dan  ook mis. Bij een door getuigen als domme inhaalmanouvre bestempelde actie op gras ging hij onderuit. Degene die er achter zat reed er over heen en werd gelanceerd. Resultaat twee ziekenhuisopnames en een tour die vervolgens voor die middag werd stopgezet. Dat krijgt nog een staartje over aansprakelijkheid e.d. en ook ik ben ook met Motorfreaks al in een vervelend mailverkeer terecht gekomen.  Los daarvan heeft Jochen  de organisator van Endurofuntours (www.endurofuntours.com) zijn zaakjes op orde en heeft daar kilometers aan uiteenlopende tracks aan elkaar geregen. Zoiets heeft hij ook in de Ardeche opgezet. 
BMW 1200 GS, Suzuki DRZ 400S, Suzuki GS550

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Offroadritten Mecklenburg
« Reactie #2 Gepost op: 28-08-2012, 22:38 »
Ik was er vorig weekend ook bij in Mecklenburg. Geweldig offroad rijden. Zandige paden met diepe sporen, stenige pistes, korenvelden, single tracks, etc. Ik heb met de zware één- en tweecilinders gereden. Gelukkig voor deze zwaargewichten was het droog (en erg warm). De hoofdaannemer van Motorfreaks reed mee met een F800 GS van BMW Nederland op straatbanden! Dat ging vervolgens dan  ook mis. Bij een door getuigen als domme inhaalmanouvre bestempelde actie op gras ging hij onderuit. Degene die er achter zat reed er over heen en werd gelanceerd. Resultaat twee ziekenhuisopnames en een tour die vervolgens voor die middag werd stopgezet. Dat krijgt nog een staartje over aansprakelijkheid e.d. en ook ik ben ook met Motorfreaks al in een vervelend mailverkeer terecht gekomen.  Los daarvan heeft Jochen  de organisator van Endurofuntours (www.endurofuntours.com) zijn zaakjes op orde en heeft daar kilometers aan uiteenlopende tracks aan elkaar geregen. Zoiets heeft hij ook in de Ardeche opgezet.


Jammer om over de problemen en ongelukken te horen.


Heb je een linkje naar het stukje op motorfreaks? Ik kan het zo snel niet vinden.


Beterschap gewenst voor de gewonden!


3 jaar terug met lui van dit forum ook daar gereden en ons heerlijk vermaakt! Aandrader voor opstappers!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Offroadritten Mecklenburg
« Reactie #3 Gepost op: 28-08-2012, 22:58 »
Aandrader voor opstappers!


Ook voor aanraders op een wat zwaardere allroad? (lees: Transalp XL600V, met noppen, T63 ;) )

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Offroadritten Mecklenburg
« Reactie #4 Gepost op: 28-08-2012, 23:00 »

Ook voor aanraders op een wat zwaardere allroad? (lees: Transalp XL600V ;) )


Ja hoor, nopjes erop en gaan!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Offroadritten Mecklenburg
« Reactie #5 Gepost op: 28-08-2012, 23:04 »
Haha, dat was ik er nog even bij aan het editen, dat er noppen onder zitten :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: Offroadritten Mecklenburg
« Reactie #6 Gepost op: 29-08-2012, 07:29 »
Tsss, onverantwoord die persjongens...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Offroadritten Mecklenburg
« Reactie #7 Gepost op: 29-08-2012, 09:33 »

Ook voor aanraders op een wat zwaardere allroad? (lees: Transalp XL600V, met noppen, T63 ;) )
Of voor DR BIG 800, standaard op Kenda Trackmaster noppen.....
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Offroadritten Mecklenburg
« Reactie #8 Gepost op: 29-08-2012, 09:45 »
Wij zijn er al eens geweest met:
Ikke op de 650GS Dakar
Arthur op de 1150 GS
Ray op zijn 640Adventure
en Karel met zijn DR Big
 
Zeker bij droog weer allemaal goed te doen, er werden regelmatig speelterreintjes aangedaan die voor mij ook wel eens iets te lastig waren, maar daar geld dat je niks moet en er altijd omheen kan.
 
Arthur:
 
 

 
Ray:

 
Karel:

 
En ik dan:

 
Meer foto's van die trip hier: http://roos.smugmug.com/Motorcycle-events/Germany/McPomm-2325-april-2005/510531_RfN6Lp#!i=20959960&k=tKiZC

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 72
Re: Offroadritten Mecklenburg
« Reactie #9 Gepost op: 29-08-2012, 21:15 »

 
Mecklenburg 36c, alle sleuven van het pak open en een verbruik van 3 liter water op vijf uur rijden!
BMW 1200 GS, Suzuki DRZ 400S, Suzuki GS550

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: Offroadritten Mecklenburg
« Reactie #10 Gepost op: 30-08-2012, 08:21 »
Hoi Heren,

Naar aanleiding van alle reacties het volgende:
Mijn verhaal over Mecklenburg staat op http://www.motorfreaks.nl/touren/reisverhalen/reizen-offroad-rijden-in-mecklenburg.html , voor wie dat wil lezen.

Verder heeft Jochen vaak meerdere groepen, voor echte die-hard offroaders met KTM EXC-s, Husabergs en dat soort spul, maar ook voor dikke allroads of zelfs ATV's. Als je hem mailt wat je wilt kun je kijken wat voor groep wanneer rijdt, en als je met een grotere groep met dikke allroads gaat, kan hij voor die groep een aangepaste route rijden.

Ik heb zijn tocht nu driemaal gedaan, heel lang geleden op een Kawa KLX650R, een jaar of vijf geleden op een oude Honda XL500R en de laatste keer met een Yamaha WR450R. In alle gevallen natuurlijk met noppenbanden, anders heb je offroad niets te vertellen! ER zijn ook goede intermediates, waarmee je aardig offroad kunt, maar die het ook op het asfalt nog goed doen. Zoals de Heidenau K60, de Mefo Stonemaster, de Metzeler Karoo en de Conti TKC80.

Overigens is het ook verstandig om even met je verzekering te checken of jouw motorverzekering het rijden van georganiseerde offroad-toerritten dekt. Enra doet dat wel, daar is mijn huidige offroad (een KTM EXC450) verzekerd.

Enneh, ik ben ook van de pers en ik rijdt niet onverantwoord, vind ik. Offroad nog nooit iets gehad.