Ik heb zelf van losse cellen (€9 per stuk voor A123 cellen) setjes van 2,4Ah gemaakt. Voor het elektrisch starten laad ik ze altijd even op en verder doen ze het geweldig. Voor een 750cc twin volstaat 4,8Ah.
Het verschil in gewicht is de kosten waarschijnlijk niet waard want je betaald los van de hobbie uren ong. €80 voor een 4,8Ah variant en dat scheelt dan iets van 3,5 kilo.
Die 3Tek ziet er heel netjes uit.
Bij mijn accu heb ik om de klappen op te kunnen vangen;
- de cellen aan elkaar gelijmd en spanningsvrij gesoldeerd,
- de cellen aan de kopsekanten beschermd met nylon 'bumpers',
- de bedrading gefixeerd en ingetaped en
- het geheel een dubbele laag dikke krimpkous gegeven.
Ik durf er nog niet mee te gooien maar langdurig trillen en harde stoten zullen ze nu niet kapot maken. O ja, ik heb ze geseald tegen vocht, ook handig dacht ik. Enige waar ik nog mee zat was de aansluiting om cellen afzonderlijk te kunnen meten maar dat is nu opgelost door het geheel weer in een behuizing te zetten waar niet zomaar water bij komt, of je moet de motor in de sloot rijden maar dan heeft elke accu het even zwaar.