Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rally band achter.  (gelezen 590 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 165
Rally band achter.
« Gepost op: 15-06-2012, 22:04 »
Alentejo portugal in september. Nog tijd zat dus, maar zit al lekker te dubben en spulletjes te verzamelen.
Ik heb nog zgan een mitas e07, een michelin comp III, een kenda k778.

Voor heb ik een michelin compIII. Met 1800km is die nog prima.

Ik was van plan die michelin er achter om te leggen met een bib. Maar ik zit ook naar die mitas te kijken. Die ziet er eigenlijk veel steviger uit. Minder lucht, meer land maar wat heb aan noppen in het rotsige portugal. En die noppen liggen er halverwege de rally ook wel af. Tja dat denk ik zonder enige ervaring. Misschien is de mitas wel een betere keus en ik kan hem nog wat zachter(meer grip) zetten als ik een tubliss monteer. Voor tubliss voelt de comp me te zacht.

Zowel op de kenda als de comp heb ik 1 enduro gereden (verschillende motoren) en de kenda is nu al minder. Daarom valt die eigenlijk af. Rij ik een ander keertje wel af.

Ik weet het niet, heb nooit een rally gereden en nooit in portugal. Iemand wijs advies over de banden die ik heb?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Rally band achter.
« Reactie #1 Gepost op: 15-06-2012, 22:39 »
Goede vraag, ik zoek ook nog een goede band voor de Alentejo :)

Heb toevallig ook een comp3 en een kenda achterband liggen maar ga toch voor een verse voor de rally.Ik ga echter zeker bibs monteren zowel voor als achter, want anders is er een redelijk kans op lek rijden. Ik ben erg slecht in banden plakken :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Rally band achter.
« Reactie #2 Gepost op: 15-06-2012, 22:48 »
Voor de Alentejo is bibmousse echt wel noodzaak verder kun je rekenen op veel harde ondergrond en veel stenen.
Ja en welke band hoort daar dan bij?
 
Goede vraag, ik zoek ook nog een goede band voor de Alentejo :)

Heb toevallig ook een comp3 en een kenda achterband liggen maar ga toch voor een verse voor de rally.Ik ga echter zeker bibs monteren zowel voor als achter, want anders is er een redelijk kans op lek rijden. Ik ben erg slecht in banden plakken :(
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11357
Re: Rally band achter.
« Reactie #3 Gepost op: 15-06-2012, 22:59 »
Dunlop 908 RR, verstevigd met twee carbon vezels.

Ik heb die in Spanje op 0.5 bar gereden en dat ging prima. Zeer taaie band die ik ook nog wel durf te rijden zonder mousse.


Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Rally band achter.
« Reactie #4 Gepost op: 15-06-2012, 23:02 »
Gewoon een michelin comp, hebt toch geen noppen op steen nodig. Eerste 2 daagjes noppen sparen want er is zand op dag 3, daarna kun je ze weer lekker opbranden  :D


Met michelin mousse-jes, loop je geen risicos.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Rally band achter.
« Reactie #5 Gepost op: 15-06-2012, 23:27 »
Mich Comp. Of ac 10 met mouse natuurlijk van michelin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 165
Rally band achter.
« Reactie #6 Gepost op: 16-06-2012, 20:39 »
Oke dan zal ik voor save spelen en de comp nemen, met bibs.