Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bandenadvies Marokko  (gelezen 971 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Bandenadvies Marokko
« Gepost op: 23-06-2012, 08:08 »
Mijn vriendin en ik willen op onze XT660R en ktm 620 adventure ritje door marokko, richting atlas
Wel met bepakking dus tentje enz.. achterop.
 
Zal dus geen zware piste's zijn.
 
Motors gaan op kar naar Spanje.
 
Zijn mousse banden optie en kan je daarmee ook op asfalt rijden ? Heb nooit mee gereden
 
Hoor graag wat banden advies.......... ;D ;D
 
 

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Bandenadvies Marokko
« Reactie #1 Gepost op: 23-06-2012, 08:29 »
MT21, kan je alles mee. Niet te duur.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: Bandenadvies Marokko
« Reactie #2 Gepost op: 23-06-2012, 08:59 »
Ik dacht dat mousse overal wel kon, maar was gisteravond bij presentatie van marokko en dakarreis bij Arjan Brouwer en die stelde dat dikke binnenbanden beter zou zijn dan mousse vanwege de hogere temperaturen en daardoor snellere slijtage, hij had een voorbeeld van een als worstje compleet opengespatte mousse.......
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Bandenadvies Marokko
« Reactie #3 Gepost op: 23-06-2012, 09:33 »
Heb eerlijk gezegd geen zin om banden te wisselen daar.
bandjes zouden 18 dagen moeten volhouden
 
Wil echt voor mousse gaan denk ik maar welke combinatie?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Bandenadvies Marokko
« Reactie #4 Gepost op: 23-06-2012, 09:34 »
Ik deed het met een Mefo Stonemaster achteraan en een Metzeler Unicross vooraan op de bepakte LC4 Adventure. Beide wielen voorzien van dikke binnenbanden.
Spul deed het eigenlijk overal wel goed; lange stukken droog en nat asfalt op 100+ (n dan nog lol kunnen hebben ook nog), stenen, modder en zand.

Unicross voor had niet veel geleden in 3000km, Stonemaster ietsjes meer maar nog ruim voldoende profiel (maar die was ook niet nieuw meer toen ik vertrok, de Unicross wel).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Bandenadvies Marokko
« Reactie #5 Gepost op: 23-06-2012, 15:04 »
De Mt 21 die gert voorstelt zijn een goede keuze, met 4mm bb kun je daar een heel eind op komen. weinig spijkers daar maar wel veel stenen dus wel voldoende druk in de banden (1,5 bar bv) Mouse kan ook maar wel goed (laten) monteren met voldoende vet. Niet uren achereen boven de 100 km per uur blijven rijden. Daar wordt de mousse te hhet van en smelt dan. Als je mouse kapot rijd is je buiten band ook overleden (Ik heb ervaring) er komen dan scheuren aan de binnen kant van je Buiten band die vervolgens de volgende binnen band opvreten.
 
Dus gewoon bb met voldoende druk kom je overal.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Bandenadvies Marokko
« Reactie #6 Gepost op: 23-06-2012, 20:20 »
voordeel van mousse lijkt me dat ik er 100% van uit kan gaan geen lekke band te krijgen dus lbandenleppels en pompje kan thuis blijven
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Bandenadvies Marokko
« Reactie #7 Gepost op: 23-06-2012, 20:24 »
klopt, ook mijn ervaring, ik reed op desert met michelin bibmouse. Moet je de harde rallye variant hebben.
Binnenband en pompje mee is best veel gewicht en volume. Als aandeel asfalt groot is zou ik wel gaan voor binnenbanden om genoemde voordelen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Bandenadvies Marokko
« Reactie #8 Gepost op: 23-06-2012, 20:31 »
dank voor advies, rij je safariweekend mee toevallig?