Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).  (gelezen 15816 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #75 Gepost op: 05-06-2012, 07:17 »
Wel aangehouden op een stukje route dat recent eenrichtingsverkeer was geworden (tegen de route in welteverstaan). Een norse waloniese agent smolt gelukkig voor dijkvaneenjoost onschuldige 'nous sommes perdu', wees de weg en sloot af met een nederlandse 'omdat het de eerste keer is'.

@Ad: den Dacia rules!


Was dat in een bocht rechtdoor?, zo ja, stond er wel degelijk een verbodsplaat
Wij hebben daar een ommetje gemaakt van 500m
Was eigenlijk maar een hoekje  ;)


ps;Waarom blijven die agenten toch ook niet binnen met zulk weer (net als de boswachters :-X  )

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #76 Gepost op: 05-06-2012, 10:24 »
4 uur 5 minuten  ::) . Goede genade. Dan heb ik er met mijn 6,5 uur toch wat langer over gedaan...  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #77 Gepost op: 05-06-2012, 18:10 »

Was dat in een bocht rechtdoor?, zo ja, stond er wel degelijk een verbodsplaat
Wij hebben daar een ommetje gemaakt van 500m
Was eigenlijk maar een hoekje  ;)
Man, d'r stonden wel 10 borden, maar we waren net 20 km misgereden (de route leek nog wel 5 situaties akelig goed te kloppen) dus we wilden even geen risico meer nemen...
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #78 Gepost op: 05-06-2012, 19:49 »
Dik 4 uur zette Henk Knuiman op de klok. Niet de eerste de beste natuurlijk ;D . Dus geen schande wanneer je er dik 6 uur over doet ;) .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #79 Gepost op: 06-06-2012, 08:47 »
ja jammer van die regen, maar het maakte er wel wat speciaals van zo
samen met 2 man gereden ruud en? lekker tempo wel 6 uur er over gedaan,over de gladde kasseien, vette klei en diepe plassen,
blij dat ik met de ktm 450 reed een dr of drz was gewoon al te zwaar voor een parcours in deze staat.
was maar goed ook  dat ik met deze 2 rijders ben meegereden de geleende tripy heeft nie een goeie accu stopte ermee na 150 km, hebben alle drie wel op de grond gelegen maar hoort erbij
motor weer schoon krijgen was een superklus die vette klei plakt echt!
en ja het tempo lag onder de 37 km dus als met de hart van  brabant ook zulk weer is ga ik het niet redden in de 12 uur, dus we hebben goed weer nodig


de geleende tripy heeft nie een goeie accu stopte ermee na 150 km

Hier ben ik het niet mee eens, moet je minstens 12 uur mee uitrijden,
Ik reed er vlotjes gans de HVB 470km mee uit ;)
het verbruik kan je wel wat aanpassen in de instellingen,
en of hij goed is opgeladen ( kan je zien bij instellingen- minstens 2000 mAh )

Met een halve tank brandstof kom je ook niet zo ver :-X

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 324
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #80 Gepost op: 06-06-2012, 09:09 »
hij was toch echt leeg,thuis na 12 uur laden pas 2 blokjes,tripy is nu weer bij de verhuurder die er mee bezig is (andere accu?)zou idd 20 uur mee moeten gaan,
rij ook de hvb de 13 juni en een goede tripy is een voorwaarde om uit te rijden,(en thuis te komen)bij twijfel sluit ik hem op de accu aan volgende week
Here today , gone tomorrow op de T7 husky701 of 450 ktm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #81 Gepost op: 06-06-2012, 10:06 »
hij was toch echt leeg,thuis na 12 uur laden pas 2 blokjes,tripy is nu weer bij de verhuurder die er mee bezig is (andere accu?)zou idd 20 uur mee moeten gaan,
rij ook de hvb de 13 juni en een goede tripy is een voorwaarde om uit te rijden,(en thuis te komen)bij twijfel sluit ik hem op de accu aan volgende week


Heb jij daar een extra aansluit pwr-cable en voor?

Goede tip voor volgende week is;
- bij elke tankstop gewoon even uit zetten, bij het aanzetten neemt hij toch weer de route op!
- Extra Schermverlichting uit laten
- Beeld/Scherm verlichting minimum
- Geluiden uit- kort om, al wat niet nodig is en extra pwr verbruikt minimaliseren
- en regelmatig toch de benummering van de sit/plaatjes in de gaten houden!


Met zulke lange ritten (met overvloed aan plaatjes) beter op save spelen ;)



Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 324
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #82 Gepost op: 06-06-2012, 19:36 »
dank voor de tips, de verhuurder rijd altijd zelf met externe power en heb kabel
ga denk voor zeker ,de tripy was al eens weg geweest voor dit probleem en zou nu weer goed moeten zijn , maar blijkbaar is de reparatie niet goed geweest,dus kabel zeker is zeker!
Here today , gone tomorrow op de T7 husky701 of 450 ktm

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 24
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #83 Gepost op: 06-06-2012, 22:09 »
Dit was een "aparte" editie van de Transwallonië rit zeg! Wat een geglibber en geglij...dan is het meteen een hele uitdaging om met een 690 knap te rijden :) . Die XR250 begon onderweg kuren te krijgen en uiteindelijk was ie echt op! Belgen zijn inderdaad best aardig....maar volgens mij speelde het hebben van een volle bos blonde haren ook een rol ;) . We hebben inderdaad de XR bij een stel heul aardige Belgen mogen parkeren en later hebben we'm opgehaald....sorry Ad, ik had even op dat moment niet aan je bezemwagen gedacht :) . Maar zo was het ook opgelost. Zondag trekken we dat XRreke uit elkaar en kijken wat er aan de hand is :( . De dame in kwestie was om het zacht uit te drukken ietwat teleurgesteld om het het feit dat ze moest stoppen :'( .
Volgende keer maar weer uitrijden met hopelijk beter weer!


p.s. voor wat we wel gereden hebben, de route was weer erg mooi Ad. Dank!


Crash, Get Up, Crash, Get up, Crash Get Up, Crash.....Stay down, embrace Pain!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 589
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #84 Gepost op: 07-06-2012, 11:47 »
Wij zijn 's morgen heel stoer op de motor van huis weggereden, maar halverweg de rit werd duidelijk dat mijn jas niet waterdicht was en dat het toch wel koud werd. Na 1,5 uur in de regen bleek dat we pas na 10:00 bij de carrefour zouden zijn, dus afgeslagen naar een stuk offroad dichterbij. Dat was echt spekglad, gecombineerd met de kou (verkrampt) werd dat geen success. Dus uiteindelijk omgekeerd en na 2 uur in de natte kou eventjes de sauna in gegaan. :D

Lessons learnt:
1) Op tijd wegrijden (Had medelijden met mijn broer, die moest uit den haag komen)
2) Waterdichte jas scoren
3) Sauna is erg lekker na koude rit

Dan kom ik de volgende keer wel weer rijden met "iets"minder weer ;)
Honda NC700X
KTM 640 Adv '01

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #85 Gepost op: 07-06-2012, 20:34 »
Gewoon een regenpakkie over je crosskleertjes aan. Werkt prima.

We waren dan wel niet snel, maar wel (relatief) droog  :D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #86 Gepost op: 24-06-2012, 22:18 »
In verband met het slechte weer, heb ik deze rit helaas niet gereden.  :confused: Ik ben van plan deze rit alsnog te rijden in week 27. Wie wil m'n motor maatje zijn en heeft zin en tijd om dan samen de rit uit te rijden.  :) Yamaha 450 WR. 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #87 Gepost op: 24-06-2012, 22:34 »
Ik kan die week wel op zondag. :)
Weet alleen niet of jij een BMW R65GS achter je aan wilt hebben (of voor je uit)
En weet eerlijk gezegd niet hoe zwaar deze rit is?
Voor de vergelijking, ik heb dit jaar 2 rondjes gereden bij de off the road rit in Westerbork en dat ging prima :).
Don't fix anything if ain't broken.