Tijdens het rijden van een dagje safari weekend begon mijn blok steeds meer herrie te maken, alsof er iets los zit in het blok en continue meedraait/rommelt, klinkt niet errreg fijn... voor de rit was de olie ververst en ook de filters, na de rit is het olie peil best laag geworden (5 a 7 uur rijden)
Je hoort het geluid alleen niet bij het optrekken, dus als de motor netjes alle kracht gebruikt om het achterwiel aan te drijven, bij constante snelheden of stationair hoor je het wel, koppeling ingeknepen of niet.
Nu wil ik zaterdag graag het blok openen om te zien wat het is, de eerste plek zou het koppelingshuis zijn, als het daar niet zit de rest (blok eruithalen, verder openen, etc) is dit wijs,of moet ik iemand met verstand eerst nog naar het gekletter laten luisteren?
Vermoedelijk is het gewoon tijd voor een revisie, geen idee hoeveel uren hij nu gedraait heeft maar zou best kunnen dat het mijn beurt is...
Kortom de vraag, zouden jullie adviseren:
A eerst naar een specialist te gaan, want als het blok los ligt is het probleem lastiger te vinden
B of nu alvast opentrekken, want dan wordt het probleem vanzelf zichtbaar
Of is er nog iemand met een antwoord C...?
Alvast bedankt voor het advies!