Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gebruiksaanwijzing MD-roadbook: Hoe de onderste as eruit krijgen?  (gelezen 1017 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Hoe krijg ik in 's hemelsnaam die onderste as van het roadbook (die aan het motortje zit) eruit? Ik wil ff de riempjes vervangen...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Gebruiksaanwijzing MD-roadbook: Hoe de onderste as eruit krijgen?
« Reactie #1 Gepost op: 01-04-2006, 19:03 »
hey corne bekende vraag!! ;D ;D ;D
Laat ik nu dezelfde vraag hebben. Ik weet dat de twee kleine boutjes los moeten. 1X boven de as en 1X onder de as. Alleen de laatste is onmogelijk? ??? ???
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Gebruiksaanwijzing MD-roadbook: Hoe de onderste as eruit krijgen?
« Reactie #2 Gepost op: 23-04-2006, 00:05 »
De as zit met een heel klein inbus stelschroefje op het asje van de motor geklemd. Dit asje heeft een platte kant en een groefje.
Wanneer je dit schroefje losdraait en de nylon lagerbus aan de andere kant eruitdrukt, kun je de as naar opzij wegschuiven. De motor kan blijven zitten, de as moet er nu uit kunnen.
(Let bij de draaiknoppen voor met de hand draaien op, een heeft linkse draad) ::)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Gebruiksaanwijzing MD-roadbook: Hoe de onderste as eruit krijgen?
« Reactie #3 Gepost op: 23-04-2006, 10:57 »
De as zit met een heel klein inbus stelschroefje op het asje van de motor geklemd. Dit asje heeft een platte kant en een groefje.
Wanneer je dit schroefje losdraait en de nylon lagerbus aan de andere kant eruitdrukt, kun je de as naar opzij wegschuiven. De motor kan blijven zitten, de as moet er nu uit kunnen.
(Let bij de draaiknoppen voor met de hand draaien op, een heeft linkse draad) ::)

Ok, ik heb zo'n klein schroefje inderdaad zien zitten. Zal het eens proberen. Heb ook al geprobeerd die nylon lagerbus in te duwen, maar da's dus de verkeerde kant op  :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)